• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka monta Vn 1500

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cute
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
-93 B-malli
033102bebe_1_prv.gif

No juu, oma on 96 Vn 1500 Classic, olllut alkuperäisenä, nyt aika rajusti muunneltu..
Öljyä saa kyllä olla lisäilemässä.Mut onko se ihme, hydrauliset nostimet ja kaikki...

Vastaus Sekun kysymykseen, kyllä.

Eli noin 1l/tonnikilsaa, käynnistettäessä pölläyttää sauhua, maantiellä lämpimällä koneelle ei tunnu tulevan ylimääräistä savuttelua. Maantieajolla pitemillä pätkillä öljyä menee 1/2l tonnille ja kylillä työ- tai muuta joutoajoa ajellessa mee se 1l/1000km. Mutta pysyypähän öljyt hyvänä kun lisäilee kokoajan.

"kahta en vaihda, turun sinappia ja vn:n öljyjä".....

No vitsi se oli, vaihdan mä välillä öljyt.
M

vn1500 -91. Öljyn syönti loppui, kun poraus ja uudet männät. Paras pyörä millä olen ajanut.

Noin sen kuuntelin: ”Tankkaa öljy ja tarkista bensa”.
biggrin.gif
Niin loihi lausumaan yks ison Väinön omistaja. VN 800 ei tota tee.
Isot pojat kerto, että vaihtamalla männät toisen tyyppisiin, loppuu öljyn kulutus. Uusiin toi on tehty jo tehtaalla. Manuaalissa on kuulemma suoraan sanottu, että öljyä pitää kulua, se on ominaisuus.

Vähillä kilometreillä on kyllä jouduttu tekemään remontti. Mulla Väinössä mittarissa 45000 eikä tuo vie sitä öljyä niin paljoo että kannattas sen takia alkaa konetta aukomaan. Mittarilukema vaan epäilyttää kun nyt jo joutuu vaihtamaan nokkaketjut..

Vähillä kilometreillä on kyllä jouduttu tekemään remontti. Mulla Väinössä mittarissa 45000 eikä tuo vie sitä öljyä niin paljoo että kannattas sen takia alkaa konetta aukomaan. Mittarilukema vaan epäilyttää kun nyt jo joutuu vaihtamaan nokkaketjut..
Jep. Tarkastin ed. omistajalta sanoi että vaihdettiin männät. Ei tarvinnut porata. Oli palanut hermot lisätä öljyä.

Mistä niin arvelet?
Rallataako vai?
Toinen rallattaa ja kiristäjä on pohjassa
veryangry.gif
Melkeen samalla vaivalla ne vaihtaa sitte molemmat.

Hyvä ;)
Tarttee alkaa sit omaakin sillä silmällä katselemaan ;)
Tämähän se on sitä arvokkainta tietoa.Saada vihiä jutuista joita tarvitsee itse pitää silmällä ensimmäisenä ;)

Back