Kuka saa koskea pyörääsi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

KUKA SAA KOSKEA PYÖRÄÄSI? - Annatko muiden istua pyöräsi satulassa.

• 1: Kaikkihan sitä saa kokeilla, ei tarvii lupaa, luotan muihin.

Ääniä: 0 0,0%
  • 2: Kaikkihan sitä saa kokeilla, luvan kanssa, ja minä vieressä.

• 3: Lupa täytyy kysyä, yleensä ainoastaan tutut saa istua.

• 4: Lupa täytyy kysyä, kaverit ja lähimmät sukulaiset saa istua.

Ääniä: 1 100,0%
  • 5: Lupa täytyy kysyä, istujalla täytyy olla moottoripyörä myös.

• 6: Ei saa istua, toisen pyörä on PYHÄ asia ja siihen EI kosketa!

• 7: Kosket ja KUOLET!!!

• 8: Asiahan on nyt näin, että...

• Ääniä yhteensä
    1
Mun mopoon saa koskea mun luvalla... ja kokeilla istumista. Yhdeksänvuotias siskontyttöni on tätä tilaisuutta hyödyntänyt ja haaveilee jo nyt omasta moottoripyörästä! Taitaa olla tyttö tätiinsä tullut  
inlove.gif
Oon luvannu maksaa hänelle sitten aikoinaan mp-kortin...  
biggrin.gif
Niin ja pari ajokokemusta omavaa kaveria saa myös ajaa mun mopolla... kunhan kohtelevat sitä helläkätisesti!  
biggrin.gif

En kai minä nyt ventovieraita päästä räpeltään. Ties mitä tasapainottomia tuholaisia tai mämmikouria!

Ajaa saa vain sellainen jolla on itsellään pyörä tai ainakin on ajanut lähimenneisyydessä pyörällä... Istua saa kortittomatkin kaverit mutta ei tuiki tuntemattomat...
buttrock.gif

...että luvatta siihen ei kosketa (tai kuolee! (ilman varoitusta...
wink.gif
)) ja vain ne, kenet tiedän/tunnen saa (siis luvalla) kokeilla/koeistua/silittää.  
smile_org.gif

Tästä listasta voidaan poissulkea rykkösen "kouluttajat", jotka on niitä harvempia alansa osaajia...  
tounge.gif
tounge.gif
cool.gif

biggrin.gif

hä! pyörähä o mun tyttöystävä!
tounge.gif
joten stay faraway from it! en mäkää tuu tyypittää toisten omaa.
baaa.gif

joo... kamut saa kylmätyypätä.. puolin ja toisin vieraissa käydään... tosi kamu on myös oiva mopovahti: kun päällä istuu luotettu kamu niin ei rosvokaan käy...
033102beer_1_prv.gif

omg.gif
Pistitpä pahan! Ei kyllä onnistu kuin ehkä kahdella perustelulla.
- omaa vankan kokemuksen kys. tehoista/jne
ja
- kuuluu "osastoon" äärimmäisen hyvä tyyppi!

Ajettava peli=ZX-12R
thumbs-up.gif

Istua saa luvan kanssa ja valvovan silmän alla (paitsi tuikituntemattomat, kääliöt ja muut örveltäjät), mutta ajaminen onkin sitten eri asia... frendit/ kokemusta omaavat ovat saaneet ajaakin... tietysti omalla vastuulla ja se maksaa joka kaataa...  
062802moto_prv.gif

Jos vaan 50 metriä likemmäksi uskaltaa niin ammun välittömästi pumppuhaulikolla
mad.gif
. Taikka jos sitä likemmäksi jostain syystä pääsee niin käytän 20-vuoden "taik-vondo" taitojani hyväksi. (7 deen musta vyö).
ghostface.gif
.

Kyllä siinä saa päällä istua, edellyttäen että takissa ei ole naarmuttavia nappeja, vetoketjua tms, promilleja on 0 ja minä olen vieressä. Ajaminen on eri asia...

Pyörä on kuin elämänkumppani, sitä ei edes kuivatyypätä ( noh korkeintaan huoltoheebot saa kokeilla )
smile_org.gif

Kaveripiirissä kun ei pahemmin kellään ole pyörää, monella kuitenkin kortti, joten kyllähän tuolla maalla olen pikkutiellä päästänyt pyörääni vähän testaamaan. Ja iskähän tietysti sitä ekana taisi kokeilla
smile_org.gif

olen antanut erään pitkänlinjan motoristin kokeilla prätkääni, vaihdoimme lennosta ja vielä omasta ehdotuksestani, kaverilla on mp-kokemusta yli 40 vuotta ja ajanut kisaakin enskaa, crossia ym. sekä tunnen hyvin jo vuosien takaa, että sitä rataa, muuten kylmätyypit kun kone ei käy ovat mahdollisia jos tyypin tunnen jollain tavalla ja hyväksyn. kerran kokkareissa eräs känninen tuttava tuli vääntämään kaasukahvaa kun lämmityskäytin kärpiötä, sai pienen karjahduksen osakseen, käyvään mopoon ei kosketa varsinkaan humalassa, voinee mennä helposti juoppotankouden puolelle se.

kokenut ja tuttu saa istua luvan kanssa. joku vielä kokeneempi ja tutumpi saa ajaakin vähän varsinkin jos hänellä on mahdollisesti jotakin sattuessa antaa vaihtopeli heti alle.

mutta ei siis mielellään kosketteluja.

kyl se yleensä näi menee:anna ku istun....anna ku laitan käyntiin....no vähä ees kierrätän.....no ees ton korttelin ympäri...ja sit soitellaan vakuutusmiehelle,et sattu kuule tämmönen juttu,että...Et vois olla viisaampaa antaa ne koe-istunnot vaan niille,joiden tietää omaavan ees vähä kokemusta,ku se nälkä tuppaa kasvamaan syödessä....ettei tulis turhaan...
kaboom.gif

Justiinsa mietin eilen että mikä siinä onkin ku aina jos joku tulee pyörää kattelee ni se kaasukahva, sitä on näköjään aivan pakko pumpata asenteella, vaikka laite ei ole edes käynnissä. Kiva joskus kuumana kesä päivänä sitten miettiä et menikö jo liikaa bensaa koneeseen ku starttaa käyntiin.
Kylmiä saapi tutut kehen luotan ottaa.

Back