• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM lc4 690 Supermoto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kamikaze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onnea moposta. Mutta mikä helvetin kevään odottaminen sulla alko? Sulla on enduro. Piikit siihen pitää alle talveksi laittaa ja samantien ajoon. Sitä varten ostetaan enska, että sillä pääsee minne vaan ja kelissä kuin kelissä. Sen laitteen jemmaaminen kesäkeleille on kuin keskeytetty yhdyntä - ei siinä mitään järkeä ole
wink.gif

Kiitos.
smile_org.gif

No näinhän se vähä on. Ei vaan taija viihtiä ostaa enää tässä vaiheessa piikkejä alle... Eli het ens viikolla piikit alle!
biggrin.gif

Täytyy myöntää, et ehkä myös ihan vähä jänskättäs lähtee uuella mopolla liukkaille. Viimeks ajanu piikkipyörillä joskus -96.
blush.gif

Morjesta vaan kaikille! Pitkään tälläistä on jo haaveiltu ja nyt vihdoin oli aika pistää elämä risaseks ja ostaa se 690 SMC (Acran putkella tietysti =))...nyt kun kelejä ei vielä ole niin on aloitettu pientä parantelua lähinnä ulkonäönsuhteen, kilpiteline on poistettu ja kilpi laitettu aluslevyn kanssa siihen pikkupätkään, joka lähtee takavalon alta. Jotakin on vielä keksittävä vilkuille...vakiot ei mahdu mitenkään siihen lähelle kilpeä, kun toisella puolella ahdistaa putki. Jos hyviä ideoita on vilkuiksi niin niitä otetaan mielellään vastaan ja mitä muutakin pientä fiksausta tolle voi tehdä ennen kuin kelit koittaa =)

Mielessä on kyllä pyörinyt niin kauan kun pyörä on tallissa ollut, että jos sitä ostais 690 enduron vanteet tuohon, kun lupailivat Kone-Jönneiltä niitä kohtuu hintaan...21"/18" enskapiikit löytyykin jo tallista. Yksivaihtoehto olisi tietty etsiä jotkut 17" leveät nappipyörät piikitettäväksi, mutta ne tuntuu olevan aika harvassa :
lookaround_orig.gif

Mattson: Kannattaapi kysellä kisarenkaasta niitä 17" kumeja. Semmoisia on monella alla. Eturengas jää vähän leveäksi, mutta jos se ei haittaa, niin mikäs siinä.

kauko: Hitto. Enskapiikit pitää paremmin kuin kesärengas soralla. Eli ei muuta kuin renkaat alle ja menoksi. Ostitko sä sen enduron R-version, joka ois viimesen päälle asiallinen peli pidemmällä jousituksellaan jne vai tavallisen?

Mulla ois joskus toiveena joku enduro r + putkiviritys (tai jonkun muun merkin vastaava tuote. harmi, kun 690-sarjasta ei ole adventure-mallia), mutta vakionokalla. Toi kireempi nokka ei oikein sovellu poluilla ajeluun. Ainakin tuon oman koneen perusteella. Tasaisempi luonne ois puskassa mun makuun. Vaan ehkä sit joskus. Jos ois rahaa... Ja onnea uusien pyörien omistajille vielä.

[kauko: Hitto. Enskapiikit pitää paremmin kuin kesärengas soralla. Eli ei muuta kuin renkaat alle ja menoksi. Ostitko sä sen enduron R-version, joka ois viimesen päälle asiallinen peli pidemmällä jousituksellaan jne vai tavallisen?

Mulla ois joskus toiveena joku enduro r + putkiviritys (tai jonkun muun merkin vastaava tuote. harmi, kun 690-sarjasta ei ole adventure-mallia), mutta vakionokalla. Toi kireempi nokka ei oikein sovellu poluilla ajeluun. Ainakin tuon oman koneen perusteella. Tasaisempi luonne ois puskassa mun makuun. Vaan ehkä sit joskus. Jos ois rahaa... Ja onnea uusien pyörien omistajille vielä.
Ihan tavallisen ostin. Oishan siinä ollu se R-mallikin vieressä, mut pakko myöntää, et 1400e korkeempi lähtöhinta vaikutti vähän "valintaan". Oikeesti olin kyllä päättäny ton normiversion oston jo aikaa sitten.
Nyt sain kuitenkin koko paskan alle sen 11700e mikä tossa ärrän lapussa luki. Siihenki ois pitäny kuitenki ottaa ainakin se pönttö.

Saakeli, mää en ajatellukaan tota nokka-asiaa yhtään tolta kannalta!  
sad_orig.gif

Tosin meikäläisen poluilla ajelut tuolla on kyllä varmasti todella vähäiset. Hiekkatie tykittelyyn mää sen hommasinkin.  
smile_org.gif

edit: Nii, kait se saatana täytyy sit käyä hakemassa pojilta tohon piikit alle.
cool.gif

Jees. Ja sun ajeluissa (jos viime vuoteen vertaa) ei kyllä se nokka haittaa. Kun et sä missään pikkupoluilla tai suossa oo sen kanssa kuitenkaan rämpimässä - ainakaan vielä. Ja sulla on semmonenkin optio kuin penkin alla oleva säätö. Eli sen saa "täysitehoiseksi" tai sitten loivennetuksi versioksi. Kannattaa kokeilla miltä se miedompi asetus tuntuu sen nokan kanssa jollain pienemmällä polulla. Veikkaan, että ajettavuus on parempi kuin täydellä tätinällä, kun tehokäyrä vähän tasoittuu eikä ole niin äkkinäinen
smile_org.gif

Höh, mikäs mun ajeluissa on vikana?!
biggrin.gif

Toi "tehonappula" saattaa olla aika hyvä noissa hommissa. Itseasiassa aattelin, et joutuu varmaan laittaan sen "nössölle" jos lähtee piikkien kanssa körötteleen.
blush.gif

Ei sun ajoissa mitään vikaa kauko olekaan
biggrin.gif
Meinasin vaan sitä, että sä et oo samanhenkinen kuin mä eli et lähde pyörimään jonnekin ihan huitsin vittuun mopolla ja hiljaakin saa ajaa. Sulle vois laittaa vielä pikakaasun ktm:ään, niin ei ois turhia väliasentoja, kun pistelet menemään siellä leveillä hiekkateillä
wink.gif

Älä nyt viihti, nää jätkät luulee, et mää oon oikeesti kovaki vetään leveetä hiekkatietä!
tounge.gif

Kyllä mää oikeesti ajelen joskus hiljaakin (tai siis ainahan mää ajan hiljaa). Kiertelen paikkoja just jossain huitsin vitussa. Sitä mää haluisin sunkin kanssa tehä. Tiiät kuitenki jotain hyviä reittejä. Kuha ei vaan tartte upottaa!
biggrin.gif

Mennään ihmeessä möyrimään jonnekin sit keväällä/kesällä. Onhan noita pienempiä teitä tullut pyörittyä jonkun verran tässä lähimaastossa ja vähän edempänäkin. Vois ajaa porukalla sen yhden pätkänkin, missä se rakki puri polveen mua kesällä. Vedetään sitä porukalla tauluun, jos uudestaan tekee samaa  
biggrin.gif
Ja eihän me upottamaan mopoja mennä. Supermotolla kuvassa olevaan maastoon, sun endurolla kokeillaan sit jotain vähän röyhkeempää reittiä  
tounge.gif

kosteahko.jpg

Mennään ihmeessä möyrimään jonnekin sit keväällä/kesällä. Onhan noita pienempiä teitä tullut pyörittyä jonkun verran tässä lähimaastossa ja vähän edempänäkin. Vois ajaa porukalla sen yhden pätkänkin, missä se rakki puri polveen mua kesällä. Vedetään sitä porukalla tauluun, jos uudestaan tekee samaa  
biggrin.gif
Ja eihän me upottamaan mopoja mennä. Supermotolla kuvassa olevaan maastoon, sun endurolla kokeillaan sit jotain vähän röyhkeempää reittiä  
tounge.gif
Näin myö tehään. Pietään huoli ettei rupee rakit hyppiin silmille.
Noi kuvat mulla olikin mielessä, kun puhuin upottamisesta. Vaikkakaan toi nyt ei oo vielä paha, mut emmää ihan tolla motolla tollasissa paikoissa vetäny, vaikka joskus aika piukoissa paikoissa tulikin oltua sen kanssa.
smile_org.gif

Vaihtui kotari yamahaan ja nurkkiin jäi ylimääräisiä osia.. Takaratas 45-piikkinen, eturattaita 14 ja 15-piikkiset, jarrupalat eteen (4kpl sarja) ja takajarrupalat. Jarrupalat uusia ja rattaat vähän ajettuja. Öljynputsarit vielä samaan kauppaan, n.100:n jos noista sais..

Prööt!

En taas jaksanu kelata koko massiivista topiccia läpi, joten pahoittelut jos toistan itseäni tai jotakuta muuta.
Onko joku laittanu K&N filsua kiinni? Onko suoraan SM:ään sopivaa mallia vai tarviiko modata. Kattelin tossa Stormin ja Duellin luetteloita, mutta niissä ei ainakaan ollu mallia meijän papattimeen.

Jos joku on hommannu, mistä ja paljon jäi hintaa. Pitää rupee kattelee tuolt netistä jos sais vaikka jostain tilattua.

Ei muuten tarvii kauaa ootella ku voi rupee kaivaa fillaria taas esiin. Käväshän se tossa tammikuun puolella jo kerran ulkoilemassa.

Käytössä on ja saa ktm myyjältä tilaamalla, on power part. Hyvä putsari ja on lisäksi ikuinen.

Back