• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuljetuskalustosta kokemuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Earthend
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei sellaisia pikkuritsoja kannata ajatella. Isompaan saisi jo rakennettua yötilat, olkkarin ja korjaustilat sekä otettua koko irtaimiston mukaan.
Vaihtoehdot:
- 91 Scania 93M 220, kymppivaihteinen jakajalla, 3v vanhalla 1500kg pitkällä Zepron lifterillä, kantavuus 7950kg, kokonaispaino 17 000kg, kuormatilan mitat: 7,2 x 2,3 x 2,4 "like a diamond... not but runs ok" (bränikällä vetokidalla eli taakse saa 10,5m kärryn, jos tila loppuu
biggrin.gif
) korjattu vuoden sisällä n. 10t eerolla

- 89 Scania 82, 6 vaiht., 1500kg Focoliftin perälauta, kantavuus 7950kg kuormatilan mitat: 7,2 x 2,3 x 2,45 "pientä laittoa" koko kylki aukeava

- 85 Volvo F6, 5 vaiht., 1500kg Focolift, kantavuus 4500kg, kuormatilan mitat: 6,1 x 2,2 x 2,1 tekniikka kunnossa. Ulkoa lahoamassa, mutta pirun äkäinen menijä

Vois olla myynnissä.
wink.gif

Olis kans tarkotus tossa syksymmällä hommata paku!
Semmosen jutun olen jostai saanut korviini,että vaikkapa saksasta saisi alle -94 diesel pakun tai lava-auton verottomana!!??
Taikka sitte kattos jonku mikä on rekkaroitu kuorma-autoksi ni sais vuosimallista riippumatta verottomana..
wink.gif
92 on tuo maaginen vuosiraja.. ja siinä ikäluokassa ei oo pakuja joita kannattais oikein saksasta roudata.. kuluja tulee jo samanverra mitä se auto siel maksaa:)

Itsekin olen pohtinut samaa asiaa jo jonkin aikaa, varsinkin kun "maalle" muuton jälkeen joutuu varmaan hankkimaan toisen kulkupelin. Taitaa vaaka kallistua auto+kärry-yhdistelmän puoleen, monikäyttöisyyden vuoksi. Sillä rahalla, jonka joutuu upottamaan kohtuulliseen pakuun, saa reilusti uudemman ja vähemmän ajetun henkilöauton ja uuden kärryn. Ja kärry kestää kymmeniä vuosia, kun sitä muistaa vähän huoltaa.

Mulla on VW LT arkiajossa ja pyörääkin olisi sillä tarkoitus kuljettaa joskus.

Olisikohan kellään hyviä ajatuksia sidontapisteistä ja -tavoista?

Nykyisellään ei tuossa vaneroidussa kikottimessa ole mitään siihen käypää, eli olisi mahdollisuus tehdä kerralla hyvä ja toimiva.

Ramppi näyttäisi tulevan 2x alumiinikulmasta ja vanerilevystä, sellaista olen kokeillut käytännössä.
Lattiassa on sellaisia paikkoja jotka on ns.vahvistettuja eli siihen vaan reiät ja koukkua kiinni, lenkkejähän on monenlaisia tarjolla, itse ajattelin Vitoon porailla joka kulmaan yhden lenkin.

Kyllähän niistä lenkeistä saa heitetyä pyörän yli liinaa, oli vkloppunakin pyörä ihan omalla sivutuella, etujarru lukittu nippusiteellä ja liinalla parikertaa yli, joku nostaa huoltopukille ja liinoilla yli.. samanlaisia kiinnityksiä tuolla laivoillakin kun reissulla on.. mutta lenkit on hyvä olla..

Älä osta pakettiautoa. Osta peräkärry.
On tuokin optio ollu mielessä.. Pitäis vaan nykyinen auto vaihtaa sit vähän isompikoneiseen ja koukulliseen.. Kärry olis luonnollisesti ihan mopon kuljetukseen tarkoitettu malli. Pikku-e vaan jäi joskus hakematta kun sen olis saanu suoraan tiskiltä.. täytynee sekin päivitys hoitaa ajantasalle.

Pakussa on kuitenkin omat hyvät puolensa..
on on totta kai.... ei se diesel sano että se on ruoska paska. itelläni omana autona -96 fiat ducato 3,4 TD makso 4800€ vuosi sitten. ei ole valittamista ja saa kolme mopoakin parhaimmillaan sisään  
thumbs-up.gif
ainiina ja onhan vaihtoehtona isompi iveco kyllä sen halvan pakunkin löytää, mutta jos täytyy olla ilmastointi, esp, abs, vakionopeudensäädin yms.... niin menkää kauppaan ja ostakaa vito
033102bebe_1_prv.gif

Back