• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka nopeasti tottuu kiihtyvyyteen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
smile_org.gif
Viikko riittää sitten rupee haikaileen lisää tehoja.

Niino, ja sitä halvemmaksihan se tulee, mitä hitaammin siihen kiihtyvyyteen tottuu.
biggrin.gif

Niin ja onhan siinä mopoilussa paljon muutakin (lystin lähdettä) kuin se pelkkä kiihtyvyys. Sopivasti valittu reititys piristää kummasti mieltä ja palauttaa maan tasalle silloin kun koneteho alkaa haukotuttaa (mikä tapahtuu joka tapauksessa, melkein millä tahansa mopotilla).
Tänään viimeksi piti muistuttaa itseä siitä, että eihän se suoraa kovaa kiihdyttäminen ja ajaminen vielä mitään, mutta ne mutkat ja muut hienoudet, kyllä loppuu ainakin toistaiseki ukolta taidot ennenkuin moposta moottoritehot...

Hä hää!
Mullapa onkin näköjään identtinen vekotin sun kanssa! mopo siis. Niin, oon nyt ajellu sillä viime keskiviikosta 1100km, sillo sain kortin. Ja kattelen jo nyt mitä maksaa suutinsarjat ja syttypyörät sun muut... Taitais kyllä tulla tehoja ihan perussäädättämiselläkin lisää... Ja Kyllähän tuo ihan kivasti kukkuu nytkin. Mulla kun on vielä tommonen VARMASTI ahdistamaton itte duunattu slipari ni äänetkin aika julmat. Kivaa se ZXR:llä ajaminen vai mitä!!!
confused_orig.gif

Joo kiva peli on kuin mikä ja itse oon ajatellut että jos tän ja ens.kesän ajelis ja sit isompaa/tehokkaampaa alle. Tuskin nykyistä virittelen vaan pistän ne rahat isompaan mielummin.
Juha82 ei meillä ihan samat pyörät oo jos sun fillari on vm.90?
Mut hyviä pelejä molemmat
062802jumpie_prv.gif

Talvi odotellaan kauden alkamista. Huollot tehdään viime tipassa. Sitten tuntuu alussa, että mopo karkaa käsistä ja ajeleminen on mahtavaa, Heinäkuussa kattelee jo vikaa, kun ei lähde mihinkään. Elokuussa jo kyllästyttää koko vehje. Näin on mennyt jo toistakymmentä vuotta minulla.

Vmax esiteltiin -85 ja siinä oli 3000-6000rpm:n alueella 27% enemmän vääntöä kuin missään 1100cc pyörässä silloin. 6000rpm tulee sitten mukaan V-boost, jolloin vääntö kasvaa.
Ykkösellä nousee kevyesti keula kiihdyttäessä ilman kytkimen lipsuttelua. Ajo-ominaisuuksia monet moittivat, itsellä on ollut monia pyöriä ja tämä ei tunnu sen huonommalta tai paremmalta mutkissa, minähän sitä vien, ei se minua.

Kiihtyvyyteen ja tehoon tottuu suht' nopeasti, kuten niin moneen muuhunkin asiaan.
Onneksi wauhtifiilareiden laimenemiseen on lääkkeitä.
Esim:

1: Hommaat viripalikoita ja nautit niiden tuomasta lisätehosta. Silloin kun sitä tulee.

2. Hommaat pappatunan, Jaawan tai jonkun muun vanhan pörisijän. Kun niillä käy heittään lenkin, tuntuu oma nuhapumppu taas jumalaisen tehokkaalta!

3. Ostat tehokkaimman tykin mitä markkinoilta löytyy. Ja ajelet sillä yhden kauden, kunnes vaihdat taas.

062802moto_prv.gif

Vmax esiteltiin -85 ja siinä oli 3000-6000rpm:n alueella 27% enemmän vääntöä kuin missään 1100cc pyörässä silloin. 6000rpm tulee sitten mukaan V-boost, jolloin vääntö kasvaa.
Ykkösellä nousee kevyesti keula kiihdyttäessä ilman kytkimen lipsuttelua. Ajo-ominaisuuksia monet moittivat, itsellä on ollut monia pyöriä ja tämä ei tunnu sen huonommalta tai paremmalta mutkissa, minähän sitä vien, ei se minua.
Tuohon ajo-ominaisuuksien moittioihin törmää aina säännöllisin väliajoin. Jokaisilla kokkareilla jonkun on yleensä vähintään kerran tultava "räkyttämään", kuinka hiton huono tuo siun Vmax on ajaa. Yleensä helpoimmalla pääsee sanomalla: Ei sinun sitä onneksi tarvitse ajaa, mie voin hoitaa sen puolen...

Tuo maxi oli tosiaan kova peli aikoinaan, mut eihän sen kiihtyvyydellä/tehoilla/väännöillä enää hirveest nykyisin kannata lespata... Toki tietyst riippuu mitä mitataan, 0-100 km/h? 1/4 ml? 20:een vuoteen noilla mittareilla mitattuna ei olla hirveesti edistytty?  
nixweiss.gif

Tuo vääntö on miust Vmaxin paras ominaisuus: Jo vakionakin maxi vääntää takapyörältä 100 Nm käytännössä KOKO kierrosalueen!!!  
talktohand.gif

Tuohon ajo-ominaisuuksien moittioihin törmää aina säännöllisin väliajoin. Jokaisilla kokkareilla jonkun on yleensä vähintään kerran tultava "räkyttämään", kuinka hiton huono tuo siun Vmax on ajaa. Yleensä helpoimmalla pääsee sanomalla: Ei sinun sitä onneksi tarvitse ajaa, mie voin hoitaa sen puolen...

Tuo maxi oli tosiaan kova peli aikoinaan, mut eihän sen kiihtyvyydellä/tehoilla/väännöillä enää hirveest nykyisin kannata lespata... Toki tietyst riippuu mitä mitataan, 0-100 km/h? 1/4 ml? 20:een vuoteen noilla mittareilla mitattuna ei olla hirveesti edistytty?
nixweiss.gif

Tuo vääntö on miust Vmaxin paras ominaisuus: Jo vakionakin maxi vääntää takapyörältä 100 Nm käytännössä KOKO kierrosalueen!!!
talktohand.gif
Eikö kannattaisi piikitellä takaisin ns. huonoista ajo-ominaisuuksista sen verran, että sanot: "se ei ole huono ajaa vaan vaativa. Kuskin pitää osata ajaa, ei sovi aloittelijoille eikä sunnuntaimotoristeille". ;)

Mutka putkeen niin ei varmasti totu ihan pian kiihtyvyyteen..

Mutta tottuu kyllä keulimiseen.. Joka vaihteella.

nixweiss.gif

talktohand.gif
Eikö kannattaisi piikitellä takaisin ns. huonoista ajo-ominaisuuksista sen verran, että sanot: "se ei ole huono ajaa vaan vaativa. Kuskin pitää osata ajaa, ei sovi aloittelijoille eikä sunnuntaimotoristeille". ;)
Laitetaanpa muistiin. Pitää vaan kattoo paikkaa, mis tuo laukasee, ettei mee painiks...
biggrin.gif

Back