• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM lc4 640 (2005) nopeusmittari sekoilee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mankeli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mahtaisko jollakin olla samankaltaista kokemusta/vastaus mikä siellä on rikki?

Olin kaupasta ajamassa kotiin päin ja siinä päätin vähän kiihdyttää ja kiihdytyksen loputtua mittari alkoi näyttää aivan omia lukemia nopeuden suhteen.:blink:

mittari näyttää toimivaa normaalisti, kun pyörään laittaa virrat päälle.
Ja huomiona vielä se, että ajaessa lämpö palkit välillä saattoivat näyttää nollaa ja hyppäsivät taas taulukkoon yhtäkkiä.

2005 vuoden malli.

Ainiin ja lisäyksenä: nopeusmittarin sulake on pamahdellut sillontällöin kesän aikana.

Viimeksi muokattu:
Ainakin noissa vanhemmissa 990 superduken malleissa jos mittari rupes sekoilee ja valoja sytty ku joulukuuseen satunnaisesti niin vika tais olla jännitteensäädin joka on kyrvähtänyt ja/tai siihen liittyvät johdot.

Koska kyseessä vanha LC4 niin ensimmäisenä tarkastaisin johtosarjan hankautumien/murtumien varalta.
Sen jälkeen liittin kerrallaan auki, tarkistuksen ja puhdistuksen jälkeen sopivan rasvan kera takaisin kiinni.

Lataussäädin vian voinee tuossa sulkea pois ihan latausjännitteen mittauksella.

Tärinä tekee temppujaan ja sopivilla kierroksilla runkoa vasten osuva, tai rungosta irtoava, paljas johto voi saada hassuja vikoja aikaan...

Omastain häipyi takavalo pystymettästä palaillessa, vilkut ja jarruvalo kuitenkin toimi...

_20151031_234355.JPG

Sulakekkin pysyi jostain syystä ehjänä vaikka oli johdot hankautunut paljaaksi/poikki metallista takahäkkiä vasten...

Mulla kans murtu -07:sta akun miinusnavan kiinnike, ainut mistä sen huomas oli just toi nopeusmittarin sekoilu. Maadotusvika😆

Tänään tosiaan huomasin ton vian mistä johtu! kuten ylempi henkilö tossa totes miten hänellä kävi, niin mulla oli sama vika. Akun miinusjohto oli 2 karvan varassa :grin:

Vika korjattu ja pyörä pelittää kuin unelma taas:WAZAAP:

Back