• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuinka maksaa Saksan sakko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ampparix
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Faktaa vai fiktiota?
Molempia?

Perintämahdollisuus on faktaa, mutta epäilen tuota rahojen saajaa. Sehän johtaisi automatic tuohon esittämääsi tilanteeseen. Virallinen selitys on atk-tekninen ja sama varmaan muuallakin (ja onko sakotkaan niin suuria, että kauheasti kiinnostaa..?).

Linkki Hesarin uutiseen.
Tuntuisi silti hullulta sekin vaihtoehto, että Suomen valtio hoitaisi perintätoimet ilmaiseksi... kulut ne niissäkin juoksee.

Tämän vuoden alusta tuli pakolliseksi tuo ibanin ja swiftin käyttö eu.n maksuissa,eli ei mene enää pelkällä tilinumerolla vaan pitää olla nuo koodit. Aiemmin myös ulkomaanmaksut olivat kalliita,eli maksun saaja maksoi min.9 euroa ulkomailta tulleesta suorituksesta voitelurahaa pankille.Nyt tuon eu.maksun myötä vastaanottajaa ei veloiteta,mutta lähettäjä maksaa 1-2e ulkomaanmaksun käsittelykuluja.
Tästä on itse asiassa EY-asetus vuodelta 2001 (Nro 2560/2001), jonka mukaan palvelumaksujen on EU:n sisäisissä euromääräisissä tilisiirroissa oltava samat kuin ne palvelumaksut, jotka pankki perii vastaavista jäsenvaltion sisäisistä euromääräisistä maksutapahtumista ja tilisiirroista. Asetuksessa ei säädetä mitään perittävien palvelumaksujen suuruudesta, vaan palvelumaksujen taso on kunkin pankin itse päätettävissä. Eli jos kotimaassa on ilmaista, niin mitään EU-lisää ei voi periä.

Tämän vuoden alusta tuli pakolliseksi tuo ibanin ja swiftin käyttö eu.n maksuissa,eli ei mene enää pelkällä tilinumerolla vaan pitää olla nuo koodit. Aiemmin myös ulkomaanmaksut olivat kalliita,eli maksun saaja maksoi min.9 euroa ulkomailta tulleesta suorituksesta voitelurahaa pankille.Nyt tuon eu.maksun myötä vastaanottajaa ei veloiteta,mutta lähettäjä maksaa 1-2e ulkomaanmaksun käsittelykuluja.
Tästä on itse asiassa EY-asetus vuodelta 2001 (Nro 2560/2001), jonka mukaan palvelumaksujen on EU:n sisäisissä euromääräisissä tilisiirroissa oltava samat kuin ne palvelumaksut, jotka pankki perii vastaavista jäsenvaltion sisäisistä euromääräisistä maksutapahtumista ja tilisiirroista. Asetuksessa ei säädetä mitään perittävien palvelumaksujen suuruudesta, vaan palvelumaksujen taso on kunkin pankin itse päätettävissä. Eli jos kotimaassa on ilmaista, niin mitään EU-lisää ei voi periä.
Näin se on tosiaan toiminut jo pidemmän aikaa. Ainakaan mulla OP:ssa ei mene kummastakaan maksusta (kun maksaa verkkopankista) mitään kuluja.

helpoiten maksoin kun se lähetettiin koko sakkolappu Op:n pääkonttoriin ja sieltä hoisivat,on kuulemma siellä joku osasto sitä varten

Ei ainakaan kameratolpan sakoista ole kuulunut mitään, ja niitä on toistakymmentä räpsyä tullut. Saattaahan ne olla korkoa kasvamassa hunni-kamreerin arkistossa mutta sille
033102ass_1_prv.gif

Back