• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka paljon alennusta uudesta pyörästä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja The Legend
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No, laskeppa tosta 8600 dollarista ekaks pois paikallisen myyjän kate ja alvi. Sen jälkeen lisäät siihen Suomen autoveron (28%) ja alvin päälle. Vertaa sit katteita USA:ssa ja täällä meillä. Kyllä niissä on ollut katetta oikein perkuleesti ja olisi vielä varmaan samalla tasolla, jos nää harmaatuojat ei ois tulleet mukaan hintatalkoisiin.
Juu, eihän noi tehdashinnat vaihtele piiruakaan.

Ihan oikessa olet siinä, että kuluttajien pitäisi edesauttaa kilpailua...

... mutta tuonkaltaisella silkalla provoilulla et ehkä kovinkaan paljon edistä tuota missiotasi...

Hintavertailusta taisi unohtua myös tulli, joka vielä kertautuu, kun tullatusta hinnasta peritään verot.

... mutta tuonkaltaisella silkalla provoilulla et ehkä kovinkaan paljon edistä tuota missiotasi...
No, tarkoitus ei ollut provoilla. Se on kyl totta, et suomalaisten mp-myyjien katteet on tulleet alas ja siksi en ees kuvittele saavani mitään usean tonnin alennusta tosta pyörästä. Yritän kuiteski sitä, et soittelen mahdollisimman monelle 150km säteellä olevalle mp-myyjälle ja kysyn niiden hintaa käteiskaupalle.
biggrin.gif
Ja kaupat tekee se, joka lyö kovimman tarjouksen pöytään. Ja näyttää vahvasti siltä, et tollanen 10 prossaa pitäis saada pois hinnasta, kun kauppahan on myyjälle mahdollisimman helppo (ei koeajoa, ei vaihtopyörää, käteiskauppa). Eiköhän ne kaupat siitä synny
smile_org.gif

Vuosi sitten laukkusarja melkoisen tingittyyn hintaan pyörän mukaan. Ainakin itse kirjoitin nimen alle, eivät muut halunneet edes ehdottaa. Kyllä kai se niin on että pitää niiden kauppiaidenkin elää ja aika pitkä matka on hakea itse pyörää oli se tehty missä vain.
cool.gif
Itse kuulun kyllä enempi siihen ryhmään joka sanoo: mihin voi maksaa.
wink.gif

Ja näyttää vahvasti siltä, et tollanen 10 prossaa pitäis saada pois hinnasta, kun kauppahan on myyjälle mahdollisimman helppo (ei koeajoa, ei vaihtopyörää, käteiskauppa). Eiköhän ne kaupat siitä synny
smile_org.gif
No ei kai tuon iisimpää diiliä voi edes Suomessa olla:
- ei koeajoa
- ei vaihtopyörää
- pelkkä käteiskauppa.

Kyllä ne kaupat varmaan syntyy!
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Sisälsikö tuo 8600taalaa alvin ja jos sisälsi niin minkä osavaltion.
Vuonna 2004 oli taala vahvimmillaan eli kyseinen yamaha on saatettu hankkia hyvinkin edullisella hinnalla.
Joten vertailu olisi syytä tehdä nykyhinnoilla, jotta valuuttakurssien muutokset näkyisivät vertailussa paremmin.
FZ1 ei lehtitietojen mukaan maksanut vuonna 2005 suomessa 20000e vaan 16000e. Saman se maksaa tälläkin hetkellä tai siis maksoi vuoden 2007 hinnastossa, vuoden 2008 hinnastoa ei nyt käsillä tässä.. Mitäs se jenkeissä maksaa nyt.
Paikka oli San Diego ja kaveri toi sen sieltä "tuliaisena". Sanoi maksaneensa siitä tämän 8600dollaria ja tsekanneensa, et vastaavasta pyydettiin täällä silloin about 20000 eukkoa.

Tää ei nyt liity tähän, mut ostin pojan mikroautoon Glanssilta sellaisen Hondan "maamoottorin" kiinalaisversion, jossa ei kuulemma ollut "varaa tinkiä lainkaan". No maksoin pyydetyn hinnan 249e euroa, kunnes sitten pari-kolme kuukautta siitä huomasin lehdessä Hongkongin myyvän samanlaista hintaan 149e... Olipas tosiaan tiukka hinta ;)

Ja, jos nyt mietitään tätä mun mp-kauppaa niin, eihän tätä voi myyjälle enää helpommaksi tehdä, kun pitää vaan laskea sellainen hinta, jolla kauppa kannattaa molemmille osapuolille. Tää on tietty tätä uutta aikakautta, jossa tuotteeseen tutustutaan paikassa A ja tavara tilataan edullisimman tarjouksen mukaan. Ite tietty toivon, et halvin mesta on se, jossa tein koeajonkin, mut ei siitä sentään kukaan satoja euroja maksa.

Paikka oli San Diego ja kaveri toi sen sieltä "tuliaisena". Sanoi maksaneensa siitä tämän 8600dollaria ja tsekanneensa, et vastaavasta pyydettiin täällä silloin about 20000 eukkoa.
Sun kaverin on pakko olla Pohjanmaalta, jos 15000:tta näytää 20000:lta?
tounge.gif

Esko on noita tohon aikaan myynyt hintaan 13900e
033102beer_1_prv.gif

Niin alennukset riippuu mallista ja merkistä aika pitkälle. Uutuusmalleista tai Harrikoista ei juuri alennuksia anneta...Kyykyistä ja ylivuotisista voi syksyllä saada hyvätkin alennukset...

Sun kaverin on pakko olla Pohjanmaalta, jos 15000:tta näytää 20000:lta?  
tounge.gif

Esko on noita tohon aikaan myynyt hintaan 13900e
033102beer_1_prv.gif

Niin alennukset riippuu mallista ja merkistä aika pitkälle. Uutuusmalleista tai Harrikoista ei juuri alennuksia anneta...Kyykyistä ja ylivuotisista voi syksyllä saada hyvätkin alennukset...
Eipäs leimata kaveria. Täytyy tsekata, et minkävuotinen tää keverin peli on ja milloin se tulikaan takas tuolta rapakon takaa. Ja, vaikka näissä tän kaverin mainitsemissa Suomi-hinnoissa oliskin tapahtunut pyöristymistä ylöspäin, on toi kuitenkin aika selkeä merkki siitä, et me maksetaan vähän kaikesta sellaista Suomi-lisää, johon on tullut sentään jotain tolkkua Eskon ja hänenlaistensa maahantuojien ansiosta.

Se mikä näissä mopo-kaupoissa on outoa, on se, et etenkin sesonkiaikaan asiakasta voi kohdella melkein miten vaan ja sit odotetaan, et hiljaisempina aikoina jutellaan taas mukavia. Tunnen ainoostaan yhden sellaisen kauppiaan, joka on ok-tyyppi päivämäärästä riippumatta. Ja aina olen saanut renkaat yms. muut tarvikkeet vähintään yhtä edulliseen hintaan kuin muualtakin.

Käteiskaupalla sellanne 10% alennusta moposta, lisäksi ensihuolto ilmaiseksi. Ja ajokamoista puolet pois.

Tuollaisin alennuksin olen pari rytköstä ostanut.

Kröhm...olis ihan kiva kuulla mitä TE saitte vastaavassa tilanteesssa alennusta? Ymmärrän toki, että täällä on paljon mp-kauppaa työkseen tekeviä, mut onhan näissä hinnoissa väkisinkin tinkimisvaraa? esimerkiksi työkaverini osti (about 2005) FZ-1N jenkkilästä hintaan 8600 dollaria, kun sama pyörä täällä maksoi 20000 eukkoa. Eli, se joka väittää, ettei hinnoissa ole ilmaa, puhuu kyllä p...skaa oikein olan takaa, tai sitten tukkuporras kusettaa niitä yhtäläisesti.

Onko täällä orgin puolella kukaan junaillut ryhmähankintaa jostain tietystä pyörästä, kun oishan nää neuvotteluasetelmat silloin paljon helpommat?
Siitä vaan tuomaan pyöriä itse, jos luulet ettei kilpailu ole nykyisin kovaa.

Katteet ovat niin pieniä, että moni ei usko. Harvalla on yhtään ilmaa hinnoissa, kun ottaa kulut huomioon. Yrittäminenhän on Suomessa perinteisesti todella helppoa!

Niin ja itse aiheeseen. Mahdollinen alennus riippuu ihan siitä, kuinka paljon yläkantissa alkuperäinen pyyntihinta on. Monet kauppiaat ilmoittavat nykyään suoraan nettohinnat, kilpailutilanteen takia. Silloin ei paljon alennuksia voi antaa, mutta onko tarvettakaan, jos hinta on jo valmiiksi enemmän kuin kohdallaan.

P.S. Kauppiaan kannalta on ihan sama, onko se puhdas käteiskauppa vai otetaanko rahoitus. Lopputulos on täysin sama.

Kröhm...olis ihan kiva kuulla mitä TE saitte vastaavassa tilanteesssa alennusta? Ymmärrän toki, että täällä on paljon mp-kauppaa työkseen tekeviä, mut onhan näissä hinnoissa väkisinkin tinkimisvaraa? esimerkiksi työkaverini osti (about 2005) FZ-1N jenkkilästä hintaan 8600 dollaria, kun sama pyörä täällä maksoi 20000 eukkoa. Eli, se joka väittää, ettei hinnoissa ole ilmaa, puhuu kyllä p...skaa oikein olan takaa, tai sitten tukkuporras kusettaa niitä yhtäläisesti.
Jos nyt verotuksen, tullin, jne erot huomioidaankin, niin huomioidaan vielä nyt sekin että Suomi on kaukana ison maailman tavaravirroista joten kuskaus tänne yläjuoksulle on kalliimpaa ja toisekseen ostovolyymit vaikuttavat sekä liikkeen hankintahinnassa, että myynnissä.

Meinaan jos ostat kontillisen pyöriä, niin se on taatusti halvempaa kuin jos ostat niitä vaikka 10 kpl. Vastaavasti jos markkinat on laajat niin otatko katetta vaikka 500,- per pyörä jos myyt niitä 500 kpl vai otatko katetta 1000,- jos myyt niitä 100 kpl. (Numerot fiktiota, mutta ymmärtänette pointin)

P.S. Kauppiaan kannalta on ihan sama, onko se puhdas käteiskauppa vai otetaanko rahoitus. Lopputulos on täysin sama.
Rahoituskauppa saattaa olla myyjän kannalta jopa parempi; tulee myytyä sekä pyörä että rahoitussopimus. Molemmista provikat.
Kyllä näin voi tietty kans ajatella, mut itse ainakin laskisin ennemminkin sitä, et miten paljon työtä joutuu tekemään katteen eteen. Olis muuten todella hauska kuulla, et millä katteella näitä pyöriä myydään? Itse veikaan, että tuollaisessa 15000 euron pyörässä on katetta sellaiset 3000 euroa.

Rahoituskauppa saattaa olla myyjän kannalta jopa parempi; tulee myytyä sekä pyörä että rahoitussopimus. Molemmista provikat.
Kyllä näin voi tietty kans ajatella, mut itse ainakin laskisin ennemminkin sitä, et miten paljon työtä joutuu tekemään katteen eteen. Olis muuten todella hauska kuulla, et millä katteella näitä pyöriä myydään? Itse veikaan, että tuollaisessa 15000 euron pyörässä on katetta sellaiset 3000 euroa.
Voiko olla noin vähän?
crazy.gif

Heh heh, 3000e on monikertaisesti liioiteltu lukema.

Kyllä huomaa, että porukalla on ihmeelliset kuvitelmat tästäkin alasta.

Siitä vaan tosiaan itse tuomaan niitä. Välillä pyöriä myydään muutamien satasten katteilla, jos tiukille menee.

Eli veikkauksesi meni _täysin_ metsään.

Voiko olla noin vähän?
crazy.gif
Et kai tosissasi ole? Kysymys pitäisi olla toisinpäin, tai ennemmin näin: ei voi olla lähellekään noin paljon.

Miettikää nyt vähän ja laskekaa. Ensinnäkin mitä pyörien verot, alvit ja rahdit yms tekee. Prätkävero on isolla pyörällä 20% pyörän myyntihinnasta, ja siihen päälle alv 22%.

Voiko olla noin vähän?
crazy.gif
Et kai tosissasi ole? Kysymys pitäisi olla toisinpäin, tai ennemmin näin: ei voi olla lähellekään noin paljon.

Miettikää nyt vähän ja laskekaa. Ensinnäkin mitä pyörien verot, alvit ja rahdit yms tekee. Prätkävero on isolla pyörällä 20% pyörän myyntihinnasta, ja siihen päälle alv 22%.
Tulipas ajateltua taas suppeasti. Mainitsemasi seikkojen lisäksi moottoripyörän hintaisessa tuotteessa katteen osuus ei voi kulkea samassa suhteessa kuin perushyödykkeissä
idea3.gif
biggrin.gif

Voiko olla noin vähän?
crazy.gif

Yamahan R1:n suositushinta on 18,990,00. Veikkaan, että siinä jokunen euro katettakin, jos rinnakkaistuoja myy samaa peliä 15790 +postikulut?
nixweiss.gif

Voiko olla noin vähän?
crazy.gif

Yamahan R1:n suositushinta on 18,990,00. Veikkaan, että siinä jokunen euro katettakin,  jos rinnakkaistuoja myy samaa peliä 15790 +postikulut?
nixweiss.gif
Kuka myy/ostaa niitä suositushinnalla? Eikö tässä nyt nimenomaan ole kyse siitä, että millä hinnalla sen saa?

Jos hinta on valmiiksi jo kohdillaan, niin porukka luulee silti, että siinä on jopa tonni tinkivaraa. Kauppiaan pitäisi ilmeisesti heidän mielestään talkoohommilla tuoda pyöriä  
biggrin.gif

Ja nuo monien tonnien kateveikkaukset ovat ihan täysin metsässä.

Back