Onhan mulla noita hanskoja, mm. IXS:n ohut malli, onkohan joku Mirage tms... Niitä olen pitänyt kesällä, ovat sopivan ohuet mutta lämpimät, mutta eivät riittävän lämpöiset enää alle kympin lämpötiloissa. Mutta näistä olen tykännyt.
Paras ostokseni kautta aikojen (enkä ole varmaan muistanut paljoa kehuakaan) on kuitenkin sellainen ohut silkkihansikaspari. Niitä pidän nahkahanskojen alla, ja kaksi kesää olen aika pitkälti tällä yhdistelmällä ajanut. Silkkihanskat ovat kylmällä lämpimät, kuumalla viileät, eivätkä todellakaan hiosta.
Huonoja puolia on se, että ovat niin ohuet, että olen saanut jo melkoiset silmäpaot niihin hanskoihin, kun päällihanskoja laitettaessa tarrakiinnityksen kanssa tulee aina jäätyä kiinni. Ja kun ne pitää aina laittaa erikseen, ensin sisähanska sitten varsinainen. Olisikohan tuollaisia saatavana ihan oikeana sisävuorena...
Enkä ole Suomessa niitä nähnyt, ainakaan pärräliikkeissa, jossain saattaa tietty olla. Omani ostin muistaakseni Saltzbourgista. Jos joku löytää jostain ohuita silkkihanskoja, niin kertokoos mulle. En nimittäin ikinä enää luovu niistä!