• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka usein poliisit ovat pysäyttäneet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vuohi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kuinka usein poliisit ovat pysäyttäneet? - ja omasta syystä vai ratsiaan?

• noin 1000km välein

Ääniä: 5 1,2%
  • noin 2000km välein

Ääniä: 6 1,5%
  • noin 5000km välein

Ääniä: 27 6,6%
  • noin 10.000km välein

Ääniä: 46 11,2%
  • noin 20.000km välein

Ääniä: 66 16,1%
  • noin 50.000km tai enemmän välein

Ääniä: 87 21,3%
  • eivät ole pysäyttäneet

Ääniä: 172 42,1%

• Ääniä yhteensä
    409
JukkaE60 sanoi:
Mun pihassa vois motittua kyttä, mp:llä tai ilman :)

Tää oli sellainen Karalahden näköinen ja kokoinen kaveri jonka näkee monta kertaa kesässä, tykkää ilmeisesti mopoilusta joten siitä se saa pari plussapistettä. :D

Nuorempana auton kanssa ainakin kolmen kuukauden välein. Joku siinä 20 vuotta vanhassa 316 bemarissa ja juuri ja juuri täysi-ikäisessä kuskissa kiehtoi poliiseja. Nykyään ei oo juuri tarvinnut olla tekemisissä :jpstyle:

JaySon1 sanoi:
Tää oli sellainen Karalahden näköinen ja kokoinen kaveri jonka näkee monta kertaa kesässä, tykkää ilmeisesti mopoilusta joten siitä se saa pari plussapistettä. :D
Ettei se oo kiinnostunu susta?:jippikaijee:Jos Karalahtea muistuttaa niin koittasin luistella karkuun.

biggrin.gif
olen huomannu, että mitä erikoisempi pyörä, sitä useammin ratsiassa...ainakin pärräjepet uteliaisuudesta pysäyttelevät...sinänsä harmitonta..ja yleensä asiallisia miehiä..
062802moto_prv.gif

2-3 kertaa per kesä. Yleensä aika hanakasti kaipaavat pientä avustusta valtion virkistyskassaan.

Rekisteriotteen tai ajokortin puuttumisesta ei vielä kertaakaan ole sakkoa kirjoitettu, kun olen nätisti selittänyt että ne jäi epähuomiossa sen toisen tai kolmannen mopotakin taskuun.

ts18056 sanoi:
Vähän ihmettelevää kyssäriä.:) Miten tuon lätkän saa sieltä satulan alta pois jos/kun joutuu parkkeeraamaan niin pehmeälle paikalle, ettei sivutuki pidä? Ennakkoon kovemmalla? Itse haaveillut jotain magneettikiinnikettä, jolla sen saisi pysymään esim katteessa helposti käyttöönotettavissa.

Jos olen oikein pehmeelle paikalle pysäköimässä, niin hyppään mopon selästä ja pidän pyörää pystyssä sen aikaa että saan otettua lätkän penkin alta. Annan siis pyörän nojata lonkkaani vasten, ja toisella kädellä pidän stongasta kiinni. Hyvin on ainakin toistaiseksi onnistunut noin. :jpstyle:

jurvelo sanoi:
Voin olla hieman outo mutta kun ei voi poliisia sietää niin ei vaan voi, milloin sieltä taholta olisi tullut mitään positiivistä, en ole kokenut kertaakaan, yäk.
Mulla ainakin on varsin hyvin muistissa arvon virkamiesten toiminta kun jokunen vuosi sitten vokkelon koukkausta väistäessäni lähti etunen jarrussa alta. Ei muuta kuin pilli huuleen ja reipas puhallus, no puhalla puhalla (0). Kivaa treeniä kun on lapaluu halki ja 7 kylkiluuta poikki. Esittivät että kyllä tästä pitäisi sakko kirjoittaa, luopuivat sitten jostain syystä ajatuksesta ja häipyivät. Jonkin ajan päästä tuli sitten lanssi, olisin voinu siihen heidän puolestaan vaikka kuolla, ei vois vähempää kiinnostaa.

Tämä nyt on tietysti hyvin subjektiivinen näkemys, mutta niin se on oma henkikin.

.

Akiva sanoi:
Oli varmaakin se nuorempi konstaapeli.:;):

Kyllä taisi olla vanhempi konsta, nuoremmat eivät kaksipyöräisillä aja:
"Nuorempi konstaapeli on Suomen poliisissa alin poliisivirka. Se on varattu poliisin perustutkintoa vielä suorittamattomille harjoittelijoille. Sitä seuraava ylempi virka on vanhempi konstaapeli." (Wikipedia)

Mitä tulee pysäyttelyyn, niin aikoinaan ensimmäisen ajokorttikuukauden aikana autolla kaksi kertaa: kerran ohiajon jälkeen ja toisen kerran yöratsiassa. Pyörällä ei silloinkaan. Sittemmin autolla tasaisen epätasaisin välein, kymmenenkin vuotta ettei kertaakaan, sitten samana vuonna useamman kerran, puhallusratsioita melkein aina. Kerran pysäyttivät liikenteestä, koska ajoin täsmälleen samanlaisella autolla kuin kaveri, jonka olivat käräyttäneet ratista samoilla kulmilla pari päivää aiemmin. Kovasti pyytelivät anteeksi.

Mopolla pysäytetty kerran, kun kaveri polkupyörällä piteli olkapäästä kiinni. Moottoripyörällä ei kertaakaan.

Pyörällä kaksi kertaa (tietoinen? valinta kaasukahvan asennosta:D), eka 70-luvulla, sakot (60 alue, ei pysynyt Volga perässä:D), toka 90-luvulla erittäin ankara suullinen huomautus (80@40).
Autolla 70-luvulla kuntotarkistuksia tien päällä, mukaanlukien metrimitalla lisävalojen laillisuuden tarkistus, sen jälkeen satunnaisia puhalluksia/papereiden tarkistuksia.

jurvelo sanoi:
Voin olla hieman outo mutta kun ei voi poliisia sietää niin ei vaan voi, milloin sieltä taholta olisi tullut mitään positiivistä, en ole kokenut kertaakaan, yäk.

Osuit asian ytimeen eli poliisin kanssa harvemmin asioidaan kun tapahtuu jotakin kivaa ja mukavaa!

Vaikea on kuvitella, että poliisi pysäyttäisi ihan vain kehuakseen kuinka hienosti käytit vilkkua liikenneympyrässä ja ajoit nopeusrajoituksen mukaan. Toisinpäin ajatellen aika harva kai käy poliisilaitoksella kertomassa kuinka hyvin menee työpaikalla, että on niin onnellinen muijan kanssa ja mukulakin kantoi kotiin pelkkiä kymppejä sisältäneen todistuksen :blink:

Ennen tätä päivää ei oltu pysäytetty MP:n kanssa kuin kerran. Silloin olin juuri edellisenä päivänä saanut kortin (inssin läpi) ja pysäyttivät kun tietokoneen mukaan pyörän omistajalla ei ole ajo-oikeutta. Selvisi pahviläpyskää näyttämällä.

Tänään "pysäytettiin" sitten kaksi kertaa noin 150 metrin matkalla :D
Ohitin valoissa seisoneen autojonon (en splitannut, oli vain yksi kaista ja ohitin jonon vasemmalta puolelta selkeästi kaistalla pysyen) niin että menin jonon kärjessä olleen skootteri-poliisin viereen. Valot vaihtuivat, lähdettiin ajamaan. Vähän matkan päässä on auto pysähdyksissä keskellä kaistaa ja siinä hätävilkut päällä. Skootteri-poliisi ajoi auton vierelle ja koputti ikkunaan ja kävi siinä rupattelemaan kuljettajan kanssa.

Katselin sitä hetken ja totesin että taitaa olla joku hätänä autossa ja ohitin auton oikealta puolelta (jetsoni oli auton vasemmalla puolella, sieltä ei mahtunut ohi) kaistalla pysyen ja varovaisuutta käyttäen. Poliisi ampaisi perään ja viittoi sivuun seuraavissa valoissa. Tuli kauhea saarna holtittomasta puikkelusta ja että "tee vielä kerran noin, niin lyön helvetimmoisen sakon". Olin että ok.. sori, luulin että se auto oli levinnyt siihen.

Jatkettiin matkaa seuraaviin valoihin ja taas poliisi ajoi vierelle ja viittoi sivuun. Tällä kertaa tuli kysymys "Ootkos ottanut tuolta takaa jotain irti?" Oli kuulemma niin kovat äänet, että jos olisi ollut mittari mukana niin kilvet olisi lähteneet samoin tein. Sanoin että en tiedä, katsoin ostaessani pyörän viime suvena että E-merkinnät löytyy vaimentimista ja oletin pyörän olevan tieliikennekelpoinen kun sen liikkestäkin vielä oikein ostin.

Sanoi että onneksi ei ole mittari mukana, nyt ajat laittamaan takaisin ne osat jotka oot irroittanut.

Matka jatkui ja pääsin päämäärääni Helsingin keskustaan. Sama skootteripoliisi tulee sieltä taas kun olen saanut pyörän parkkiin ja otettua kypärän päästä. Hiljentää kohdalle ja pyörittää päätään ja jatkaa sitten matkaa.

Mikä lie kiristi pipoa. Tyyppi näytti ihan Alexander Stubbin kaksoisveljeltä.

D-Iivil sanoi:
Ennen tätä päivää ei oltu pysäytetty MP:n kanssa kuin kerran. Silloin olin juuri edellisenä päivänä saanut kortin (inssin läpi) ja pysäyttivät kun tietokoneen mukaan pyörän omistajalla ei ole ajo-oikeutta. Selvisi pahviläpyskää näyttämällä.

Ohitin valoissa seisoneen autojonon (en splitannut, oli vain yksi kaista ja ohitin jonon vasemmalta puolelta selkeästi kaistalla pysyen) niin että menin jonon kärjessä olleen skootteri-poliisin viereen. Valot vaihtuivat, lähdettiin ajamaan. Vähän matkan päässä on auto pysähdyksissä keskellä kaistaa ja siinä hätävilkut päällä. Skootteri-poliisi ajoi auton vierelle ja koputti ikkunaan ja kävi siinä rupattelemaan kuljettajan kanssa.

Katselin sitä hetken ja totesin että taitaa olla joku hätänä autossa ja ohitin auton oikealta puolelta (jetsoni oli auton vasemmalla puolella, sieltä ei mahtunut ohi) kaistalla pysyen ja varovaisuutta käyttäen. Poliisi ampaisi perään ja viittoi sivuun seuraavissa valoissa. Tuli kauhea saarna holtittomasta puikkelusta ja että "tee vielä kerran noin, niin lyön helvetimmoisen sakon". Olin että ok.. sori, luulin että se auto oli levinnyt siihen.

Jatkettiin matkaa seuraaviin valoihin ja taas poliisi ajoi vierelle ja viittoi sivuun. Tällä kertaa tuli kysymys "Ootkos ottanut tuolta takaa jotain irti?" Oli kuulemma niin kovat äänet, että jos olisi ollut mittari mukana niin kilvet olisi lähteneet samoin tein. Sanoin että en tiedä, katsoin ostaessani pyörän viime suvena että E-merkinnät löytyy vaimentimista ja oletin pyörän olevan tieliikennekelpoinen kun sen liikkestäkin vielä oikein ostin.

Sanoi että onneksi ei ole mittari mukana, nyt ajat laittamaan takaisin ne osat jotka oot irroittanut.

Matka jatkui ja pääsin päämäärääni Helsingin keskustaan. Sama skootteripoliisi tulee sieltä taas kun olen saanut pyörän parkkiin ja otettua kypärän päästä. Hiljentää kohdalle ja pyörittää päätään ja jatkaa sitten matkaa.

Tässähän on malliesimerkki niin sanotusta "mulkusta" poliisista, joka ei todellakaan luo sellaista "hyvä että virkavalta valvoo" tunnetta ja joka muutenkin on hakeutunut ko hommiin vaan että pääsee vittuilemaan.

Tollasille poliiseille sellaisia terveisiä että haistakaa paska.

Se tais olla vuosi 2009 Luumäellä ku poliisi pysäytti......... Poliisi otti kortin pois........ Itte tötöilin ja poliisi teki työtäsä....... Oli ihan hyvät keskustelut heiän kanssa, ei ollu minkäänlaista vittuilua kumminkaan puolin, eikä jääny yhtään semmosta fiilistä että olisvat mitenkään erityisen mulkkuja olleet......... *Koputellaan puuta* eka ja toistaseks vika kerta ku poliisin kanssa ollu tekemisissä moottoripyöräillessä :)

D-Iivil sanoi:

Eniten jäi vaivaamaan että oliko killeri irti?

seppo02 sanoi:
Eniten jäi vaivaamaan että oliko killeri irti?

Emmätiiä, voi ne edellisellä omistajalla olla jossain kiinni :)

Eli äänistä varmaan olisikin mittari sanonut soosoo, koska vakionakaan ei porukat ole RSVllä päässeet esmes Ahvenistolle ajamaan…

Eli ilmeisesti siihen metelistä valitukseen saattoi ollakin aihetta :P jos ajelu on taajamassa/keskustassa etenkin Helsingin alueella niin voihan MP olla vähän tarkempi metelin suhteen.

Crassus sanoi:
Eli ilmeisesti siihen metelistä valitukseen saattoi ollakin aihetta :P jos ajelu on taajamassa/keskustassa etenkin Helsingin alueella niin voihan MP olla vähän tarkempi metelin suhteen.

Juu, kyllä vain olisi mittari varmasti heilahtanut sakon puolelle. Mutta ei nuo muut mp-poliisit joihin olen huoltsikoiden pihoilla törmännyt ole kuin korkeintaan kehuneet V2:sen mureaa käyntiä :)

Autolla kolme kertaa, kaksi puhallusta ja yhdet sakot. Pärrällä vain kerran kun kaveri ajaa kotiseudulla poliisipärrää niin pysäytti kun huomasi että olin reissuun lähdössä - kyseli tietty että minne olin lähdössä (leuka tipahti kun kuuli kohteen olevan Välimerellä :)).

D-Iivil sanoi:
Juu, kyllä vain olisi mittari varmasti heilahtanut sakon puolelle. Mutta ei nuo muut mp-poliisit joihin olen huoltsikoiden pihoilla törmännyt ole kuin korkeintaan kehuneet V2:sen mureaa käyntiä :)

Korvia on niin monenlaisia...itellä oli killerit joskus lapsuudessa irti niin lähinaapuri kehui komeasta soundista ja työkaveri lupasi laitella kusta putken täyteen ellei meteli vaimene

Back