Mites Marshalin maalausprojekti etenee? Tekeekö maalari kaikki esityöt ja minkälaisella budjetilla olet liikenteessä? Jostain olen nyt saanut päähäni maalauttaa mustat katteet kiiltävän mustiksi, koska tuo musta muovi ei vaan kiillä tarpeeksi ja jo aivastuksesta jää jälki.
Hyvin etenee, kiitos kysymästä. Hain osat tossa perjantaina maalaamosta. Omasta mielestä toimii erittäin hyvin, koska oon aina tykänny yksinkertasesta tyylistä. Värilläkään ei oo hirveesti väliä, kunhan se on musta.
Vielähän tosta löytyy osaa maalattavaks ja tekemistä, mutta mikäli nää kelit nyt pian muuttuu kesäisemmiks, saatan keskittyä jonkun aikaa ajamiseen, ennen ku taas tummenetaan lookkia.
Maalari hoiti kaikki pohjatyöt, eli irrotti tarrat ja hioi osat. Tässä Prestige- mallissa se iso KTM- teksti on tarroitettu lakan alle, joten se ei oikein kotikonstein ois kyllä irronnu. Maalarit puuhaa tällasten juttujen kaa päivittäin, joten ei oo niille kummonenkaan homma. Noi pienemmät tarrat on ympäröity sellasella vittumaisella ns. kehyksellä, joten vaikka tarrat saa itte irti, jää katteeseen tarran muotoinen kehys. Myös nuo kehykset maalari hioi pois, joten nyt katteet on täysin tasaiset.
Budjetti ei tarvii olla kummonen, koko setti, eli 5 osaa (keula, kaikki kylkipalat) makso pohjatöineen 150e.
Osat oli maalattavana tällaisessa lafkassa Hyrylän teollisuusalueella
automaalaamo Esa Virtanen
Olen erittäin tyytyväinen työn jälkeen, se on juuri sitä mitä ammattilaisen käsittelyn jälkeen pitää olla. Palvelukin oli ystävällistä ja joustavaa. 3 päivää meni osien viennistä valmiiseen. En siis varannut mitään aikaa erikseen, vaan pamahdin vaan paikalle osien kanssa. Sovittuna aikana saa varmaan osat nopeemminkin.
Jos oot Villero maalaamassa, kannattaa panna mailia muutamaan liikeeseen ja kysellä hintoja. Itte panin kuvan pyörästä ja pikkusen selitystä materiaalista ja maalattavista osista. Melko kiitettävästi eri liikkeet vastailivat ja antoivat viitteellistä arviota hinnasta. Miltein kaikki halusivat kuitenkin nähdä osat, ennen kuin sanovat tarkan hinnan. Virtasella hinta oli juuri se, mitä maililla arvioivat ja budjetti piti myös työn aikana.
Tässä pari fotoa. Toiset tykkää, toiset ei, dr.Pepper U.S.A:
Beakster1
Beakster2
Beakster3