• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka pitkiä siivuja kahdessa viikossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mammutti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
moron,
kuinka monta kilometriä olette ehtineet ajaa Keski-Euroopassa kahden viikon aikana? Mulla mielessä sellanen 7000, jopa 8000km reissu, jossa homman nimi vaan kulkeminen ja ajaminen 'ihan sikana'. Parissa paikassa tuttujen luona muutama paikallaanolopäivä. Onko järkee vai ei? Jaksaako tuollaista? Vai ahnehdinko vain päiväunissani?
062802moto_prv.gif

Hyvin jaksaa, viime kesänä 17 päivää reissussa ja reilu 10 000 kilometriä. Tulevana kesänä lähdetään vastaavalle reissulle ~3.7. ja takaisin ~31.7. Tällä kertaa vietetään paikallaan pari viikkoa perheen kanssa tuolla Gibraltarin lähellä.

Mennen tullen heitetään (ainakin) pari rautaperse ajoa.

Perhe lentää perille... ja kaikki tyytyväisiä!

Jos ei mitään muuta meinaa tehdä kuin ajaa ja nukkua niin se menee kertolaskulla:
16 tuntia * keskinopeus vaikka 90 km/h ==> 1440 km / pv * 14 päivää ==> kyllä siinä 20.000 kilometriä ehtii
Onko siinä mitään järkeä on hyvä kysymys. Normaalisti tuollaisen 500-600 km / päivä tempaisee aika helposti jos ei tosiaankaan mihinkään poikkeile vaan ajelee.
sport05.gif

Se riippuu kuinka hyvin mopon jakkaralla viihtyy ja millaisia teitä myöten ajelee. Jos haluaa vain ahnehtia kilsoja niin sen 8tkm saa täyteen viikon reissullakin.

Kokonaan toinen juttu sitten onko se kovin mielekästä.

Jos ei mitään muuta meinaa tehdä kuin ajaa ja nukkua niin se menee kertolaskulla:
16 tuntia * keskinopeus vaikka 90 km/h ==> 1440 km / pv * 14 päivää ==> kyllä siinä 20.000 kilometriä ehtii
Onko siinä mitään järkeä on hyvä kysymys. Normaalisti tuollaisen 500-600 km / päivä tempaisee aika helposti jos ei tosiaankaan mihinkään poikkeile vaan ajelee.
sport05.gif
Just noin se menee ja jopa toteutuu!! Jos haluaa ajaa
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
ja
062802moto_prv.gif

moron,
kuinka monta kilometriä olette ehtineet ajaa Keski-Euroopassa kahden viikon aikana? Mulla mielessä sellanen 7000, jopa 8000km reissu, jossa homman nimi vaan kulkeminen ja ajaminen 'ihan sikana'. Parissa paikassa tuttujen luona muutama paikallaanolopäivä. Onko järkee vai ei? Jaksaako tuollaista? Vai ahnehdinko vain päiväunissani?
062802moto_prv.gif
Varaudu ajatuksissasi mahdolliseen parin päivän lupon makuun jos niinkuin sattuu tulemaan vettä taivaalta niin ei tuu pahempaa pettymystä kun ei mennytkään niin kuin ajattelit.

Onhan se aika haipakkaa.  Ajoin pari vuotta sitten 17 Euroopan maan kautta 13 pv/8000 km.  Kannattaa kerran kokea.  Itse aion kokea ensi kesänä toisen kerran, tosin eri reittiä.

Ei toi kovin pahalta tunnu. Itse viime kesänä kävin Saksassa ja olin matkassa 15 vuorokautta joista 5 vuorokautta samassa paikassa koskeamatta prätkään eli 10 ajopäivää. Kilometrejä tuli jotain 4400 ja silti ihan oikeasti kävin museoissa ja monessa muussa paikassa, jopa kiersin Ruotsissa yhden hautausmaan hakien yhtä tiettyä hautakiveä joka myös sieltä löytyikin. Aamusta kun tuossa 8 ja 9 välissä lähtee liikkeelle ja päivän ajelee tuonne kuuden ja seitsemän väliin ennen kuin majapaikkaa katselee niin hyvin joutaa ajamaan monta sata kilsaa ja silti vielä pysähtelemään ja ihmettelemään isoa maailmaa. Tosin mulla oli etuna se että olin aivan yksin liikkeellä, ei tarvinut kenenkään muun kotkotuksista välittää.

Onx tarkotus niinku jaappanilainen kiertomatka: paljon kuvia ja kun joku kysyy mikä toi on niin katsotaan päivämäärä matkaesitteestä.
cool.gif

Kokemusta 11pv 5000 km, eli 450km/päivä keskimäärin, nuilla kilometreille ehtii tutustumaan turistirysiin ja viettämään pari yötä samassa paikassa sekä kuvailemaan joka niemessä ja notkossa. Eli ei ollenkaan mahdoton suunnitelma, 8000km / 14d = 570km/d. Itse suosittelen ahnehtimaan kilometrejeä tylsillä siirtymillä ja hidastelemaan hieman parhailla paikoilla, mutta kukin tyylillään.

Ensi kesänä olet sitten paljon viisaampi ja tiedät miltä pohjalta suunnittelet seuraavan kesän reissua ;)

Eihän kilometrin keräys mahdotonta ole, mutta mikä sen tarkoitus on?

Painat baanalla niin paljon kun pyörä liikkuu kaksi viikkoa aamusta iltaan ja olet saanut mitä?

Parin tuhannen siivu on itsellä putkeen pisin, mutta ei siinä mitään järkeä ole ja ei se ole hauskaa, toisaalta koettu on sekin.

Toisaalta 600-700 km päivässä menee mukavasti vaikka hieman mutkaisemmillakin teillä. Ja niitä minä suosittelen, niiltä kun löytyy ainakin minulle se moottoripyöräilyn suola.

Niin siis asiaan pystyy pystyy!

Mukavaa matkaa
sport05.gif

Mulla tuli se 8000 seitsemässä viikossa. Mut siinä jo ehtikin sitten tutustumaan paikkoihin ja ihmisiin enemmänkin. Kuudensadan kilometrin päivämatkan jälkeen alko yleensä jo toivomaan että olisi perillä kun ei se Eurooppa yhtä suurta mahtavaa mutkatietä ole.

Ei ole musta rautaperseeksi.

Mutta kukin tyylillään ja kokeilemalla tietää. Kiireessä ei tosin taida tulla kuin......

Mutta pystyyhän sitä ihminen vaikka mimmoisiin suorituksiin kysymykseen vastatakseni.

Viime syksynä tulimme yhdellä perseellä Itävallasta(Reutte) Tukholman satamaan 21 tuntia ja 1860km. Ei matka eikä mikään.
kaboom.gif

Paljonhan sitä ehtii jos motareita vaeltaa..siinä taasen jokaisen asia mitä reissultaan haluaa.Itse ainakin pyrin välttämään viimeiseen saakka noita motareita.Kaikkialla samannäköistä. Ja ajatuksena tuo 7-8 tkm ja 2 vko ei mikään mahdoton, mutta miksi yrittää nähdä koko eurooppa kahdessa viikossa kun se ei kuiteskaan onnistu.

Noilla siirtymillä tulee helpostikki pitkiä päivätaipaleita, mut nähtyä ei tuu muuta kuin araleita ja totaleita, sekä pari shelliä.

Sanoisin, että tälläiselle keskiverto motoristille noilla alppiteillä kun ajaa 300 km niin saa tehdä jo melkopitkän päivän.

Makuasioita, mut parhaat jutut löytyvät aivan muualta kuin isojen motareitten tai pääteitten varsilta.

Back