Olen vuosikaudet käyttänyt etujarrua vain etusormella niin radalla kuin kadullakin. Tuntuma pyörään ja jarruun säilyy hyvänä kun jarrutan mutkiin sisään. Toistaiseksi radalla ei ole tavoite mitään kiukkujarrutuksia suorittaa niin jarruteho on tähän asti riittänyt ihan hyvin. Kaikilla sormilla jarruttaminen tuntuu mulle todella oudolta, enkä radalla käyttäisi sitä koska se ei ole mielestäni turvallista. Kadullakin tuntuu että jarru haukkaa helposti liikaa kaikilla sormilla jarrutettaessa.. tottumiskysymys loppupeleissä
Joittenkin mielestä tämä on varmasti ihan p*erseestä, joten alkakaahan vääntämään ja jeesustelemaan!
Tää on jo niin suhteellista, koska puristusvoimat vaihtelee, että kaikki on oikeessa...
Toki jos tarttee kaikki sormet peukaloa lukuunottamatta nykypyörillä jarruttamiseen, niin voipi olla ettei ne kädetkään pidä kyynär- ja olkapäistä kroppaa siellä takana jos yhtään on kädet koukussa, niinkuin ne rentona tarttis olla...
Ja sen tietää mitä tulee jos ne on umpilukossa ja niska jäykkänä.
Eli voi olla et jollain on parempi olla ne neljä käytössä, mut eipä se varmaan enää mitenkään absoluuttisesti paras vaihtoehto ole. Vain sen kuskin paras vaihtoehto.
Itse jarruttelen ja käytän kytkintä myös kahdella sormella per vipu ja tämä V-Maxilla, jossa on 60% jäykempi kytkimen jousilevy. Taannoin otetuissa ratakuvissa näyttää olleen välillä yksikin digitti käytössä