• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka monta ER-6 kuskia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlackCat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pakko kyllä kommentoida tuota er-5 letkuilua.. se pyörä on huonosti huollettuna helppo saada letkuilemaan. Itselläni pyörä tuli "huollettuna" kaupasta käytettynä ja ajotuntuma alko ekan tonnin jälkeen rassaamaan ikävästi. Letkuilu kuitenkin korjautui täysin ja pyörästä tuli todella hyvä ajettava.

Kunnon Bridgestonen Battlax bt45r renkaat tekivät paljon. Pyörän alla olleet (edessä uusi Metzeler me330 ja takana kantikkaaksi kulunut joku) olivat ihan järkyttävän huonot kumit ajaa.

Lisäksi kun keulaan vaihtoi uudet öljyt ja takajouset sääti vähän jäykemmälle niin pyörästä tuli todella hyvä ja tukeva ajettava. En ymmärrä miten tuota voisi kukaan sanoa rungoltaan löysäksi. Pyörä on taatusti tarpeeksi tukeva rungoltaan normi kruisailuun. Ei tämä tietenkää mikään supersportti ole, mutta eihän tässä sitä haetakkaan.

+1  
062802moto_prv.gif

Toistaiseksi tyytyväinen. Hyvä eka pyörä. Siriseekö muilla mittariston seutu @ 3000rpm ajaessa?
siriseehän se

Yleensä "rungon notkumisen" saa korjattua laittamalla kolme kiloa painetta renkaisiin..
OT: Kompataan. Kävin yhtä Kawaa (ei ollut Erkka) joskus koeajamassa ja ihmettelin mikä alustassa on vialla. Ajoin heti huoltoasemalle katsomaan rengaspaineet: 1,7 ja 1,9.

2,5 ja 3,0 tai siitä pari-kolme kymmenystä ylöspäin sopii lähes joka katupyörään. Itsellä 2,7 ja 3,1 ZXR:ssä.

Onko yhtään XL-kokoista (188 / 100 kg) ER6-kuskia? Sopiiko kyytiin vai katselenko mieluummiin ZR-7:skaa?
Riippuu tietysti hieman pituuden ja massan sijoittumisesta kehon eri osiin:D, mutta n.183 senttiä pitkänä er-6:een mahtuu vielä ihan mukavasti. Tosin melko rajoilla varmaan mennään.
Itse en kyllä 183 cm pituisena löytänyt itselleni sopivaa ajoasentoa... 188 voi olla jo liikaa ER6:seen (mutua)

Mutta koeajamallahan sen tietää!

Kiitos kommentista. ZR-7 tuli jo viikko sitten talliin, mutta jossittelun tunne vähenee, kun ei tähän vuoden aikaan oikein pääse kokeilemaankaan.

Viime syksynä ostin er-6n ja kilometrei tuli ~2k.. Mukava ja tosi helppo pyörä on kyllä ajaa. Kaikki puhuvat pieneydestä ja ahtaudesta, mutta mielestäni itse olen löytänyt tosi hyvin ajoasennon. Olenkohan jotenkin muovautuvampi vai mistä johtunee
biggrin.gif

Syssyllä tuli jo vaihdettua leo vincén slibari alle ja crossistonga oli jo ostaessa. Talven työstönä on ollu leditakavalo ja uusi kilpiteline uusine vilkkuineen. Hyvältä näyttää kohta. Pääsispä jo
062802moto_prv.gif

Viime syksynä ostin er-6n ja kilometrei tuli ~2k.. Mukava ja tosi helppo pyörä on kyllä ajaa. Kaikki puhuvat pieneydestä ja ahtaudesta, mutta mielestäni itse olen löytänyt tosi hyvin ajoasennon. Olenkohan jotenkin muovautuvampi vai mistä johtunee
biggrin.gif

Syssyllä tuli jo vaihdettua leo vincén slibari alle ja crossistonga oli jo ostaessa. Talven työstönä on ollu leditakavalo ja uusi kilpiteline uusine vilkkuineen. Hyvältä näyttää kohta. Pääsispä jo  
062802moto_prv.gif
millasen telinee laitoit

F on
smile_org.gif
Onko pakko ostaa ellei taho
033102bebe_1_prv.gif
Ainoa vika tossa on ettei oo punanen
biggrin.gif
no ja se sirkutus ja ne peilit ja puuduttava penkki, mutta ihan ajettava peli on. Pois en antais
inlove.gif

biggrin.gif

062802moto_prv.gif
millasen telinee laitoit
Telineestä kohta kuvaa, kuhan kelit vähän lämpenee niin pääsee hitsaamaan rosteripalikat kiinni. Palat on jo leikattu ja ledivilkut hankittu. Toki teen laillisen telineen ja laitan myös kilvenvalon
blush.gif

biggrin.gif

062802moto_prv.gif
millasen telinee laitoit
Telineestä kohta kuvaa, kuhan kelit vähän lämpenee niin pääsee hitsaamaan rosteripalikat kiinni. Palat on jo leikattu ja ledivilkut hankittu. Toki teen laillisen telineen ja laitan myös kilvenvalon  
blush.gif
jos ymmärsin oikein niin olet itse tekemässä kilpitelinettä, jos näin on niin onko sinulla piirustuksia siitä?

sanoi:
jos ymmärsin oikein niin olet itse tekemässä kilpitelinettä, jos näin on niin onko sinulla piirustuksia siitä?

Piirustuksia ei ole, kun teen telineen duunista saamista rosterihukkapaloista. (eipähän tarvi maksaa hitosti telineestä) Ja tekeminenkin on ollut vähän perjaatteella : Mittaa pyörästä ja leikkaa sen mukaan. Eise niin kovin vaikeeta ole (toivottavasti), jos on joskus jotain metallitöitä tehnyt. Sen näkee sitten lopputuloksesta
biggrin.gif

sanoi:

Piirustuksia ei ole, kun teen telineen duunista saamista rosterihukkapaloista. (eipähän tarvi maksaa hitosti telineestä) Ja tekeminenkin on ollut vähän perjaatteella : Mittaa pyörästä ja leikkaa sen mukaan. Eise niin kovin vaikeeta ole (toivottavasti), jos on joskus jotain metallitöitä tehnyt. Sen näkee sitten lopputuloksesta
biggrin.gif
niinpä, oma mopo on vaan niin hyvässä tallessa että ei pääse mittailee, mulla ois mahdollisuus teettää teline oppilastyönä ohutlevytekniikan opiskelijoilla, vain piirustukset puuttuu

sanoi:

biggrin.gif
niinpä, oma mopo on vaan niin hyvässä tallessa että ei pääse mittailee, mulla ois mahdollisuus teettää teline oppilastyönä ohutlevytekniikan opiskelijoilla, vain piirustukset puuttuu
Kuvia ainakin saat, kun kerran kiinnostaa. Piirustukset voi olla vähän niin ja näin, hirveen huono olen sellaisessa
blush.gif

sanoi:

biggrin.gif
Kuvia ainakin saat, kun kerran kiinnostaa. Piirustukset voi olla vähän niin ja näin, hirveen huono olen sellaisessa
blush.gif
kiitos jo etukäteen.

- yonez

Ei tos muuta vikaa varmaa oo muutaku ulkonäkö tos er-6 mallissa. Uus f malli on jo miehekkäämpi. Mitä ite sillo joskus istuskelin ni pieneltähä se tuntu. Z750 sopi taas ku hanska kätee. Mut hyvä pyörähä toiki on kuulema. EIpä varmaa huonoa nakuja enää ees myydä
tounge.gif

Viime toukokuussa ostin -06 Er-6n jolla oli ajettu 4600. Kesällä tuli sitten mittariin itselle se 13000 ja kyllä se hyvä pyörä aloittelijalle on. Helppo ajaa kaupungissa ja mutkapätkälläkin taittuu tosi hyvin mutkiin kovemmissakin nopeuksissa. Vaikka on vaan 72hv niin ripeä se on mutkapätkillä ja muutenkin ja jäätelökauppiaat ovat kyllä diskoja näyttelemässä, jos valitsee väärän paikan väärään aikaan kun kokeilee sitä ripeyttä.

Muuta vikaa ei ole ollut, kuin se, että ruiskun merkkivalo alkaa palamaan kylmällä säällä sekä kovassa sateessa. Pyörän käyttäytymiseen se ei vaikuta mitenkään vaan häviää kun pyörän pysäyttää ja käynnistää uusiks. Tätä on ollu vissiin muillakin erkoissa.

Hyvä pyörä, mutta Z1000 on ollut jo unissa ja haaveissa syksystä lähtien.

Back