• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM lc4 690 Supermoto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kamikaze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noiden suojien toimiminen on aika paljon kiinni siitä minkä tyyppisen kaatumuksen suorittaa
smile_org.gif

Oma lippaaminenhan oli etupyörä alta n. 70 km/h vauhdissa. Jos olis ollu esim etuakselin sliderit, olis säästyny jarrusatula ja etuvanne (yht. 1350 euroa). Nyt satula otti kipeetä kylkiliusta, levyt ei kuitenkaan osunu maahan. Tangon osalta on yleesä edessä on vääntyminen, joten siihen ei suojat paljon auta.

Mullahan kävi huikee mäihä noitte akrojen kanssa. Vaikka pyörä veti vasemmalle kyljelle kunnon sliden, ei akroihin tullu naarmuakaan. Ainoo osa putkiin liittyen mikä otti damagea oli se peltinen lämpösuoja, joka orkkisputkissa on vielä isompi ku akroissa. Putkethan on takaapäin katsottuna hiukan peräpäästä sisäänpäin kääntyneinä, joten ei maakontaktissa ota maahan. Se lämpölevy suojaa siis putkia yllättävän hyvin.

kauko: sinä kun oot sillä soralla ajellut jo paljon, niin miltäs se kotarin moottorin etuosa ja jäähdytin näyttää. Tuleeko paljon osumaa kivistä ja onko sulla jotain suojaa tuota varten? Tässä on vaan tullut mietittyä, että mahtaako soralla ottaa laite "nokkiinsa"...
Eipä ole minkäänlaista suojaa mulla.
Kyllähän siinä väkisinkin kiven mollukoita lentelee, mutta en ole mitään kummempia jälkiä vielä huomannu.
Joku suoja on kyllä ollu mielessä siihen hommata, tässäkin ketjussa jossain on ollut se yks suoja. Hirvittää vaan ihan saatanasti maksaa miljoonia sellasista osista...
Jos tossa sysksyn aikana tuli ajettua sellaset 4500km niin siitä varmasti joku 3000km oli soraa. Eikä mun pyörässä mitään ihmeempiä vauroita ole, ainoostaan kaatumisista pikku naarmut.

Mut tarkotus on kyllä ennen ajokelejä yrittää jostain hommata noi kaikki maholliset suojat mopoon.
Putket (Akrat) menee juuri noin ku marshal selosti, eli se suojahässäkkä ottaa ensimmäisenä maahan ja suojaa pöntön kosketukselta aika hyvin. Mullakaan ei ole pöntössä jälkeäkään ainoostaan siinä suojassa.

Mun ei pitäny enää jauhaa noista kilpitelineistä, mutta tuli tossa viikonloppuna väsäiltyä uus kilpiteline jonka pitäis kestää ydinsotakin. Makso 0e ja ajaa asiansa eikä se nyt niiiin paskalta näytäkään, siis mitä sitä nyt ees näkyy. Ainakin se on 58000 kertaa parempi ku se yleismallin teline joka ei kyllä kestäny mitään.
smile_org.gif

Yks mahdollinen tapa suojata kivien lentelyltä on jatkaa hiukan sitä etulokaria peräpäästä. Itte ostin Biltemasta sellasta tasasta kumimattoa ja muotoilin siitä sellasen n. 10 cm pituisen jatkopalan. Neljällä pikkupultilla lokariin kiinni. Tuli ihan asiallisen näkönen ja väheni huomattavasti ravan lentäminen syylärille.

Tossa kuva Lokarista

Okei, eli sitä mopoa ei pahemmin tartte suojata. Mutta jos moiseen on halua, voi käyttää Marshalin metodia ™. Eikä edes näytä pahemmalta.
kauko, joko on kuvia uudesta telineestä & mihin hintaan teet mullekin?
wink.gif

Okei, eli sitä mopoa ei pahemmin tartte suojata. Mutta jos moiseen on halua, voi käyttää Marshalin metodia ™. Eikä edes näytä pahemmalta.
kauko, joko on kuvia uudesta telineestä & mihin hintaan teet mullekin?  
wink.gif
Jaa-a..viihtiikö tollasta sitten kukaan muu ku tekijänsä (iloisena 170e säästöstä) kahtella?!

Elikkäs toi on 4mm alumiinilevystä (kaverilta sain) väännelty. Vittumaista toi alumiini rälläköijä varsinkaan ku ei ollu alumiinilaikkaa niin tuli sitten täryyteltyä toi kuviosahalla. Kohtuu hyvin sain sen sahattua ja sit vaan viilalla fiksailin reunat. Ruuvipenkin ja vasaran kanssa taivuttelin.
En jaksanu ruveta pyöristeleen kulmia tai muutenkaan hifistelemään mitään..
Tein eka sellesesta ohuemmasta levystä mallikappaleen ja sit vasta ton lopullisen.
Kelpaa ainaskin mulle.  
smile_org.gif

uusteline.jpg

uusteline2.jpg

Hyvä Kauko, näyttää pätevältä. Kyl ton nyt luulis jo pysyvän, on sen verran jyhkee. Ulospäinhän toi on tosi siistin näkönen, turhaan mollaat hienoa luomustasi.

Eikös sulla ollu Kauko kans asennettuna se Akran softapäivitys? Ootko kokeillu ajaa db- killerien kanssa? Muuttuuko meno jollakin tavalla? Huomasin itellä tossa syksyllä että kun ilmat alko kylmenemään, ni alko jotenki oudosti pikkusen nytkyttämään veto jossain 3-4k kierroksen kohdalla tasakaasulla ajettaessa vaihteesta riippumatta. Harvoinhan sitä tulee tasakaasulla ruuvattua, mut rupes vaan hämäämään. Mistä lie johtuu. Ajattelin vaan, et jos se softa on tehty toimimaan killerian kanssa. Boxihan mulla on kans reijitetty.

Tiiä sit
nixweiss.gif

Eihän tuo kaukon teline näytä ollenkaan pahalta. Taidanpa itsekin askarrella jotain tuohon suuntaan. Ehkä jo ennen kesää. Kunhan menis kaverin luo, vois kytkeä ne kahvalämppärit lopullisesti kiinni & muotoilla jotain vastaavaa telinepuolta. Siitä vois selvitä halvalla ja jos sais ne suojat kiinni, niin eiköhän se ois siinä. Näyttää jo nyt tuo budjettitilanne ihan perkuleen huonolta. Pakko säästää, että saa bensaa kesäksi
wink.gif

On mulla softapäivitykset. Ei ainakaan asentaja mitään maininnu killereistä, kun sitä penkitettiinkin. Ei kait niitä ees oikeesti kukaan käytä?! Empä ole kokeillu noita dp-killereitä. Voishan sitä vaikka joskus piruuttaan kokeillakin..
En ole kyllä huomannu mitään nykimistä tasakaasulla ajaessa, joskin ajosta ehkä noin promille on tasakaasuilua.
tounge.gif

Ei vais, tulehan sitä yleensä tossa asfaltilla ajettua ihan tasakaasulla, mutta en tosiaan oo huomannu mitään outoa. Jos joskus on vähän nykiny niin se on johtunu väärästä vaihteesta.

Voin kyllä suositella tota kilpitelineen vääntämistä kaikille. Ei kuitenkaan mitään peltisepän pätevyyksiä tuon tekeminen vaadi..

Seuraavaks teen kyllä ton marshalin etulokarin jatkeen.
smile_org.gif

Niijoo, pitäis kait ihtekin mennä käymään tuolla mp-messuilla. Todennäkösesti sunnuntaina. Pitäs vaan jostain kehitellä sinne miljoona euroa taskuun niin ei tarvis itkee siellä.. Edellisen kerran olenkin noilla messuilla käyny -97.

Näköjään leo vincentit on nyt saatavilla 690:seen, koko putkisto pyöreesti tonnilla. Mitenköhän jymisee?

Näköjään leo vincentit on nyt saatavilla 690:seen, koko putkisto pyöreesti tonnilla. Mitenköhän jymisee?
Varmasti jytisee hyvin. Mulla on vain hyvää sanottavaa Vinceistä. Olisin ehdottomasti ostanu myös kotariin vincet, jos niitä ois viime syksynä jo ollu markkinoilla.
Toisaalta tosi tyytyväinen oon ollu myös akroihin.
Tossa vielä pieni ääninäyte Vinceistä. Ei tietenkään anna täysin oikeeta kuvaa, mutta hieman osviittaa...

Leo vince open

kauko: sinä kun oot sillä soralla ajellut jo paljon, niin miltäs se kotarin moottorin etuosa ja jäähdytin näyttää. Tuleeko paljon osumaa kivistä ja onko sulla jotain suojaa tuota varten? Tässä on vaan tullut mietittyä, että mahtaako soralla ottaa laite "nokkiinsa"...
Kyllähän siinä väkisinkin kiven mollukoita lentelee, mutta en ole mitään kummempia jälkiä vielä huomannu.
Joku suoja on kyllä ollu mielessä siihen hommata, tässäkin ketjussa jossain on ollut se yks suoja. Hirvittää vaan ihan saatanasti maksaa miljoonia sellasista osista...
Jos tossa sysksyn aikana tuli ajettua sellaset 4500km niin siitä varmasti joku 3000km oli soraa. Eikä mun pyörässä mitään ihmeempiä vauroita ole, ainoostaan kaatumisista pikku naarmut.

Mut tarkotus on kyllä ennen ajokelejä yrittää jostain hommata noi kaikki maholliset suojat mopoon.
Putket (Akrat) menee juuri noin ku marshal selosti, eli se suojahässäkkä ottaa ensimmäisenä maahan ja suojaa pöntön kosketukselta aika hyvin. Mullakaan ei ole pöntössä jälkeäkään ainoostaan siinä suojassa.

Mun ei pitäny enää jauhaa noista kilpitelineistä, mutta tuli tossa viikonloppuna väsäiltyä uus kilpiteline jonka pitäis kestää ydinsotakin. Makso 0e ja ajaa asiansa eikä se nyt niiiin paskalta näytäkään, siis mitä sitä nyt ees näkyy. Ainakin se on 58000 kertaa parempi ku se yleismallin teline joka ei kyllä kestäny mitään.
smile_org.gif
Morjesta kaikille!

Kyllä sinne jäähdyttäjään kertyy yllättävän hyvin tavaraa ainakin itse huomasin monta kertaa viime kesänä, luulisin että tähän ei välttämättä syy ole pelkästään soratiet vaan asfaltilla ajo kun rengas on lämmin ja osuu hiekoitus sepelin kokoiseen hiekkaan ni nämä mujuset lennähtää ja tuppaa jäämään jähdyttäjän ja tuuliohjaimen väliin, ainakin itselleni on käynyt monta kertaa. Tuo pohjapanssari himottaisi ostaa kun etunen puhaltaa kaikki rojut lohkoon.

smile_org.gif
Morjesta kaikille!

Kyllä sinne jäähdyttäjään kertyy yllättävän hyvin tavaraa ainakin itse huomasin monta kertaa viime kesänä, luulisin että tähän ei välttämättä syy ole pelkästään soratiet vaan asfaltilla ajo kun rengas on lämmin ja osuu hiekoitus sepelin kokoiseen hiekkaan ni nämä mujuset lennähtää ja tuppaa jäämään jähdyttäjän ja tuuliohjaimen väliin, ainakin itselleni on käynyt monta kertaa. Tuo pohjapanssari himottaisi ostaa kun etunen puhaltaa kaikki rojut lohkoon.
Kukas noita panssareita myy?

Morjesta kaikille!

Juu, todellakin lentää kaikkee paskaa ja kiviä. Joka kerta saa pesun yhteydessä jollain tikulla kaivella kivenmollukoita sieltä ritilän välistä.
Tarkotinkin ettei ainakaan vielä (kopkop) ole tullu mitään kummosempia jälkiä tms kivistä..
Kyllä määkin haluaisin sen pohjapanssarin, muttei viihtis maksaa siitäkään ihteensä kipeeks.
Jospa vaikka messuilla olis jotain tälläsiä hyvään hintaan myynnissä.
smile_org.gif

Kun sais jostain mitat tuohon suojaan, niin äkkiä polkasis jollain metallipajalla kimppatilauksena muutaman kipaleen. Ei maksais todennäköisesti puoltakaan siitä ktm:n omasta. Kuka ostaa kaukalon ja ottaa mitat siitä?
tounge.gif

Edit: onneksi ei ole sitä toimintatonnia. Ois aika varma sijoituskohde nyt: ei voi olla näin komee...

smile_org.gif
Morjesta kaikille!

Kukas noita panssareita myy?
Tuolta löytyy ainakin http://www.ktm-sommer.de/Seiten_08/f_zubehoer_08.html

Luulisi tulevan ktm powerparts valikoimaan noi suojatkin.
Kuvia en löytänyt muutan kun tälläsen pdf:n
http://download.ktm-sommer.de/SP_PDF_08/04_SUPERM_690_038-043.pdf

Back