• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kukkahattuja ahdistaa Kuopiossa...:)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rubu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
^-80 luvulla nappulat minä itse mukaan luettuna juostiin ja leikittiin lugerin ja thompsonin kopiolla pitkin metsiä ja pihoja,otettiin kirveet ja tehtiin majat puuhun, ampumaradalle ajettiin ilmakivääri ja piekkari selässä eikä kukaan katsonut vinoon saatika soittanut saatana kriisiapuun ja vielä vähemmän oli tarjolla perheterapiaa nallipyssyn nähneelle. Nyt ei ole nallipyssyä tarjolla mutta k-kaupasta voit ostaa vihreän dildon muina miehinä,ja jos samalla ostaa hameen niin onkin tosimies.  On tää maailma niin vituillaan ja väärällään väärin kasvaneita androgyynejä ja sofioksasia että voi hevosen vittu!
Tämä on juuri näin..

Olen ollut motoristi enemmän tai vähemmän -60 luvun lopulta alkaen. Ja jossain vaiheessa mullakin oli hetken komiat huilut Hondassa. Mut ei ne kyllä ollut mun juttu ja ittekseni ihmettelinkin, miksi ne piti hankkia, kun hävetti aina ajaessani. Varmaan Tapiolassa vieläkin muistetaan mun Valkyria :-) Ja ei SE kasvanut kovan äänenkään avulla :-(
Nyt kysyisinkin ihan vaan ymmärtääkseni asioita enemmän, että mikä se on se juttu, kun vehkeestä lähtee sen maailmanlopun meteli?
On toki tosi hienoja saundejakin, mullakin on HD:ssa aika kiva, mut ei se räimi niin, että talojen seinistä rappaukset tippuu.
Olen motoristi henkeen ja vereen, mut jotenkin ymmärrän noita kukkiksia, ei kyllä oo kiva yöllä herätä "huilukonserttiin", ei ainakaa maalla, jossa muutoinkin äänet on kortilla, pl. lintujen laulu. En puhu nyt normaali saundeista, vaan niistä "maailmanlopun uruista". Sorry, oon tainnut tulla vanhaksi, kun haluun nukkua yöni rauhassa.
sad_orig.gif
sad_orig.gif
sad_orig.gif

Oon vaan huomannu iän myötä et kun herää kesken unien, loppu yö sit meneekin kieriskellessä.

Bali hei..ota happea...
biggrin.gif

80-luvulla sai muutenkin tehdä "mitä vaan"..
Tässähän koko ongelman ydin onkin. Siis miksi nykyään on kaikki kiellettyä ja sääntöviidakkoa kuin kylttejä Keppanakellarin pihalla..

Jollakin prkl:een taholla on joku ihme vimma holhota meitä "meidän omaksi parhaaksi", ihan kuin sitä omaa parastaan ei itse tietäisi ..tana!
mad.gif

joo, kyllä ennen oli kaikki paremmin.. ettei vaan olisi aika kullannut muistoja? Ja mahtaakohan kaikki heistä, jotka haikailee ´vapauden aikoja entisiä´ takaisin, olla siihen aikaan olleet vielä edes pilkkeenä iskänsä silmäkulmassa
wink.gif

Voisiko joku laittaa Google Mapsiin ton reitin? Vehmersalmen lenkin siis. Pitää käydä kyllä joskus ajamassa kun en kovin kaukana asu.
Lenkki

Lähtö allekirjoittaneen pihasta, jossa myös kärsitään moottoripyörien aiheuttamasta melusta...
sport05.gif

Meillä tosin on se paha tilanne, että melkein kaikilla on moottoripyörä tässä naapurustossa...
Huono lähteä valittamaan Harlikan papatuksesta kun itse huudattaa Jamppaa...
Sehän on pitkä pätkä. Pitää joskus ottaa joku moottoripyöräilevä kaverikin mukaan.
smile_org.gif

Elämä pilalla...

Siinä mennään taas asia linjalla.

Mahtaako tätillä olla muuta sanottavaa kun narista kaikesta mikä liikkuu bensalla...
pftroest.gif
Totta toinen puoli. Asetuppa tienvarrella asuvien kalsareihin ja mieti uudestaan.... Empatia, tuo katoava kemiallinen yhdiste nykyihmisillä....
Voisiko joku laittaa Google Mapsiin ton reitin? Vehmersalmen lenkin siis. Pitää käydä kyllä joskus ajamassa kun en kovin kaukana asu.
Lenkki

Lähtö allekirjoittaneen pihasta, jossa myös kärsitään moottoripyörien aiheuttamasta melusta...
sport05.gif

Asun kyseisen lenkin vieressä, joten kärsin samoista pärinöistä kun alkuperäinen valittaja.
Tämän lisäksi että moottoripyörät ajaa koko ajan tietä pitkin:
-Naapurin poika sahaa pihatietä mopolla edes takaisin
-Naapurin tyttö sahaa kevarilla tietä edes takaisin
-Naapuri rakentaa tohon viereiselle tontille ja paukuttaa vasaralla koko ajan
-Naapurin poika ajaa taloni takana olevalla aukolla talvisin moottorikelkalla koko ajan jotain lenkkiä
-Naapurin ukot pyörittävät custom-pyöriään iltaisin kilpaa
-Kaikki naapurit leikkaavat vuorotellen nurmikoitaan kesällä
-Lossin jyminä kuuluu matalana murinana varsinkin talvisin sisälle asti

Mitähän muuta melua täällä nyt ois mistä pitäis purnata mutta oletan näiden kaikkien äänien kuuluvan tämän kyseisen asuin paikan ominaisuuksiin...

Pitäisin paikkaa kyllä erittäin rauhallisena paikkana asua metelin puolesta.

Ottamatta kantaa hatun malliin, niin lukekaapa tämä viestiketju ja päätelkää että ketkä oikeasti valittavat.

Asiaa hiukan puoluettomammin tarkastellen kaikki taustamelust poikkeavat äänet erottuvat ja siten häiritsevät. Ja monien prätkien äänet erottuvat, tosi kaukaa. Jos äänestä ei pidä niin varmasti häiritsee, joskus häiritsee vaikka pitäisikin.

Monet näyttävät uskovan että asiaa auttaa kun ääntä tuottaa lisää. Itse veikkaan, että ei auta.

Selvyyden vuoksi: Kirjoitin tämän, koska ... niin lukekaapa uudestaan tämän ketjun viestit ilman ajolaseja
biggrin.gif

sport05.gif

Iku

Ei harmita, en ole tiukkapipo, pidän moottoripyöristä, omistan sellaisen, omistin ennen "viritys"putkitetun moottoripyörän, enkä häiriinny kaupunkiliikenteestä joka kuuluu asuntooni vaimeasti.

Mutta ihan totisen tosi on että yli kaiken muun, raskaankin liikenteen, kuuluu moottoripyörä.

Ihan tosi juttu on sekin että niitä on nykyään aika monta. Ja sitä mukaan kun melu kasvaa, dB-rajat laskevat ja sitten ihmiset "virittävät" pyöriään laittamalla niihin "tehokasta" ääntä pitävät putket. Mene tiedä, muutamat ehkä jopa oikeasti virittävät, useimmille miehekkäät äänet riittävät.

Onhan se selvä että ennenpitkää jollekulle tulee mieleen ehdottaa että tarkkaillaan ajossa olevienkin pyörien melua ja asetetaan sille rajoja, tai sitten rajoitetaan moottoripyörällä ajoa. Tai verotetaan moisia turhakkeita kun kerran meluavat. Tai sitten nopeusrajoitukset ja hidastetöyssyt lisääntyvät, kaikkialla.

Me stadilaiset olemme metelimme ansainneet, mutta joskus kun pääsee hiljaisemmalle seudulle, kuten vaikka Lappiin, huomaa että "tehokas"ääninen mopo kuuluu jo minuutteja ennen kuin se on paikalla. Jollain sellaisella retkellä päätin että vakioputket riittää.

Me stadilaiset olemme metelimme ansainneet, mutta joskus kun pääsee hiljaisemmalle seudulle, kuten vaikka Lappiin, huomaa että "tehokas"ääninen mopo kuuluu jo minuutteja ennen kuin se on paikalla. Jollain sellaisella retkellä päätin että vakioputket riittää.
Olen tehnyt myös tämän saman huomion joitain vuosia sitten jossain "käsivarren" suunnassa lähellä Kilpisjärveä tupakkatauolla tienvieressä. Kun rykkösen äänialkoi kuulua aloin jo odottelemaan pyörää näkyviin ... odotin ja odotin ja taisin tupakinkin poltella loppuun ennenkuin se suhahti ohi

Jäi kyllä itseä lähinnä kiinnostamaan millainen tuo lenkki mahtaa olla ajella ja toivottavasti muistan sen vielä jos tulee noille mestoille menoja.
tounge.gif

Ja täällä jengi nillittää kukkahatuista yhtä paljon kuin kukkahatut moottoripyöräilijöistä
pftroest.gif

Joku kansankynttilä tai ei, nillitti tänä aamuna kun mun koira oli puistossa liian pitkässä hihnassa
eek.gif

Ja eräs isukki rupes nillittämään kun en antanu sen kaksvuotiaan enkelikiharaisen kullannupun koskee ajon jälkeen pakoputkeen ja tuhahti kun kerroin uuvatille miksi. Kiittämätön kiintiösikiäjä.
kaboom.gif

Joka korissa on aina joku mätäomena, sille nyt vaan ei voi mitään. Kuka sitä jää tutkimaan voi paska kun tää onkin niin mätä, mä ainakin vaan nakkaan menee.

Alun pari ekaa kommenttia luin ja sai riittää.

Vanhemman herran kaupunkiajelujen arvostelun vielä jotenkin ymmärrän. Onhan se perin veemäistä jos moottoripyörällä ajetaan pilluruntsaa ympäri yön.

Mutta, tämän aikuisen naishenkilön kitinää en jaksa ymmärtää lainkaan.
Jos moottoripyörä menee talon ohi, niin se on noin 0,8 sekuntia(oma arvio) kun se ääni kuuluu ja sitten se onkin jo mennyt.
Käsittääkseni myös aidan rakentaminen eristää ääntä, mutta eihän se ole tietenkään tämän naisen murhe.

Motoristien pitäisi se aita rakennuttaa.
baaa.gif

Jos tosiaan on noin vaikeaa elää kun elämisestä kuuluu ääniä, niin sitten varmaan kannattaisi muuttaa jonnekin Siperiaan tai vastaavaan korpeen. Ei pitäisi kuulua muiden ihmisten metelöintiä.

Tosin, kyseinen naishenkilö tuntui sellaiselta, että ei ne valituksen aiheet tainneet jäädä pelkästään tuohon aiheeseen.

Jonkun vetomiehen pitää nyt uhrautua ja mennä tuonne kylään, ja pitää emännän petipuuhissa tyytyväisenä parin viikon ajan, eiköhän siinä meluongelmat rouvalta unohdu...
tounge.gif

sanoi:
Pakoputken sisuskaluja rassataan irti, asennetaan huiluja, jotka resonoivat huikeasti

Lainaus tuosta jälkimmäisestä linkistä, pisti naurattamaan ihan oikeasti.Mistähän tuo emeritusprofessori on tietonsa hankkinut?
tounge.gif
Hmm varmaan joltain DDR'än Stasin sponsoroimalta asennekasvatuksen ja maailmankuvan nuorisopioneerileiriltä jossa on ollut kuuppaamassa halpaa punkkua nykyisen valtionpääpunikin toveri Tavjan kanssa.
Siellä on hehkuteltu itäblokkitieteen ja insinööritaidon sekä ihtensä MZ pääsepittäjä Walter Kaadenin saavutusten suuruutta
smile_org.gif

^-80 luvulla nappulat minä itse mukaan luettuna juostiin ja leikittiin lugerin ja thompsonin kopiolla pitkin metsiä ja pihoja,otettiin kirveet ja tehtiin majat puuhun, ampumaradalle ajettiin ilmakivääri ja piekkari selässä eikä kukaan katsonut vinoon saatika soittanut saatana kriisiapuun ja vielä vähemmän oli tarjolla perheterapiaa nallipyssyn nähneelle. Nyt ei ole nallipyssyä tarjolla mutta k-kaupasta voit ostaa vihreän dildon muina miehinä,ja jos samalla ostaa hameen niin onkin tosimies.  On tää maailma niin vituillaan ja väärällään väärin kasvaneita androgyynejä ja sofioksasia että voi hevosen vittu!
Harvinaisen samaa mieltä.

Jos moottoripyörä menee talon ohi, niin se on noin 0,8 sekuntia(oma arvio) kun se ääni kuuluu ja sitten se onkin jo mennyt.
Hoh, onpa arviot jos kuvittelee sen äänen tuon verran kestävän ?

Jopa vakio singeri kuulunee kauemmin, saatikka sitten suorat putket jotka taatusti on useammalla tuon pätkän ajajalla, mutta heillä toki tulpat korvissa viimeisen päälle ?

Kyllä se on tässä männä suvena itteeki vituttanu välillä nuo urhot jotka vetäisee rajoittajalle jokaisen risteyksen välin yhden kahden aikaan yöllä.

Mutta hei, näillä mennään !

Harvinaisen samaa mieltä.
Ja kyllä!!!
Paitsi et tuli joskus kaadettua majapuut dynamiitil
biggrin.gif

(kaikki sormet sun muut tallel vielä)

Kemissä aikoinaan (70-80 luvulla) pilluralli oli ihan järjetöntä, kun verrataan nykypäivään. Tuolloin Valtakadulla pyöri noin 500-2000 autoa letkassa viikonloppuisin (pätkä on noin 1,3km yhteen suuntaan). Tätä oli hankala (lue: mahdoton) rajoittaa poliisivoimin ja valitus kadun varrella asuneilla oli KOVA.

Kokeilun vuoksi tuolta kadulta rajoitettiin moottoriajoneuvojen kulku täysin fyysisin estein. Arvatkaas mitä sitten tapahtui? Asukkaat valittivat, kun eivät voineet nukkua enään niin hiljaisessa ympäristössä.

Koskaan ei ole hyvä, se on ymmärrettävä. Annetaan ihmisten valittaa, kun ei se siitä mihinkään muutu.

Aamen. Aihe on taputeltu.

ja puhuipa tuo kirjoittaja itsensä pussiin sillä

"kysymys on oikeastaan perimmiltään siitä, että tänä itsekkyyden aikakautena tärkeintä on omien mielihalujen toteuttaminen, toiset huolehtikoot itse omistaan."

eli juurikin noin  myös kirjoittaneen kohdalla
biggrin.gif
Oli juuri kans takertumassa tuohon asiaan, mutta täällähän oli joku muukin jo huomannut saman. Eli motoristit ovat itsekkäitä, mutta ne jotka vaativat kaikkia vehkeitä purettavaksi, ja kuskeja vangittavaksi eivät ole itsekkäitä
confused_orig.gif

Ois tuon akan kannattanut ajatella asiaa toistenkin kannalta, eikä vaan itsekkäästi itsensä kannalta

Nyt kysyisinkin ihan vaan ymmärtääkseni asioita enemmän, että mikä se on se juttu, kun vehkeestä lähtee sen maailmanlopun meteli?

Mykällä mopolla ajaminen on kuin nussisi kuivaa pillua. Sopiva pörinä ja lätinä lisää molempia ajonautintoja.  
wink.gif
Mutta liika on liikaa näissäkin asioissa...

Jollakin prkl:een taholla on joku ihme vimma holhota meitä "meidän omaksi parhaaksi", ihan kuin sitä omaa parastaan ei itse tietäisi ..tana!  
mad.gif

Maksaja määrää. Kun maksaja on valtio, ja kun osasta kansalaisia kertyy valtioille "ylimääräisiä ja turhia" kustannuksia niin sitten holhouksella ohjataan kansalaisia elämään maksajalle halvemmin. Hyvin yleisesti halvasti eläminen on myös tylsästi elämistä.

Lisäksi tässä nyky-yhteiskunnassa jokainen valittaja otetaan valitettavan tosissaan ja joskus muutaman valittajan takia saa kärsiä huomattavasti suurempi lukuinen joukko (esim. tapaus Motopark).

Back