• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kun kaskoo käyttää, nouseeko vak maksu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Plootu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuolla laskurilla voi laskea vahingon vaikutuksen maksuun. Toimii ainakin Ifin bonusjärjestelmällä, näissähän bonuksen kertymisissä on nykyään eroja eri yhtiöiden kesken, mutta eiköhän muiltakin joku vastaava laskuri löydy.Bonuslaskuri

Vitun mugelot, silloin kun minä tän aloitin bonarit tienattiin, nykyään näköjään täydet tulee laakista, mikähän vakuutus yhtiöitä vaivaa, valitetaan että takkiin tulee ja kumminkin annetaan täydet bonarit oitis.

Katotaan ny miten käy. Mutta vakuutusyhtiöstä ainakin luvattiin, että kun nyt tulleita vahinkoja korvataan kaskolla, bonarit ei kuitenkaan putoa kun ei viimeisen kolmen vuoden ajalta ole vahinkoja. Tässä siis huomioitiin talo- ja autovakuutuksetkin. Mopovakuutus mulla on ollut vasta...heh heh...neljä kuukautta. Noloa joutua heti käyttämään vakuutusta.

Kasko makso 150 eu (bon 70 alokkaalta) ja omavastuu 150 eu. Mopo on siis 400 cc maksiskootta, ei niitä kalleimpia vakuutettavia. Sovittiin vielä, että pleksia ei korjata ollenkaan, jolloin sen fiksaamatta jättämisellä hyvittyy omavastuu. Eli ei ollenkaan omaa rahaa tällin korjaamiseen
omg.gif
omg.gif
omg.gif
omg.gif
.

Oli kyllä niin reilun tuntuinen vastaanotto omassa yhtiössä, että ihan ihmetytti. Vai onkohan mulla vikkaa kuullun ymmärtämisessä. Lähivakuutus on nimi. No, nyt tässä vaiheessa asiat on vain puheen ja lupausten asteella. Sitten se nähdään kun mopo lopulta korjataan lumien tultua.

Pohjolassa sanoivat, että vahinkohistoria seuraa, mutta ifissä mainosti, että jos vaihtaa kulkupelin uuteen, antavat taas täydet kaskoon samalle hepulle.. On kuulemma kirjoittamaton käytäntö, vaikka voisivat historiaa vilkuillakin.
Nykyään ainoastaan liikennevakuutuksen vahinkohistoria siirretään. Tarkoittaa käytännössä sitä, että kaskoon voi "kilpailutilanteen vaatiessa" saada täydet bonukset.

Takuuvarmaa on kuitenkin se, että yhtiöt ottavat omansa pois. Eli Lähtöhinnat nousevat vuosittain, kun on annettu täysiä bonuksia jatkuvasti. Eu:n myötä laki muuten aikoinaan muuttui niin, että kaskon bonuksia ei siirretä.

Taitaakin olla melkoinen neuvostoliitto tämä eu, kun kaikki yhdessä maksaa kaatuneiden vahingot!
033102ass_1_prv.gif

Kasko on siitä kiva, että sen voi huoletta vaihtaa toiseen yhtiöön. Täydet bonukset taas.
Näinhän se on, seuraava maksaa!
confused_orig.gif
= kaikki maksavat!
sad_orig.gif
Nytkö tää alkaa...
wink.gif

No mä en tällä hetkellä osallistu kulujen jakamiseen eli kikkailkaa rauhassa niillä bonuksilla..
tounge.gif

Onko muuten kellään tietoa mitä vakuutukset maksaa tällä hetkellä esim. Espanjassa tai muissa paikoissa, joissa voisi mopoilla talvellakin täysillä? Myöntäisköhän suomalaiset ympärivuotisia Pablollekin?

... silloin kun minä tän aloitin bonarit tienattiin, nykyään näköjään täydet tulee laakista, mikähän vakuutus yhtiöitä vaivaa, valitetaan että takkiin tulee ja kumminkin annetaan täydet bonarit oitis.
Vähän samaa olen naureskellut...
smile_org.gif

Vakuutusyhtiöt valittaa, kun prätkävakuutukset tuo tappiota ja kaskoon tyrkytetään 70 % aloitusbonusta. Heh heh.

Lain mukaan muuten liikennevakuutukseen ei saisi antaa aloitusbonusta kuin 20 %. Tosin osa yhtiöistä ei välitä tuostakaan määräyksestä.

Vakuutusyhtiöillä on ilmeisesti usein vakuutuksen myyjänä tyyppi, jota kiinnostaa vain omat ansiot - ei vakuutusyhtiön tulos 10 vuoden kuluttua.

Back