Kuinka hyvin ajat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iama
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kuinka hyvin ajat? - ...omasta mielestäsi...

• Selvästi keskimääräistä kokeneempi/varmempi.

Ääniä: 0 0,0%
  • Hieman keskimääräistä kokeneempi/varmempi.

• Keskitasoinen.

• Hieman keskimääräistä kokemattomampi/epävarmempi.

• Selvästi keskimääräistä kokemattomampi/epävarmempi.

• Ääniä yhteensä
    0
Alle keskitason harjoittelija , mut ei se mitää silti on kiva
sport05.gif
062802moto_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Alle keskitason
talktohand.gif
Toinen kausi menossa vieläkin piikkisellä. Eli en itseäni kovin hyvänä kuskina pidä, mutta en kai huonoinkaan ole?
crazy.gif

Pidän itseäni varsin keskitason mopoilijana. Kaksitoista vuotta piti harjoitella, että pääsin tälle tasolle
lookaround_orig.gif

Alle keskitason omasta mielestäni
blush.gif
.. Tietty oon kuullu et oon alottelijaks kohtuu varmanolonen kuski.. Eli eka kausi menossa täällä..

Joo,kyllä se tässä miettiessä on myönnettävä, että olen pahasti ALIarvioinut mun omaa ajotaitoa..
cool.gif
mut siis todellakin mä olen ihan p*erkeleen hyvä kuski..
idea3.gif
biggrin.gif

Vastasin keskitasoinen 5 ajokausi meneillään, ei tässä henkseleitä parane paukutella ajotaitojen suhteen.
Kuitenkin pikku hiljaa päässyt perille moottoripyöräilyyn liittyvistä taidoista, valmiina oppimaan uutta ja maltillisesti käskien blackien heppoja
biggrin.gif

Siihen nähden että on eka kausi niin jopa ihmeen hyvin
tounge.gif
Onneksi on valinta pyörässä sattunut varsin maltilliseen vehkeeseen joten sekin auttanee osaltaan.

Noin yleisesti olen aika pitkälle Säätömiehen ja Korpin kanssa samoilla linjoilla tässä asiassa. Toisaalta mitenkäs tuohon nyt voisi itse mitään yksiselitteistä vastausta antaakaan, riippuis varmaan siitäkin että mitä osa-aluetta painotetaan. Eihän edes pelkkä vuosien tuoma ajokokemus takaa välttämättä taidokasta liikkumista liikenteessä.

Eli teknisesti en ole vielä lähellekään 'valmis' ja aina oppii jotain uutta, ja haluaakin oppia. Osittain omat rajoitteet tietää hyvin, osa taas tulee eteen vasta jonkun äkkitilanteen tms. seurauksena. Esim. rata-ajon puolella myönnän auliisti olevani vasta noviisi ja otan oppia vastaan sellaisilta jotka sen homman oikeasti minua paremmin taitavat, ja kun vaan tilaisuus tulee, menen opettelemaan lisää. Siks toisekseen eihän teknisen ajosuorituksen suhteen tarvita kuin esim. uusi, tarpeeksi erilainen mopotti, niin taas riittää uutta opeteltavaa. Noin perustaidoiltani olen ehkä kohtuuhyvä, jopa hiukka varovainen, mutta oppia ikä kaikki.

Mitä taas tulee liikenteeseen ja liikennöintiin, vaikea sanoa. Hyvinhän tuolla on pärjätty toistaiseksi, mutta ajosuoritukseen vaikuttaa moni asia, eikä mitään luotettavaa vertailukohtaa eli sitä hyvän ja huonon ajon referenssiä taida edes olla olemassa. Hyvätkin kuskit ajavat huonosti kun huono päivä sattuu, ja huonokin kuski voi hyvän päivän tullen yltää mallisuoritukseen. Eli äänestyskohdista en valinnut mitään.

sanoi:
Olisikohan kysymyksen asettelu pistänyt porukan miettimään tai sitten tämä ei ole niin kunnian kysymys kuin autoilu. Monikaan mies ei uskalla sanoa olevansa huono autoilija, koska miesten pitää osata ajaa autoa. Ja itseasiassa itekkin olen keskitasoa parempi autoilija, korttejakin on pelikorteista rekkakorttiin.
Kuten moni on jo sanonut, taitaa tuo mopotilla ajo olla sellaista että se pistää miettimään omia rajoitteitaan hiukan eri tavalla.
Toisaalta vaikka autoilijoiden joukossa on paljon 'tosi hyviä kuskeja', siellä on myös paljon sellaisia, jotka eivät tosiaankaan ole kovin kaksisia ratinkääntäjiä, sukupuoleen katsomatta. Siellähän on paljon sellaisia, jotka eivät autokoulua ennen ole ajaneet senttiäkään millään motorisoidulla ajokilla, edes ruohonleikkurilla, saati sellaisila, joissa on joko enemmän tai vähemmän kuin kneljä pyörää. Liikennesilmä ja tekninen osaaminen on voinut jäädä vain sen lyhyen ja ohuen autokoulujakson varaan, eikä vähäisien kilometrien, lähinnä työ- ja kauppamatkoihin rajoittuvien ajojen takia, se tietotaito ei sanottavasti edes kehity. Lisäksi moni näyttäisi touhuavan ajaessaan mitä moninaisimpien oheistoimintojen kimpussa, mikä ei ole kovin helppoa muiden ajokkien tapauksessa. Silti tästä joukosta löytyy useita kuskeja, jotka ovat omasta mielestään keskimääräistä parempia. Vertailupohja kun on monesti varsin erilainen.

Lähes kuka tahansa osaa ajaa autolla kauppareissun tai vaikka kaupungista toiseen, mutta mopotilla se vaatii jo hiukan erilaista paneutumista. Lisäksi mp-ajo on monelle harraste ja joskus jopa intohimo, johon tietysti paneudutaan ihan eri motivaatiolla kuin tavanomaiseen kotiloliikennöintiin, joka monesti koetaan vaan välttämättömäksi pahaksi tai ainakin rutiiniksi siirryttäessä paikasta a paikkaan b. Tietyn rutiinin omaksuminen ei silti vielä ole mikään keskimääräisyyden saati sen ylittämisen tae. Tosin ei se autokoulussa hankittu A -korttikaan vielä takaa automaattisesti parempaa osaamista kuin kantapäänkauttaopiston lahja-A -korttilaisella. Korvien väli ja kokemus yhdessä ratkaisee.

Eli pointti kaiken jauhamisen jälkeen oli siis sellainen, että mitä ilmeisimmin, ja siis noin yleistäen, se ero oletetun ja oikean osaamistason välillä on mp-puolella pienempi kuin autopuolella, monestakin eri syystä.

Kaksi kesää takana (30tkm) ja yhdet sakot, tosin sitäkin suuremmat. Alle keskitason kuski tässä reilusti ollaan. Etsinkin päivänkakkaratarraa kypärääni, ei löytynyt mp-messuiltakaan.

Tasoitan tilastoa tunnustamalla, etten osaa ajaa. Eli äänestin "Selvästi keskimääräistä kokemattomampi/epävarmempi"

-Veijo

Täällä yksi nöyrä ja rehellinen lisää. Paljon saa vielä harjoitella, että edes keskitasoiseksi voisi itseään kutsua. Välillä olen niin huono, että myötähäpeän puna nousee ventovieraiden kasvoille.
nixweiss.gif

Alle keskitason, vaikka kaksipyöräiset on kuulunut harrastuksiin 3 vuotta vaille koko elämän. Jotta aina jossain on parannettavaa, keväällä harjoitellaan uudelleen ja kun pyörä vaihtuu, ni taas aloitetaan alusta.

Koska en ole ajanut moottoripyörää ennen viime syksyä, niin olen varmaan paras
033102bebe_1_prv.gif
, joten laitoin rastin ensimmäiseen (alhaaltapäin lukien).
sport05.gif

Unohdin ottaa aamulla itseluottamuspillerit, niin rasti tärähti keskitasoon. Oikeesti mä olen paras, ellen jopa pikkasen parempikin!

Back