• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka usein vahaat prätkäsi?

kunika usein vahaat prätkäsi? -

• 1.joka viikko

Ääniä: 0 0,0%
  • 2 kerran parissa viikossa

• 3 kerran kuussa

• 4 kerran kesässä

• 5 en ikinä

• 6 jotain muuta mitä?

• Ääniä yhteensä
    0
Joka pesun jälkeen suihkautan Turtlen pikavahaa ja kuivaan säämiskällä. Pari kertaa kesässä oikealla vahalla.

Kait ne huollossa vahais jos pyörä sitä terttis
eipä ne mulla huollossa ole tankkiakaan täyttänyt, joten eikai se pyörä sitä bensaakaan tarvi
wink.gif

Iän myötä pahin vimma puunaamiseen on rauhoittunut.. Kyllä silti liuottimien jälkeen vahaus aina ja muutoin muutama kerta ajokaudessa. Naku kun tosiaan vahautuu käden käänteessä
biggrin.gif

Pitää pitää hyvässä kunnossa eli joka viikko.
smile_org.gif
Tällä viikolla tosin ei pysty ku maalit kuivaa. ;)

EI SE MÄÄRÄ VAAN SE LAATU!!! Käyttäkää hyvät ihmiset kunnon vahoja. Ensin Autoglymin punainen/puhdistava, päälle kultainen/lakkavaha. Itse vahaan keväällä ennen kauden alkua ja syksyllä kauden loputtua. Välillä voi puhdistavalla irroittaa pikeä ym. paskaa mikäli on katteisiin tarttunut.

EI SE MÄÄRÄ VAAN SE LAATU!!! Käyttäkää hyvät ihmiset kunnon vahoja. Ensin Autoglymin punainen/puhdistava, päälle kultainen/lakkavaha. Itse vahaan keväällä ennen kauden alkua ja syksyllä kauden loputtua. Välillä voi puhdistavalla irroittaa pikeä ym. paskaa mikäli on katteisiin tarttunut.
Jos tummaa pyörän vahaat sillä uudella "mustalla" nii ei ole paluuta enää punainen+kulta settiin...
tounge.gif

Tähän asti on tullut pestyäkin pelkällä vedellä, mutta nyt kun eilen löysin tallista sen Turtle Waxin vahapesun, minkä ostin... ööö.. parisen kuukautta sitten, niin sillä vois ainakin seuraavan kerran pestä. Ja sitten ei kun
062802moto_prv.gif

Ruksasin kerran kesässä.

Noin joka toisella pesukerralla tulee vahattua, eli noin kerran kuussa. Jos on kuivat ajosäät, eikä pyörä likaannu, niin miksi sitä pesemään tai vahaamaan. Liiat pölyt lähtee ilmavirran mukana.
062802moto_prv.gif

Täytyy myöntää, että aika harvakseltaan tulee vahattua vahattua, mopottimen pesen kun on tarvis ja yleisesti ottaen pesuaineella, jossa kehutaan olevan "vaha mukana". Mutta pari kertaa kesässä tulee pestyä wanhat vahat pois ja wahattua oikeen kunnon aineilla laitos!

Nyt ei tarvitse vahata kolmeen vuoteen!
Uuteen autoon ja mopoon saa vaha/pinnoitekäsittelyn jolla takuu 3 vuotta.Auton hinta n.250-300e,mopossa 50-100e.Mulla maksoi XX.n pinnoite 70e ja kiilto/haalistumis/halkeilemistakuu 3 vuotta. Hoidoksi riittää tavallinen pesu,mopon pitäisi pysyä kiillossa tuon kolme vuotta.
Vanhempiin autoihin tai mopoihin on mahdollista ottaa puleeraus,(hionta+vaha)haaliistuneesta maalipinnasta tulee kuin uusi,työntekijämme otti tuon käsittelyn -00 malliseen tummansiniseen autoonsa,ja tulos oli aivan helvetin hieno,ei häpeä uutta,ainoa että syvät naarmut eivät katoa,mutta muuten kaikki haalistumat häipyvät,auto peilaa todella hienosti.Hinta tuolle auton käsittelylle oli 140e.

Kerran viikossa ainakin, joskus useamminkin. Pitäähän sen nyt kiiltää ja näillä paskakeleillä ihan hyvä pitää pyörä puhtaana ettei anna lian kerääntyä. Tai minulle vahaus=koko pyörän pesu.

Ikinä en ole vielä mitään pyörääni vahannu, ja tuskin vahaankaan.
Pesu sillon, ku on oikeen likanen ja se saa riittää.

Back