• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kunnollisten ajohanskojen valinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wary
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hankintalistalla on ollut ajohanskat jo vuoden verran mutta sopivia ei ole löytynyt. Eli suosituksia, haukkuja, kokemuksia eri merkkisistä hanskoista.

Minulle pitäisi ainakin löytää pitkävartiset (peittää kunnolla ranteet), nahkaiset (customisti kun olen), vedenpitävät ja mielellään vielä kaatumisen kestävät hanskat...
tounge.gif

Samma här. Tarpeet on vaan kovin erilaiset. Hakusessa olis kevyet ja suojaavat, mutta opiskelijahintaiset hanskat. Pikku paradoksi. No, tän takia mulla ei varmaankaan oo niitä hanskoja vieläkään. Ehdotuksia?

Tähän topiciin vois kerätä vaikka ihan kokemuksia eri hanskavalmistajista. Kestävyyksistä, muodosta, lämmittävyydestä yms.

Nyt kannattaa tähän aikaan vuodesta jo odottaa Prätkä-messuja, jos ei sit pukki tuo...
Ostin viime vuonna messuilta parit hanskat vaikkei ollu ees tarvis. Hinta 20 egee per pari.
Etu: Pääsi kokeileen sopivuutta ja hinnat tosi edulliset.

Ajatuksena oli juuri tuolta mp-messuilta katsella hanskoja, mutta siellä voi tehdä sitten myös virheostoksen jos ei tiedä etukäteen käyttökokemuksista mitään
smile_org.gif

Isot merkit on kyllä hyviä ja shopissa ainaskin ProGrip ja Richa tuleepi olemaan kuten myös Allspraitin luettelossa olevat tuotteet saadaan.

Sen olen huomannut, että hyvät Goret on aika kuumat kesällä ja silloin siis nahkahanskat toimii mukavasti.

Muista merkeistä ainakin Dane ja Hanx hyviksi todettuja, vaikkeivät shopissa olekaan, ainakaan vielä.

Parasta siis olla lämpöiset ja lisäksi nahkaiset kelin ja lämpötilan mukaan.
wink.gif

Hyvät hanskat maksaa keskimäärin 50-100,- ja ratanahkat suojuksilla jo yli satasen luokkaa.

Itsellä on kylmemmän kelin hanskoina Alpinestars Storm hanskat, paksummat kuin yhdetkään mp-asun, kestää vettä, ja kyllä niillä +20 keleilläkin ajaa.Vasta pakkasen puolella alkoi tulemaan käsille kylmä.Nuo maksoivat allrightissa 82€...

Toisina, vähän kevyempinä hanskoina on alpinestarsin SP-2 nahkahanskat kevlarsuojilla, eli kadulle/radalle tarkoitettu.En ole vielä päässyt kokeilemaan, ovat aika ohuet, joten tuntuma on varmaan aika hyvä, tosin kylmällä/sateisella ei niin hyvät.Noiden hinta allrightilla on 101€...

a_sp2b.gif

Käy kokeilemassa BMW:n ajo hanskat. Olen ymmärtänyt että viranomaisetkin käyttävät niitä saksassa.

Itselläni käytössä Probikerin 30,-:n hanskat:

201045_3.JPG

toimivat erittäin hyvin, pitävät vettä ja katu-uskottavuutta riittää customistillekkin..
wink.gif

Noissa ainoa miinus on se että ovat Hiporaa, eivät Gorea, joten kesähelteillä hiki jää kämmeniin pyörimään... helteillä ajaessani lyhyitä matkoja käytänkin ohuempia hanskoja.

Tuolla oli ainakin melko hyvä valikoima tollasia n 50 egeä maksavia kintaita, en sitten tiedä minkä laatuisia. Koskaan en ole kokeillut, mutta pitäisi nyt käydä pyörähtää kun tässä samoilla kulmilla asustelen

www.eurobiker.fi

Keväällä ostin Mp-asun gorehanskat...hinta oli jotain 60€.
Kahden viikon ajon jälkeen oli toisesta jo vuori irti...että sitäpaljon taas kerran SUOMALAISTA laatua ählymählymaasta
mad.gif

sanoi:
Keväällä ostin Mp-asun gorehanskat...hinta oli jotain 60€.
Kahden viikon ajon jälkeen oli toisesta jo vuori irti...että sitäpaljon taas kerran SUOMALAISTA laatua ählymählymaasta

Itse ostin kesällä varmaan samat hanskat (MP-ASU Viper). Olen ollut niihin todella tyytyväinen. Käytön aloitin siinä vaiheessa, kun lämpötila laski alle kymmenen asteen. Pitää vettä ja ovat lämpöiset, vaikka olisikin vähän pakkasta.

Helteellä olen ajellut ohuilla neopreenikumi (olikohan?) hanskoilla. Toimii sateella märkäpuvun tapaan eikä tule kylmä kännyyn. Suojaavuus on tosin vaatimatonta.

Mä käytän kesällä kuumilla keleillä tollasia Top-Sportista kympillä ostamiani ohuita hiihtohanskoja. Kämmenosa nahkaa vahvikkein ja selkämys jotain hengittävää joka päästä hieman tuulta ja ilmavirtaa läpi. On hyvät. Ei handu hikoile eikä pitkillä maantiepätkilläkään palellu. Ei tosin pidä vettä.
Ohuet nahkahanskat on toinen hyvä kuuman kelin käsine. Goren (tai muun vettäpitävän materiaalin) ongelma kuumalla ilmalla on se että räpylä hikoo vähän saakelisti.
Viileillä keleillä sitten gorehanska toppauksin. Mulla muistaakseni Yoko. Kaikki hanskat kyllä päästä hieman vettä hihansuista läpi sateella.

Jos keksittäis hanska tai yleensä vaate joka toimii ja on miellyttävä kaikilla keleillä, olis sen tekijä jo viety Nasalle duuniin.

Haluaisinpa myös löytää hanskat, jotka todellakin pitäisi sen veden myös ulkopuolella. En ole vielä löytänyt mutta kalleimmat on tosin kokeilematta.

On ollut vain hanskoja jotka pitää sillain pikku sateen mutta kunnon sateella ne on aika nopeasti aivan likomärät. On kokeiltu laittaa hihojen alle ja päälle. Aina sama juttu ja piru, kun moisia ei tahdo saada reissussa edes kuiviksi.
Ja helteellä nuo "vedenpitävät" on aivan kamalia, vai hikooko mun kädet sitten jotenki epänormaalin paljon..

Oikeastaan jo luovutin.. Hankin ohuehkot ja erittäin miellyttävät vuorelliset nahkahanskat. Oikein lämpimällä on käsissä nahkaa ilman vuoria. Tarvittaessa sitten suosiolla sadehansat päälle.

Niin joo, olihan syksyllä parilla reissulla tosiaankin käytössä myös Keskisen Kyläkaupasta ostetut Norjan armeijan pitkävartiset, teddyvuoriset nahkakintaat. Eipä tullu vilu sormillekaan
smile_org.gif

Tuolla oli ainakin melko hyvä valikoima tollasia n 50 egeä maksavia kintaita, en sitten tiedä minkä laatuisia. Koskaan en ole kokeillut, mutta pitäisi nyt käydä pyörähtää kun tässä samoilla kulmilla asustelen

www.eurobiker.fi
Mulla on noi Half&Half 49€ rukkaset, Ei sormia oo sormia paleltanu, mutta kesällä noissa 30c lämmöissä ei voinu yhtää pitää, kädet hikos ku sienet ja pois ottaessa meinas tulla vuoret mukaan.. viileemmällä ilmalla ok. Pitänee ostaa toiset rukkaset kuumille keleille.
shh-02p.jpg

piti ostaa nuo mustat mutta meninkin ostaan kiireessä harmaat..

Olisikohan kellään kokemuksia hanskoista jotka ovat todella vedenpitävät, olisin erittäin kiinnostunut tollaisista vermeistä. Ei ole itselle vielään sattunut tuollaisia kohdalle.

Olen käyttänyt monena vuotena Yokon nahkaisia gore hanskoja. Ei ole tullut vesi niistä läpi. Huonoina puolina on käsien hikoilu helteellä ja kunnolla kastuttuaan pintanahan kuivuminen kestää...  Helteellä vilpoisia vedenpitäviä hanskoja tuskin on olemassakaan..
nixweiss.gif

Olen hankkinut uuden hanskaparin n. kolmen - neljän vuoden välein. Kokemukseni mukaan siinä vaiheessa ovat saumat jo  niin kulahtaneet että vesi pääsee sisään.

Hankintalistalla on ollut ajohanskat jo vuoden verran mutta sopivia ei ole löytynyt. Eli suosituksia, haukkuja, kokemuksia eri merkkisistä hanskoista.

Minulle pitäisi ainakin löytää pitkävartiset (peittää kunnolla ranteet), nahkaiset (customisti kun olen), vedenpitävät ja mielellään vielä kaatumisen kestävät hanskat...  
tounge.gif
Kiitos  
bowdown.gif
,    Tässä tulikin sopivasti vastauksia samaan asiaan, jota olen "pähkäilly"  
crazy.gif
.

ps.Ilman kaatumisia  
biggrin.gif
. (jos itse voin vaikuttaa asiaan)

Jos ei oo nää mun nakkiniputkaan kauhean kaksiset, niin vaikea tuntuu olevan valmistaa kunnollisia hanskojakin. Sinä aikana, kun olen onnistunut hankkimaan loistavan kypärän (Schuberth Concept) ja siedettävät takin (Hanx) ja housut (MP-Asu) ja hyvät saappaat (MP-Asu), niin ne kolmet hanskat, joita olen käyttänyt, ovat olleet joko huonoja tai vieläkin huonompia. Yksissä sormet puutuu muutaman kymmenen kilsan jälkeen, toisissa ei puudu, mutta lilluvat hiessä, ja ohuimmissa palelee jo viileimpinä kesäpäivinäkin. Menen 2004 prätkämessuille mielessä yksi ajatus - kunnon käsineet!

Back