• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Koukussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Iltaa. Pakko avautua vähän. Kaveri lähti reissuun ja kysäisi että haluanko lainata hänen pyöräänsä siksi aikaa, omaa kun ei ole. Vastausta ei tarvinnut kauaa miettiä, ja kun eilen illalla sen vihdoin sain oli onni ylimmillään. Tänään päivällä kuitenkin oli sadetta enkä kolmen vuoden pyörään koskemattomuuden vuoksi viitsinyt lähteä liikenteeseen, mutta kun tulin kymmeneltä töistä niin katsoin että tiet ovat jo riittävän kuivat vähän haparoivammallekin kuskille. Lähdin sitten ajelemaan, kävin parkkiksella harjoittelemassa vähän jarrutuksia ja liikkeellelähtöjä, ja sit eikun vaan liikenteeseen. Ja täytyy sanoa että oli mahtavaa! Vaikka ajoin maltillisesti ja kehälläkin noudatin suurinpiirtein rajoituksia, fiilis oli uskomaton. Käsien kipeytymisen ja pimeyden laskeutumisen vuoksi piti lopettaa tältä päivältä parin tunnin jälkeen, mutta huomenna uudestaan jos kelit vain suosivat
smile_org.gif
Enää ei ole epäilystäkään etteikö tartteisi ostaa omaa pyörää ensi tilassa, toivottavasti jo tänä kesänä! Pitää alkaa katsella myynti-ilmoituksia, ja tottakai saa kokeneet kuskit suositella. Tuo pyörä oli siis Suzuki GSX-F 600cc ja vaikutti (ainakin aloittelijan mielestä) sopivan kokoiselta ja tehoiselta meikäläiselle.

Pahoittelen turhaa postausta, mutta en voinut pitää tätä tunnetta sisälläni
062802moto_prv.gif

Itse otin lainaan kaverilta 600 cebaria pari kertaa ja oma pyörä on tallissa. Ja voin kyllä sanoa, ettei muuten olisi tullut ostettua, ellei heppu olisi antanut käydä kokeilemassa..Minäkin kiikutan oman pyöräni huomenna hyvälle kaverille nii saa jonku ajelukaverin kenties ens kesänä, tai jopa tänä kesänä
062802jumpie_prv.gif

Se on tosiaankin varmin keino sairastua mopokuumeeseen, että käy kokeilemassa kaverin pyörää. Mulle riitti aikanaan n.100-200m lenkki ja se oli menoa
biggrin.gif

Mulla tää harrastus alkoi täsmälleen samalla tavalla. Kaveri lähti reissuun ja kysyi haluisinko lainata sen pyörää. Silloin pyörä oli ER-5.
biggrin.gif

Oottekos huomannu että pyörän vaihtokin ottaa tulta samalla lailla. Käy kokeilemassa pärrää jota on miettiny kauan aikaa ja kun vihdoin pääsee kokeilemaan niin.... kauppaan...
062802moto_prv.gif

Toi on justiinsa se legendaarinen tapa jäädä koukkuun, tulee niin pirun hyvä fiilis kun pääsee vähän kokeilemaan uudella laitteella! Itselläni se tapahtui vain 125cc Kawan KMX:llä jossa tehoa ei todellakaan paljoa ollut, mutta se oli niin erilaista autolla ajoon verrattuna...
wink.gif

Mopokuume on erittäin tarttuvaa sorttia.
biggrin.gif

Ei muuta kuin pankin kautta pyöräkauppaan ja  
062802moto_prv.gif
Minkä pankin kautta, ensin säästöä, sitten filsu
sport05.gif
Hö!
Säästät ensin viisi vuotta ja huomaat, että on asuntolainaa, pari kakaraa ehkä jopa urajohteinen työ (24/7).

Halpa hyvä, halvempi parempi.

Itselleni tuli mopokuume viime vuonna lähes pelkästään nettiä selailemalla.
Nyt on pyörä ostettu (helppo, halpa ja ajamaton), kilpiä odotellessa  
033102beer_1_prv.gif
.

Edit: Asuntolainaa saa helpomalla ja halvemmalla.
withstupid.gif

Minulla vaimo antoi aikanaan luvan vuokrata pyörän pariksi päiväksi, jotta kuume lähtisi. Niinpä lähti - mutta vasta parin viikon päästä, kun oma oli pihassa!!

Mäkin oon antanu mun bestikseni ajella mun pyörällä viime ja tänäkesänä. Kaveri on ihan innoissaan. Viime kesänä ei ollut hänellä kuin Liidelistä potta ja hanskat. Nyt taitaa jo olla kalliimmat ajokamat kuin mulla eli taitaa alkaa toimimaan mun pitkäntähtäimen suunnitelma että saadaan kaverikin ostamaan pärrä
tounge.gif

lainasin kaverilt mopotint ja pienen kierroksen jälkeen laulu oli valmis,7v olin välis ilman pyörää,perhe kasvoi,mut ny mennää täysillä kohti kesää MOOTTORIPYÖRÄLLÄ.
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
sport05.gif

Back