• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM lc4 690 Supermoto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kamikaze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jatketaas sit yksinpuhelua, kun ei oo muitakaan jutustelemassa.

Eli yksi syy lisää mahdollisiin starttaus/käyntiongelmiin: pick-up -kelan ilmarako saattaa olla liian iso. Huoltofirman työntekijän omassa pyörässä oli havaittu vastaavaa. Saas nähdä mitä tässä vielä joutuu tekemään oman mopottimen kanssa. Toinen optio on se, että Itävallan pojat ei oo ymmärtäny, että Suomessa pelit pitäis saada tulille alta 10 asteen lämpötilassa ja bensansyöttö on vähän reisillään.

Kerron lisää myöhemmin, jos tuohon sais jotain tolkkua
biggrin.gif

Juttelin jo kaverin kanssa & tuli esille tämmöinen siperia opettaa -tyylinen starttaus. Eli ajon jälkeen öljyt mukaan kattilaan ja sisälle. Seuraavan kerran ajoon lähtiessä iskee levylle sen kattilan ja kiehauttaa sopivaksi & pihalla heilauttaa sitten litkut lohkoon, odottelee minuutin & rykäsee purkin tulille
biggrin.gif

Juttelin jo kaverin kanssa & tuli esille tämmöinen siperia opettaa -tyylinen starttaus. Eli ajon jälkeen öljyt mukaan kattilaan ja sisälle. Seuraavan kerran ajoon lähtiessä iskee levylle sen kattilan ja kiehauttaa sopivaksi & pihalla heilauttaa sitten litkut lohkoon, odottelee minuutin & rykäsee purkin tulille  
biggrin.gif
Siis etteks te muka tee noin? Kyl mul on aina litkut messissä kotona talvella. Paskat, eihän täällä mitään talvea ees oo. En paa pyörää talvehtimaan kohta ollenkaan. Eilen pääsin vihdoin ajoon kun sain aikaseks väkästellä sen kilven kiinni. Olipas taas kivaa. Onhan tässä jo 6 viikkoa viime ajoista kerinnykki kulumaan.

On tää lmasto kyllä melko ihmeellinen. Täällä etelässä ainakin. Eilenki +11 astetta ja aurinko paistaa. Tuuli hiukan tietysti viel tota lämmön tuntua, mut kuitenkin.

Jaha. Kunhan kelit huononee taas ja huoltoliikkeessä on ruuhka vähempi, niin ktm lähtee sinne. Maahantuoja oli sanonu, että pitää katella tuo pick-upin väli, ECU:n liittimet (käsittääkseni) ja ruiskuläppien säädöt. Onneksi menee taas takuuseen eikä noita ajokelejäkään enää joka päivä ole.

Alkaa olee pikkusen liikaa vaihtoehtoja epätasaiseen käyntiin
033102ass_1_prv.gif

On se kumma, kun uudessa pyörässä ilmenee koko ajan uusia "mahdollisia" vikoja. PRKL. Noh, toivottavasti hommat selkiää.

Uudessa pyörässä voi olla joo pikkuvikoja. Varsinkin, kun koko motti ja tekniikka on täysin uutta. Valitettavasti KTM ei ole japsipyörä, mutta onneksi takuu kattaa noi jutut.

Aivan liian paljon on vikoja ja lastentauteja. Kun olen lukenut tätä topicia ja RC8 ym. KTM:n topiceja niin jäi 990 SM pois laskuista ja laitoin Hypermotardin vaikka KTM varmaan parempi ajaa ja tehokkaampi ja paljon halvempikin olisi ollutkin. Mulla on ollut parikin 525 EXC:tä ja vaikka ne ovatkin race-vehkeitä niin ei niissä mitään ole ollut. Nyt kun lukee amerikan forumilta uuden 530EXC:n vikoja niin jäi sekin harkinnasta. Kaverikin halusi väkisin ostaa minun 525:n eikä uutta. Niinhän siinä kuitenkin kävi, että rupesi heti kaduttamaan enduron puute. 530:n sijaan otin riskin ja tilasin uuden Husabergin, saa nähdä miten käy ei kai siinä voi paljon enempää olla vikoja...?

Heh. Semmosta se on. Tosin eipä oo ykskään näistä vioista ajamista paljon haitannut. Tänäänkin lähti käyntiin parkkipaikalta ihan nätisti ja toimi reilun 100 km:n lenkin ajan moitteetta. Kyllä tää tästä - pois en vaihtais. On niin pirun asiallinen laite tuolla sorateillä nokan vaihdon jälkeen  
tounge.gif

Ja Mikko teit varmaan ihan oikean ratkaisun. Se hypermotar on ulkonäöllisesti paljon parempi kuin SM...

Noo en minä ulkonäön takia siihen päätynyt. Itseasiassa en tykkää siitä etulokarin ja lampun yhdistelmästä kun se näyttää aivan joltain linnulta. Mutta pakoäänet vaikuttivat vahvasti ja koneen muhkea vääntö. Se on myös kevyt, nyt kevennysten jälkeen lienee 170 kg tienoilla kuivana, jos vakio on 177 kg. KTM 950-990 taitaa olla 20 kg painavampi ja tuntuu vielä enemmältä. Edelleenkään en ole tottunut täysin HM:n keulan käytökseen, mutta jospa se tästä kun ajaa enemmän. Nokat olen siihen tilannut niin saa potkua ylös lisää.
Mutta tämähän oli KTM-topic. Kävin aikoinaan ajamassa 690:n ja minusta se teho ei kyllä riittänyt mihinkään, mutta jospa pikkuvirityksillä saa 10 hv lisää ja rajoittimet pikkuvaihteilta pois niin kyllä se siitä. Esim. 525:lla ei kyllä viitsi ajaa soratietä parempaa tietä tai tasakaasulla ollenkaan. Markkinoilta puuttuu 140 kg 80 hv vehje...saisiko tuohon 690:een kompressoria? Hypermotardiin on kuulemma tulossa kun kyselin sitä, mutta ajasta ei tietoa.
Joka tapauksessa kyllä KTM saa vakavasti ruveta parantamaan laatua, jos meinaa katupyörämarkkinoille tulla ja enduroissa kunkkuna pysyä.

Jokos täällä on jannut pistäneet mopot talviteloille? Räntää sataa, mut mulla on vielä luottamusta siihen, että on tässä vielä jokunen ajokelipäiväkin tiedossa  
smile_org.gif

Nyt on sitte vihdoin Kottara talviteloilla. Eipä tullu paljon kilsoja syyskuun jälkeen. Saas nähä millä värkillä menee ens kausi. Mahtaako jatkua samalla kotkalla, vai kotkalla yleensäkkään. Vaihtokuume kun iskee aina ja kovaa. Eipä ole kauaa noi pyörät mulla vanhentunu. Itseasiassa Tää Kottara on nyt pisimpään mulla koskaan ollu mopotin
biggrin.gif

Nyt on sitte vihdoin Kottara talviteloilla. Eipä tullu paljon kilsoja syyskuun jälkeen. Saas nähä millä värkillä menee ens kausi. Mahtaako jatkua samalla kotkalla, vai kotkalla yleensäkkään. Vaihtokuume kun iskee aina ja kovaa. Eipä ole kauaa noi pyörät mulla vanhentunu. Itseasiassa Tää Kottara on nyt pisimpään mulla koskaan ollu mopotin  
biggrin.gif
Nyt ei muuta kuin nastat alle, niin unohtuu noi vaihtosuunnitelmat..

Todella hienoa laskea menemään ajoi sitten kadulla, mettässä tai montulla! Kai kattelit jo mikkoylin kuvat, kun on hypermotossa nastat..

Ite hautasin nastarengassuunnitelmat sen liian leveän etusen takia. Myös sen näkee noista yllä puhutuista kuvista. Soutaa moinen liikaa ajossa.

Kylmäkäyntiongelmien takia SM on nyt pajalla Jämsässä ja sieltä se menee sitten lämpimään talliin talvehtimaan. Ensi kesää odotellessa. Ja pistin fillariin alle piikkirenkaat, niin pääsee sillä paremmin & on keväällä kovemmassa kunnossa  
tounge.gif

Ei se etunen liian leveä ole, ajelin viimetalvella pari tonnia 120 leveä takarenkaaksi tarkoitettu enskanasta edessä ja hyvin toimi.

Enskasta ehkä juu menee. Mä meinasin noita Mikon renkaita, joissa on rallinastat alla. Enskapiikki pitää tietty ihan eri malliin. Mut kun voitan lotossa, ostan oikeen kurapyörän ja siihen piikit alle. Ja nyt odottamaan lottoarvontaa
smile_org.gif

Kyllähän mullakin asvaltilla soutaa, mutta heti lumella ajaminen muuttuu hauskaksi. Asvaltilla käyttävät n.160 nastaa/rengas, niin ei souda, kun osuu kumikin tien pintaan..

Tulipa bongattua 690:een liittyen sivusto, josta jollekin voi olla iloa. Eli tarrasarjat uusiksi mopoon: Race-Styles. Eli tuossa on kaikki tarrat mopoon ja sitten mahdolliset layoutit tästä. Melkoisen mukavasti optioita tarjolla ja tekevät ilmeisesti myös täysin mittatilaustyönäkin mikäli asiakasta kiinnostaa.

Back