• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka usein poliisit ovat pysäyttäneet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vuohi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kuinka usein poliisit ovat pysäyttäneet? - ja omasta syystä vai ratsiaan?

• noin 1000km välein

Ääniä: 5 1,2%
  • noin 2000km välein

Ääniä: 6 1,5%
  • noin 5000km välein

Ääniä: 27 6,6%
  • noin 10.000km välein

Ääniä: 46 11,2%
  • noin 20.000km välein

Ääniä: 66 16,1%
  • noin 50.000km tai enemmän välein

Ääniä: 87 21,3%
  • eivät ole pysäyttäneet

Ääniä: 172 42,1%

• Ääniä yhteensä
    409
Viime syksystä saakka henkilöautoilla 64000km, kakspyöräisillä 15000km ja traktorilla 20km.
* Autolla pysäytetty kolme kertaa puhaltamaan, ei penaltyä
* Prätkällä pysäytetty kaksi kertaa, toinen pelkkä puhallus ja toinen puhallus, paperit ja kortti, ei penaltyä
* Traktorilla ei stoppeja
Eli stoppiväli 15804km. Hyvissä paikoissa stoppauteltu ja sopiviin aikoihinkin.

Tänään meinasin itse tosin toimia poliisina, kun otti niin päähän 40-alueella yksi Volvokuski kun tuli jotain ihan muuta nopeutta. Tarkoituksella tulin eteen pieneen väliin ja ihan viittä vaille, etten jäänyt keskelle tietä seisomaan (autolla). Olisi ainakin jonkun aikaa saanut selitellä jarrutusjälkiään oikeudessa.

Sylvikäs sanoi:
Tänään meinasin itse tosin toimia poliisina, kun otti niin päähän 40-alueella yksi Volvokuski kun tuli jotain ihan muuta nopeutta. Tarkoituksella tulin eteen pieneen väliin ja ihan viittä vaille, etten jäänyt keskelle tietä seisomaan (autolla). Olisi ainakin jonkun aikaa saanut selitellä jarrutusjälkiään oikeudessa.

Ihanaa! Käy nappaamassa myös Kyllikki Saaren surmaaja.

JMH sanoi:
Ihanaa! Käy nappaamassa myös Kyllikki Saaren surmaaja.

Niinhän se pitäisi, mutta eiköhän sekin ole kuollut ja kuopattu. Yhtä menestyksellistä vissiin sekin tutkinta ollut, kuin muutama tuoreempikin. Mutta käytetään nekin resurssit toki siihen Stop-viivan mittailuun, niin maailma pelastuu.:paikallatuulee:

Eikö ole helppoa, pysähtyy joka kerta siinä stop-merkin kohdalla jos ei ole viivaa ja jos on se viiva, niin sen kohdalla. Mitä sitten jos et halua pysähtyä, niin anna mennä vain, niin yksinkertaista se on, onko sillä merkitystä jos pysähdyt sitä ennen kuin on vuorosi vaikka sen tusinan verran, että jos joku sieltä menee pysähtymättä, niin menkööt, ei se välttämättä tarkoita että sinun pitää myös tai no voi sitä mennä pysähtymättä...

En olisi kyllä voinut uskoa että joku oikeasti on kysynyt Eskolta tuollaista...
Ja yleensäkkin pohtinut tuollaista:)-

Tääkin kuuluu niihin maalaisjärjellisiin asioihin, pysähteleekö kahden metrin välein useasti vai riittääkö se kerta.

Tien päällä vuodesta -78, noin 2,8 milj.km, josta prätkällä noin 0,5, hölöautolla noin 0,8 ja raskaalla työkalulla noin 1,5. Viisi sakkoa joista yksi ajoaikarikkomus, yksi punavalo ja muut ylinopeutta. Yksi ylikuormamaksu. Sakoista yksi prätkällä viime kesältä. En pysty mitenkään muistamaan, mutta arvioisin pysäytysten määräksi noin 25-30. Eli pysäytysväli noin 100tkm.

-jp-

Joskus 70-luvulla pysäyttelivät. Ei sen jälkeen, joten valitettavasti seuranta jäänyt vähemmälle :sad:

Sylvikäs sanoi:
Tääkin kuuluu niihin maalaisjärjellisiin asioihin, pysähteleekö kahden metrin välein useasti vai riittääkö se kerta.

Kyl, helpompi olisi laittaa se kärkikolmio sinne, niin kaikki on tyytyväisiä.

Sylvikäs sanoi:
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/stop-merkin-tarkka-tulkinta

Tässä Tuulilasin käsitys asiasta. Ehkä mä kuitenkin meen tuon Ension opin mukaan. Olihan sillä havainnollistamiseen hyvät välineetkin silloin aikoinaan :grin:.

Miten on pyörän kanssa tulkittu pysähdyksiä stop-merkin kohdilla? Onko riittänyt hetkellinen pysähdys jalat tapeilla, vai onko peräänkuulutettu jalan tai jalkojen maassa käyttöä pysähdyksen yhteydessä. Itse käytän varoiksi jalat maassa stop-merkille tai pysäytysviivalle pysäyttäessäni.

Mutta aiheeseen, eli kahdesti olen ajanut pyörällä puhallusvalvontaan ja päässyt puhaltamaan - ei muita pysäytyksiä kaksipyöräisellä liikkuessa.

Re: Kuinka usein poliisit ovat pysäyttäneet?

Mopon kanssa; kerran puhuteltu splittauksesta. Kahdesti tultu ihmettelemään pakoääniä ja kerran pysäytetty ylinopeudesta (tai sitten poliisilla ei ollut omaa ajokorttia kun välttämättä halusi saada minun korttini mukaansa).

Muutaman kerran ovat puhalluttaneet ja kerran pysäyttivät Nurmijärven Metsäkyläntiellä antaakseen huomautuksen (60 alue muuttui 50 alueeksi, vai olikohan se koko ajan 50 aluetta Riipiläntien risteyksestä itään). Ei kassavirtaa ulos..

viimeisen viiden vuoden aikana kerran kesässä oon puhaltanut, ei muuten.

viimeks seriffi käski sammuttaa pyörän ja ottaa kypärän päästä puhalluksen ajaks ,keskellä ajoväylää :blink:

Back