Koheltaja sanoi:
Mä taas olen etsinyt pitkävartista tai puolivartista ohutta nahkaista kesähanskaa missä on hyvät suojat, ei ole vielä löytynyt.
Mikäli haluat todennäköisesti suojaavimmat mahdolliset hanskat, merkki ja malli on Held titan rr.
Se on aivan uusi malli ja siksi pykälää vanhempaa mallia, titan evo, saa nyt järkevään hintaan.
Pykälää kevyempi malli on phantom II.
Heldin malliston yläpään hanskat, kuten myös Daytonan saappat, ovat kovan hintansa lisäksi myös erittäin kestäviä
ja siten pitemmällä aikajänteellä käyttäjälleen mahdollisesti jopa edullisempia kuin semihyvät kamat.
Molemmat valmistajat ovat tietääkseni saksalaisia perheyrityksiä.
Minun titan evot ovat olleet melko vähällä käytöllä vasta neljä vuotta, joten en sano niistä sen
enempää, mutta sisäkengälliset, nyt jo kaamean näköiset mutta edelleen toimivat Daytonat ovat kestäneet
yli 10 vuotta törkeätä väärinkäyttöä ja ajosaappaiksi hirvittävän määrän kävelykilometrejä.
Molemmat valmistajat tekevät myös mittatilauskamaa siedettävään lisähintaan ja esimerkiksi
Held lähes ainoana valmistajana hanskoja puolen numeron välein kymppiin(?) saakka.
Nuo saksalaisten tuotokset eivät näytä juuri miltään, niissä ei ole blingblingiä eikä näyttäviä
muovikäikäleitä, mutta ne toimivat.
Suosittelen.
Minulle esimerkiksi Alpinestarsin ja monien muiden valmistajien hanskojen sormet ovat liian lyhyet,
em. valmistajan hanskoissa pituus riittää. Sitä vastoin esimerkiksi italialaiset ja sveitsiläiset siviilikengät
sopivat minulle loistavasti verrattuna vaikka suomalaisiin, leveälestisiin läpsyttimiin..
Kokeilemalla selviää, se voi tosin olla haastavaa kotimaassa.
Nämä ovat omia huomioita ja kokemuksia, minulla ei ole mitään kytkyä mainitsemiini valmistajiin eikä
mahdollisiin maahantuojiin. En edes googlannut onko niitä.