• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM lc4 690 Supermoto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kamikaze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kukas tietää mistä sais parhaiten vedettyä noille kahvalämppäreille sähköt? Pitäisi saa käsiin joku semmoinen piuha/rele, jossa on virrat pyörän ollessa käynnissä, että saisi fiksusti hoidettua asennuksen. Tuossa etumaskissa on onneksi tilaa sen verran, että saa pienen reiän porattua & laitettua kytkimen siihen mittarin alapuolelle. Mutta ne virrat...

950 SM:ssä ainakin löytyy kaksi kytkemätöntä liitintä mittarin alta. Toiseen tulee jatkuva virta ja toinen on virtalukon takana. Tarkastappa onko 690:ssä samalla lailla.

Superendurossa (ja ilmeisesti muissakin LC8:issa) oli etumaskin takana vasitut piuhat mistä saa kätsysti lisälaitteisiin virtaa. Eikö muka 690:stä löydy vastaavia?

edit: hetian oli näemmä nopeampi

Ollaan tammikuun alussa tilailemassa juicyn kanssa Wingsiltä slipareita ja vähän ollaan jo saatu tingittyä postimaksuissa kuluja alas, nyt 2 paria toimitetaan kuluitta.
Jos, joku haluaa tulla vielä kimppaan tilailemaan, niin vielä ehtii ! Sieltä voi vielä saada tingittyä paljous alennukset, joten ilmoitautukaa mulle tai juicylle...  
idea3.gif

sanoi:
Ollaan tammikuun alussa tilailemassa juicyn kanssa Wingsiltä slipareita ja vähän ollaan jo saatu tingittyä postimaksuissa kuluja alas, nyt 2 paria toimitetaan kuluitta.
Jos, joku haluaa tulla vielä kimppaan tilailemaan, niin vielä ehtii ! Sieltä voi vielä saada tingittyä paljous alennukset, joten ilmoitautukaa mulle tai juicylle...
idea3.gif

Minulla olisi ylimääräisenä NOS vaimentimet hiilikuitupäillä.
Vaimentimet on virheettömät.
Jos kiinnostaa, niin laitakaa tarjouksia YV:nä.

Hmmm, ensimmäinen oma & uusi mopo
tounge.gif

Nyt ois tallissa yksi kappale oransseja 690 SM:iä ja R6 on "luovutettu" pois. Kahvasuojat kiinni, 15-piikkinen edessä ja kahvalämppärit melkein kokonaan asennettuina. Mittarissa huimat 0 km. Taidanpa mennä saunaan & ottaa muutaman olusen
033102beer_1_prv.gif
Hitto, kun ois jo kesä
biggrin.gif
Hieno valinta! Et varmasti tule pettymään. Minkäs merkkiset kahvansuojat hommasit?

Marshal: Ktm:n omat suojat ostin. Oispa liikkeessä ollut polisportinkin vekottimia, mutta näkyy nuo ktm:n omat suojaavan paremmin, joten päädyin niihin. Ja värinä päädyin mustaan. Jotenkin ne oranssit näytti niin hiton isoilta.

Marshal: Ktm:n omat suojat ostin. Oispa liikkeessä ollut polisportinkin vekottimia, mutta näkyy nuo ktm:n omat suojaavan paremmin, joten päädyin niihin. Ja värinä päädyin mustaan. Jotenkin ne oranssit näytti niin hiton isoilta.
Juu, varmasti toimiva ratkaisu. Kattelin ittekki noita Kotarin omia syndejä, mutta myyjä selitti jotain että tuppea pitää rikkoa, jotta mahtuu paikalleen. Hiukan epäilin, mutta ostin silti Polisportin Exurat. Millonkas putkikaupoille? Onhan se vaan niin eri peli jo ihan fiiliksen puolesta, kun äänet on kohillaan. Niin ja saattaa sillä jokunen hirnuvakin irrota...

Ei tarvinnu alkup. tupille mitään tehdä. Ei, vaikka pistin niiden alle lämpöelementit. Lienee kauppias jorissut ihan mitä sattuu. Putket on semmoinen juttu, että saatanpa jättää vakiotkin. Pirun hiljaisethan nuo on, mutta jos kurvailis aluksi ihan noin. Entisessä mopossa oli yoshin huutoputki ja siinä on omat huonotkin puolensa, joten saa nyt nähdä. Toisekseen hintaa putkille aina tulee, ja kun rahaa ei ole kamalasti, niin pitää harkita pariin otteeseen. Ei ole näin alipalkattuna jatko-opiskelijana tuo rahantulo mitenkään ylitsevuotavaa
biggrin.gif

Edit: niin, putket ottais (viitaten edelliseen sivuun) noin 550 euroa ja siihen ei ole varaa, kun ajattelin ostaa kunnolliset ajokengät. Pitäähän sitä motoa varten olla asiaankuuluvat kengät alla. Muuten saa turpaan nakkikioskin jonossa...

Ei tarvinnu alkup. tupille mitään tehdä. Ei, vaikka pistin niiden alle lämpöelementit. Lienee kauppias jorissut ihan mitä sattuu. Putket on semmoinen juttu, että saatanpa jättää vakiotkin. Pirun hiljaisethan nuo on, mutta jos kurvailis aluksi ihan noin. Entisessä mopossa oli yoshin huutoputki ja siinä on omat huonotkin puolensa, joten saa nyt nähdä. Toisekseen hintaa putkille aina tulee, ja kun rahaa ei ole kamalasti, niin pitää harkita pariin otteeseen. Ei ole näin alipalkattuna jatko-opiskelijana tuo rahantulo mitenkään ylitsevuotavaa
biggrin.gif

Edit: niin, putket ottais (viitaten edelliseen sivuun) noin 550 euroa ja siihen ei ole varaa, kun ajattelin ostaa kunnolliset ajokengät. Pitäähän sitä motoa varten olla asiaankuuluvat kengät alla. Muuten saa turpaan nakkikioskin jonossa...
Jep, kyllähän se on hyvä pistää asiat tärkeysjärjestykseen. Muutenkin melkein samaan lopputulokseen pääsee, kun laittaa viilipurkista palan kiinni pinnoja räpyttämään. Mulla se ei onnistunu, kun ei perhana ole pinnavanteita
wink.gif

Saattaa olla mahdollista että mieli vielä muuttuu keväällä, kunhan kuulet jonkun kottaraista putkilla. Toisaalta Mun mielestä ainakin ne orkkikset on ulkonäöltää jollain tapaa siistin näköset, mutta ne äänet...

Mitäs ostit sen prestigen
wink.gif
No juu, mieli muuttuu varmasti jossain välissä. Mutta mä oon asiaa funtsinut niin, että mielummin jätän sen 500 euroa bensaan kuin ostan putket & kattelen sit sitä mopoa parkkipaikalla, kun ei oo vara ajaa niin paljon kuin haluaisi
tounge.gif
Samaa mieltä oon kyllä noista putkista sun kanssa, alkuperäiset on jotenkin miehekkäät ulkonäöltään ja sopii pyörään. Ehkä mä sit vaihdan putket, kun voitan lotossa ens lauantaina. Siihen saakka jätän tilaamatta.

Ja kahvalämppäriongelmaan muuten löytyi ratkaisu niistä valomaskin takana olevista liittimistä. Pitää vielä vaan heittää piuhat kiinni. Oikeastaan olen pettynyt ko. projektiin - liian helppoa.

Mitäs ostit sen prestigen
wink.gif
No juu, mieli muuttuu varmasti jossain välissä. Mutta mä oon asiaa funtsinut niin, että mielummin jätän sen 500 euroa bensaan kuin ostan putket & kattelen sit sitä mopoa parkkipaikalla, kun ei oo vara ajaa niin paljon kuin haluaisi
tounge.gif
Samaa mieltä oon kyllä noista putkista sun kanssa, alkuperäiset on jotenkin miehekkäät ulkonäöltään ja sopii pyörään. Ehkä mä sit vaihdan putket, kun voitan lotossa ens lauantaina. Siihen saakka jätän tilaamatta.

Ja kahvalämppäriongelmaan muuten löytyi ratkaisu niistä valomaskin takana olevista liittimistä. Pitää vielä vaan heittää piuhat kiinni. Oikeastaan olen pettynyt ko. projektiin - liian helppoa.
Mulla toistaseks on ainoina kahvalämppäreinä noi handguardit. On muuten melkonen ero käsiin tulevassa viimassa kun kelit alkaa kylmenemään.
Millasella alueella asustelet siellä jyskylässä, onko hyvää hiekkapätkää paljon tarjolla heti kotikulmilta? Lähinnä että millasella suhteella sulla tulee assu/hiekka ajoa olemaan. Tossa keväällä ku pääset kunnolla hiekkapätkän makuun, ni onki nappularenkaisen osto edessä.

Noh. Nehän ajaa wrc-rallit näissä lähiseudun maisemissa. Että onhan tuota sorapätkääkin tarjolla ihan niin paljon kuin vain kiinnostaisi ajaa. Senpä takia oikeastaan päädyin tuohon sm:ään. Alkoi tiet loppua kesken r6:lla ajaessa, vaan nyt riittää maisemia. Renkaita voi vaihtaa nappuloiden suuntaan, mut jos tarttee mennä möyrimään, painun kaverin luo. Sillä on pari maastokelpoista laitetta -> saa päästää paineet.

Noh. Nehän ajaa wrc-rallit näissä lähiseudun maisemissa. Että onhan tuota sorapätkääkin tarjolla ihan niin paljon kuin vain kiinnostaisi ajaa. Senpä takia oikeastaan päädyin tuohon sm:ään. Alkoi tiet loppua kesken r6:lla ajaessa, vaan nyt riittää maisemia. Renkaita voi vaihtaa nappuloiden suuntaan, mut jos tarttee mennä möyrimään, painun kaverin luo. Sillä on pari maastokelpoista laitetta -> saa päästää paineet.
Joo, hieno homma. Siitähän toi on oiva peli, että ei tarvii paljon pinnotuksen lajia ihmetellä kun laskettaa menemään. Saattaa jopa pikku sorakärpänen purasta. Kaukolla vois olla kommentti tähän
smile_org.gif

Ittellä ajelut on kyllä pääsääntösesti pikitiellä, mutta eipä tarvii reittiä vaihtaa vaikka se sora sieltä yllättäen tuliski eteen.

Heh, päätin jo vastata tähän jotain ennen ku huomasin ton Marshalin kommentin.
biggrin.gif

Todellakin ton pyörän upeus on siinä, ettei heti lopu reitit kesken. Todella upee vetää asvaltilla ja vituikseen upeempi soralla.
Edellisellä mopolla vitutti jos tuli soraa eteen (lähinnä siks ettei päässy tykittään soralle), ja nyt "vituttaa" jos tulee asvalttia.
tounge.gif

Mun mielestä toi pyörä on parhaimmillaan tai ainakin hauskimmillaan hyvällä hiekkapätkällä sopivassa vauhissa eli n.80-1xx.
En pysty mitenkään sanoin kuvailemaan sitä tunnetta.
Vaikka kaippa sen tietää kaikki jotka on vieny pyörää "äärirajoilla" silleen, että se jopa onnistuu.
Ihte en olis uskonu, että tolla voi vetää silleen ku oon vetäny tai et uskaltaisin vetää niin ku oon vetäny.
Ei sillä, et olisin mikään kaahaja, mutta soralla vaan pääsee niin paljon paremmin hyvään fiilikseen ettei mitään jakoa. On mutkaa ja mäkeä ja pitoa paljon rajallisemmin kuin asvaltilla=hauskaa.
buttrock.gif

Varsinkin täällä ralliseudulla ihtekin ajelevana pätkiä on oikeestaan niin paljon, ku vaan jaksaa ajaa. Ja ennen kaikkea hyväkuntosia ja hyviä pätkiä.
Pitäskö järjestää joku "yhteisveto" vaikka Ouninpohjan pätkälle?!
tounge.gif

Ainaskin cmasin kanssa täytyy päästä kyllä kevään tullen tykittään sorapätkää yhessä!?
idea3.gif

ps. Kilpiteline on nyt lopullisesti paskana. Eipä kestä tollanen sormin muotoiltava alumiinipaska kunnon rynkytystä.. Eli se vaan murtu paristakin eri kohtaa.
En silti meinaa ostaa sitä miljoonan euron telinettä. Vaan onhan tässä talvi aikaa askarrella.
Marshal sano vaan..
tounge.gif

Pitäskö järjestää joku "yhteisveto" vaikka Ouninpohjan pätkälle?!
tounge.gif

Ainaskin cmasin kanssa täytyy päästä kyllä kevään tullen tykittään sorapätkää yhessä!?
idea3.gif
Pidetään mielessä tuo Ouninpohja ens kesänä. Mut nyt on lähdettävä pikkujouluihin puhumaan paskaa, ja tuli jo Oxtarin comp-kengätkin hankittua. Kesää odotellessa...
tounge.gif

On muuten ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun vaihdan mopoa just, kun lumet on tullu maahan & jätän sen vielä 100 km:n päähän talvisäilöön. Ei ole kaukana se tilanne, että haen sen parvekkeelle ja pistän rullien päälle + hoidan sisäänajon naapureiden iloksi. keletana...

Back