• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kunnollisten ajohanskojen valinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wary
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Todella vedenpitävät hanskat sain tarjoustalon XL-kokosista kumihanskoista ohuiden nahkaisten päälle. Hikoilu vaan kastelee koko setin liian nopeasti.

Oikein kuumille kesäpäiville sitten crossihanskaa.

Heldin tumppuja olen himoiten katsellu viimeaikoina, peijoonan kalliita vaan ovat.

Onhan mulla noita hanskoja, mm. IXS:n ohut malli, onkohan joku Mirage tms... Niitä olen pitänyt kesällä, ovat sopivan ohuet mutta lämpimät, mutta eivät riittävän lämpöiset enää alle kympin lämpötiloissa. Mutta näistä olen tykännyt.

Paras ostokseni kautta aikojen (enkä ole varmaan muistanut paljoa kehuakaan) on kuitenkin sellainen ohut silkkihansikaspari. Niitä pidän nahkahanskojen alla, ja kaksi kesää olen aika pitkälti tällä yhdistelmällä ajanut. Silkkihanskat ovat kylmällä lämpimät, kuumalla viileät, eivätkä todellakaan hiosta.
Huonoja puolia on se, että ovat niin ohuet, että olen saanut jo melkoiset silmäpaot niihin hanskoihin, kun päällihanskoja laitettaessa tarrakiinnityksen kanssa tulee aina jäätyä kiinni. Ja kun ne pitää aina laittaa erikseen, ensin sisähanska sitten varsinainen. Olisikohan tuollaisia saatavana ihan oikeana sisävuorena...

Enkä ole Suomessa niitä nähnyt, ainakaan pärräliikkeissa, jossain saattaa tietty olla. Omani ostin muistaakseni Saltzbourgista. Jos joku löytää jostain ohuita silkkihanskoja, niin kertokoos mulle. En nimittäin ikinä enää luovu niistä!

itse ostin menneellä viikolla sweepin race carbonit
79e ne on turvallisen tuntuiset sopii moneen käyttöön mutta ovat nahkaa saa kyllä hoitoaineella käsiteltyä lähes vedenpitäviksi mutta siinä suhteessa cordura hanskat vievät pidemmän korren, arvostus kysymys.......
sport05.gif

Hanskoissa sais olla kovat suojat ranteen ja miksei sormenkin luille.
Ranteen luut on vaikeita korjailla ja ne kuitenkin murtuu helposti jos (ja kun) joskus käy kokeilemassa nahan ja asfaltin välistä kitkakerrointa.

Huonoja kokemuksia myös minulla MP-asun hanskoista (malli Zip). Vuori meni rikki alta aikayksikön. Sain kylläkin takuuseen uudet, mutta vuori on samaa materiaalia kuin edellisissä. En voi suositella.

Sen sijaan Yokon hanskat vaikuttavat laadukkailta (mallia en nyt tähän hätään muista). Ne ovat melko ohuet eli ei kovin suojaavat/lämpimät mutta vedenpitävyys on ollut hyvä. toisin sanoen kesäkäyttöön hyvin sopivat.

Kolmannet hanskani ovat Alpinestarin Stormit. Ne paksummat ja lämpimämmät kuin Yokot. Sopii kylmemmillle keleille. Vedenpitävyys on ollut myös hyvä.

Held Dry (Art. 2241) nahkaiset, hyvin istuvat, vedenpitävät, hengittävät (Porelle), edulliset (59,-) ostin messujen jälkeen Allrightista. Saas nähdä miten ne käytännössä vörkkii.
Tuntuvat lupaavilta, mutta varmaan olen etsimässä uusia ennen juhannusta, jos vanhat merkit pitää paikkansa...

Olisikohan kellään kokemuksia hanskoista jotka ovat todella vedenpitävät, olisin erittäin kiinnostunut tollaisista vermeistä. Ei ole itselle vielään sattunut tuollaisia kohdalle.
palomiesten tumput on kohtuullisen ok. maksaa siellä 120e nurkilla. en nyt juuri muista mikä niiden merkki on mutta mulla on se töissä. katson huomenna.

HALOO

On teillä kenelläkään kokemusta rukkasista. Siis EI sormikkaista.

Mitä haittoja niistä voisi olla?

Meinaan, että mun sormet ovat aina jäässä. Mikään ei lämpimyydessä
vedä vertoja rukkasmallille. Sormikaat ovat olleet välillä melkoista
kidutusta.

Back