• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM lc4 690 Supermoto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kamikaze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sehän alkaa olla kohta yhtä siisti kuin tuo alkuperäinen oranssi, joka on ainoo ja oikee väri kotariin  
tounge.gif

Ihan passeli ulkoasu kyllä. Polisportin tarrat sun kyllä täytyy heilauttaa jordaaniin. Putkissa luulis sen black satin -systeemin kestävän, jos et aja soralla. Ite meinasin vetää kans putket mustaksi, mutta kulutuskestävyys ei kivisuihkussa oo välttämättä sitä, mitä sen pitäis olla, joten projekti jäi mulla vain Gimppaus-asteelle (Tuo mouse over toimii ainakin Firefoxilla. Operan kanssa on jotain ongelmaa). Hyvältä se kyllä kuvissa jo näytti (se tumma putki siis). Et Akroistakin vaan tarrat pois ja sävyä pintaan  
thumbs-up.gif
Juu, noissa hanguardeissa ei oo tarroja, vaan ihan muovinen kohokirjoitus. On tässä tarkotus vetästä ne mustaks, kaikilta osin, kunhan kerkeää. Millähän se hoituis parhaiten. On nimittäin just noi harmaat osat sellasta aika huokosta, hieman kumipintaista muovia. Any ideas?

Miten toi sävytysjuttu toimii? mitä ainetta ja millä vedetään pintaan? Kyllä rupes nimittäin kiinnostamaan.

Tuosta Kotarin oikeasta väristä...
Superbikessähän toi RC8R on musta...siksi, että musta on nopeampi väri
033102bebe_1_prv.gif

Sitäpaitsi toi mun Darth Vader stealh- ulkoasu ei näy tutkassa
eek.gif

...Olen erittäin tyytyväinen työn jälkeen, se on juuri sitä mitä ammattilaisen käsittelyn jälkeen pitää olla...
Moro Marshal,

tuo maalaushomma vaikuttaa mielenkiintoiselta - mutta miten se kestää? Jos vaikka saapas tuohon pintaan osuu, tekeekö heti jäljen?

Eikös tuollaisen "ämpärimuovin" maalaaminen kestävästi ole haastava homma (öljyinen pinta)...

...Olen erittäin tyytyväinen työn jälkeen, se on juuri sitä mitä ammattilaisen käsittelyn jälkeen pitää olla...
Moro Marshal,

tuo maalaushomma vaikuttaa mielenkiintoiselta - mutta miten se kestää? Jos vaikka saapas tuohon pintaan osuu, tekeekö heti jäljen?

Eikös tuollaisen "ämpärimuovin" maalaaminen kestävästi ole haastava homma (öljyinen pinta)...
Prestigessä ei ole katepalat ns. "ämpärimuovia", vaan maalattuja jo valmiiksi. Pinta on ihan erilainen kun esim. normi SM:ssä tai SMC:ssä. Luulen että kestää ihan hyvin, onhan siinä ne alkuperäsetkin maalit kestäny. Useempi kerros maalia ja lakkaa päällä, joten eiköhän kestä.

Onkos hajua missähän vois saada maalautettua muovit valkosiks? Mieluiten sillai, et kestäis vähä runtuaki ettei katseesta alkais maalit kulua. EDIT: Niin siis SMC vehkeenä.

Heh, eiköhän nuo meikäläisenkin katteet koe pienen meikkauksen maalarin toimesta. Sen verta hyvältä paketilta tuo Marshalin maalaus vaikuttaa. Saapa nähdä miten tuossa SMCn ämpärimuovin kanssa käy. Mikään muu ei ole tärkeämpää kuin se, että pyörä kiiltää kuin se muslimin kulli
wink.gif
.

Heh, eiköhän nuo meikäläisenkin katteet koe pienen meikkauksen maalarin toimesta. Sen verta hyvältä paketilta tuo Marshalin maalaus vaikuttaa. Saapa nähdä miten tuossa SMCn ämpärimuovin kanssa käy. Mikään muu ei ole tärkeämpää kuin se, että pyörä kiiltää kuin se muslimin kulli
wink.gif
.
Pyydät vaan vetämään niin perkuleesti lakkaa maalin päälle, ni johan alkaa kiiltämään. Eikä tuu niitä naarmujakaan niin paljon. Tai mistä mä mitään tiiän, ainakin niin luulislin
nixweiss.gif

Lasikuulapuhalluksella poistaa pinnasta hapettumat/syöpymät & paskat. Siinä on käytännössä niin uus pinta, kun voi ilman asiattoman kovia tappeluja helposti saada. Voit tietty tuoda putkes tänne mulle töihin, niin ionisoidaan atomikerrallaan siitä kamaa pois. Vois olla valmista jo jouluksi 2040
tounge.gif

Veikkaan kyl oikeesti, että joku happokäsittely (jos pinnat sen kestää) tai kuulapuhallus/kevyt hionta ratkoo tuon ongelman.

Pyydät vaan vetämään niin perkuleesti lakkaa maalin päälle, ni johan alkaa kiiltämään. Eikä tuu niitä naarmujakaan niin paljon. Tai mistä mä mitään tiiän, ainakin niin luulislin  
nixweiss.gif
Maalari kertoili, että akryylimaalien kiilto ei juuri paranisi lakkaa laittamalla, joten pyörään taitaa tulla jonkin sortin muoveille tarkoitettu pohjamaali sekä akryyli päälle. Hifistelijä laittaisi sitten sen muutaman kerroksen lakkaa, jotta pinta pysyisi virheettömänä. Minä taidan sitten hinkata siihen akryylin päälle pari purkillista vahvaa, niin luulisi kestävän ja kiiltävän. En minäkään kyllä mitään maalauksesta tiedä, mutta tärkeintähän onkin, että pojat on Mutterilla ihan  
cool.gif
, kun meikäläinen ajaa kymmenettä kertaa ohi tunnin sisään.
tounge.gif

nixweiss.gif
Maalari kertoili, että akryylimaalien kiilto ei juuri paranisi lakkaa laittamalla, joten pyörään taitaa tulla jonkin sortin muoveille tarkoitettu pohjamaali sekä akryyli päälle. Hifistelijä laittaisi sitten sen muutaman kerroksen lakkaa, jotta pinta pysyisi virheettömänä. Minä taidan sitten hinkata siihen akryylin päälle pari purkillista vahvaa, niin luulisi kestävän ja kiiltävän. En minäkään kyllä mitään maalauksesta tiedä, mutta tärkeintähän onkin, että pojat on Mutterilla ihan  
cool.gif
, kun meikäläinen ajaa kymmenettä kertaa ohi tunnin sisään.
tounge.gif
Mä voin tulla mukaan ohiajoon, ni saadaan saatana koko kiskan väki sokeeks. Ei ku perkele, mul oliki matta, eihän se kiillä
bawling.gif

Tänään oli jo kohtalaiset kelit, +9 näytti mittari varjossa, mitä lie ollu auringossa. Sen verran lämmin kuitenki, et pitkähihasella t-paidalla pärjäs ulkona pidempäänkin. Se miksi olin ulkona pidempään, johtuu siitä, että omistan Fordin
wink.gif

Onkos kukaan ajanut matkaa 690 tai Duke kolmosella
biggrin.gif
Polttelis noista jumpi kumpi ihan hulluna, mut kestääköhän perse kun kuitenkin tulee ajettua kuitenkin muutaman satkun siirtymiä silloin tällöin...

Niin ja varmaan täälläkin lukis...mut en heti löytänyt, mitä eroja on 690 supermoto R ja taviksen välillä? Kumpihan olis kannattavampi ostos, perus supermoto akran putkistolla ja hilppeillä vai R? Ärrä olis 200 kalliimpi.

Mitäs eroa taas Duke kolmosessa on noihin
biggrin.gif

Duke on katupeli, sillä ei viiti hirveesti poiketa kestopäällysteen ulkopuolelle. Lisäksi Dukessa on helvetin ärsyttävä satula - se lappaa sateella helposti kaiken veden suoraan perseeseen, mikäli kilpiteline/lokasuojahässäkkä on vielä vaihdettu sirompaan. Ajoasento on varsin erilainen ainakin omaan sm:ään verrattuna (itsellä korotettu tanko sm:ssä jne).

Matkaa tuli tuolla sm:llä viime kesänä ajettua hitusen. Mm. Jyväskylä-Vaasa, Vaasa-Turku & Turku-Pori + Pori-Jyväskylä (tuo useamman päivän setti oli pisin). Hyvin kestää ajaa perse, mun tapauksessa paremmin kuin ex-R6:lla. Tosin vauhti alkaa vaikuttaa katteettomalla, jos on kovinkin kiire.

Yleisvekottimeksi ostaisin sm:n mielummin kuin Duken omien kokemuksien perusteella. Tai sitten smc, jos perse kestää sillä ajaa matkaa. Satulahan siinä on kovempi. Olikohan tankkikin pienempi. No jaa.

Marshal sanoo kohta, että osta R, ku se on musta. Mä otin oman sm:n sillä perusteella, että smotossa pitää olla pinnavanteet ja niitä ei R:ssä ole. Ja ohan se oranssi hienompi kuitenkin
biggrin.gif

Äläs nyt, saahan nuita Dukejakin tänä vuonna mustana
tounge.gif

Kyllä noilla kummallakin kestää matkaa ajaa sen minkä tarttee. Itte ajanu sellasia 300km puhtaita matkasiirtymiä molemmilla vehkeillä ja kyllä perse kestää.

Voisin hommata sulle bonita 1600km ajetun -08 duken hyvään hintaan, jos päädyt dukeen. Oon itte ajanu noista kilsoista yli puolet ja voin vakuuttaa että on ajettu asiallisesti sisään ja muutenkin täydellisessä kunnossa. Käytännössä ihan uutta vastaava peli, vain hinta poikkeaa uudesta.

Vippaa PM, jos kiinnostaa.

Hey ho!

Marshalin moposta tuli kyllä aika räleen näkönen! Ja varmasti jalostuu vielä hienommaks tuosta.
Noi kahvasuojien harmaat systeemit on kyllä niin penaalista ettei mitään järkee, omassakin aikanaan v*tutti ne. Melkeensä vaihtasin suojat toisenlaisiin tai sit ehkä heittäsin huitsin vithuun noi kokonaan. Marshalin ajossa, kun tuskin risujen yms. käsille lyömisestä on pelkoo. Tosin voihan se olla, et ne vaimentaa ratkasevasti sen melkein alle jääneen mummon rollaattorin iskua.
tounge.gif

Bonitalle sen verran, et ehottomasti vaan 690 supermoto persiin alle! Jos siis yhtään kiinnostaa joskus käyä asvaltin ulkopuolellakin.

OT:
Perkeles, ku pääsis jo tonne hiekkapätkille tykittään! Vaikka eipä oo muutenkaan paljoo ollu ajelemiset mielessä viime aikoina... On vähän muuttohommia ollu ja pitäis mopollekin keksiä jostain uus säilytyspaikka. Rakkaus on ihmeellinen asia...
inlove.gif

Vaikka eipä siinä, kohta paukkuu ja ropisee tämän seudun hiekkatiet, ku meitsi pääsee vauhtiin!
buttrock.gif

Itte kans mietin, josko vaihtais pikkusen pienempiin ja täysmustiin noi polisportit. On ollu kyllä hemmetin hyvät ja varsinkin kylmällä kelillä poistaa sormiin kohdistuvaa viimaa ihan kiitettävästi. Kyllähän ne pitää handguardit supermotossa olla.

Sain tossa eilen kuningasidean ja päätin ruveta vaihtamaan itte renkaani pyörään. Joo o, ihan rengasraudoilla. Esim. Youtubessa on kasapäin videoita kuinka homma tehdään. Ajattelin ensin harjoitella pikkusen tollasilla vanhoilla autonrenkailla, joita on pikkusen hankalampi käsikonstein vaihtaa. Sitte ku alkaa sujumaan, voikin ruveta iskemään kottaran kimppuun.

Saas nähä kuinka ukon käy.

Sain tossa eilen kuningasidean ja päätin ruveta vaihtamaan itte renkaani pyörään. Joo o, ihan rengasraudoilla. Esim. Youtubessa on kasapäin videoita kuinka homma tehdään. Ajattelin ensin harjoitella pikkusen tollasilla vanhoilla autonrenkailla, joita on pikkusen hankalampi käsikonstein vaihtaa. Sitte ku alkaa sujumaan, voikin ruveta iskemään kottaran kimppuun.

Saas nähä kuinka ukon käy.
Muista ettei tuo ole voima vaan tekniikkalaji.
Ja tarpeeksi liukkaria niin sujuu paremmin.

Jep! Yllättävän hyvää informaatiota saa noista juutuubin videoista. Siellä on ihan sellasia opetusvideoita, kuinka tuo homma tehään. Kevyin liikkein näyttää menevän, joten voimaa ei varmastikkaan tarvita.

Nonnii! nyt on tullu sit ajokausi avattua lappeenrannassa :P oli se taas nii kivaa!  

ainii! ja maalasin ittelleni uuden potan
biggrin.gif
hahahahaa!

ja tottakai paidan ;P

Back