• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kotilokuskit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 10100
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Vantaa
Onko muut täällä kohdannut vielä sellaista autoilijaa, Joka todellakin yrittää kiilata tieltä
033102ass_1_prv.gif

Itselle kävi näin keskiviikkona kehällä (kolmosella)

Seurasin kyseitä hiacea, kunnes tämä pysähtyi. Puolusteli tekoaan sillä, että olin ajanut jonojen välissä(hiljaa)
Niinpä hänelläkin oli mielestään oikeus yrittää kiilata minua ulos tieltä
033102ass_1_prv.gif

..ja pystyit pitämään hermot kurissa vielä moisen selityksen jälkeen?..mä oisin kyl  
kaboom.gif

Pari viikkoa sitten minulle kävi aivan samoin (Tosin kehä I:llä).
Oikeaa kaistaa ajanut valkoinen paku (taisi myös olla hiace) yritti ensin kiilata kylkeen kun livuin hissukseen kaistojen välistä. Ehdin jättäytyä taakse ja pieni piru olkapäälläni heräsi kehoittaen "unohtamaan" moisen egovikaisen vasemmalta puolelta (itse kun se jäi siihen ruuhkaan seisomaan puoliksi molemmilla kaistoilla). No eikös tämä katujen kuningas siitä kimpaantuneena pyri aivan tosissaan tulemaan päälle ja vielä ohi päästyäni yritti ajaa takarenkaaseen.

Jonojen taas pysähdyttyä jäin odottamaan herraa tiensivuun. Ajoi vierelle ja kertoi syyksi tappoyritykseen:

"Perkele, 20 vuotta olen ajanut moottoripyörällä enkä ole ikinä tehnyt tota!"

Voi yhren kerran mä sanon. On siinäkin syy. Jotenkin minulla heräsi mielikuva samaisesta kaverista näkemässä lemmiskelevän pariskunnan:
Pam! Pam! "Perkele, 20 vuotta olen ollut naimisissa, enkä ole ikinä tehnyt tota".

Huvittava tapaus, mutta oikeasti melko vaarallista.

-Tuomo
www.mc2.fi

Seurasin kyseitä hiacea, kunnes tämä pysähtyi. Puolusteli tekoaan sillä, että olin ajanut jonojen välissä(hiljaa)
033102ass_1_prv.gif
Ei pidä provosoitua kun provosoidaan - sano entinen presidentti
inlove.gif

MUTTA KAIT VETÄISIT HIILIKUIDULLA VAHVISTETULLA TURPAAN!
eek.gif

Tuollaisen selityksen antanut pitää jauhaa palasiksi, lingota spermaksi ja siittää uudelleen!
kaboom.gif

Eilen vesisateessa tuuninkipaska ohitti mut rajusti oikealta ja talas vasemmalle kaistalle porvoonmotarilla kun himmailin kurvissa ja jo vilkkua näytin että päästän ohi ja vaihdan oikean kaistan. Satoi vaan niin perkeleesti että vähän pelästyin. Vittu kun oisin nähnyt kaverin jälkeenpäin huoltiksen pihassa...

SE ON VARMAA ETTÄ JOS JOKU YRITTÄÄ TAPPAA TUOLLA TIEN PÄÄLLÄ NIIN SE ON VAKAVA ASIA JA TOIMINTA SEN MUKAAN.

Onko muuten mielestänne siinä mitään eroa että auto yrittää ajaa tahalteen päälle tai ohikulkija yrittää lyödä puukolla
confused_orig.gif

Viimekesänä revin Gigantin pihalla autosta tyypin kun meinas ajaa melkein 80 vuotiaan isäni päälle. Jätkä pyysi anteeksi kasvojaan pidellen niin en lyönyt häntä, mutta en muista saaneeni koskaan sellaista raivokohtausta. Hänen auton peltiin löin klommon vasaralyönnillä muttei uskaltanut sanoa sanaakaan. Oli se häneltä selvä vahinko mutta reagoin aika voimakkaasti kun mun isä oli melkein uhrina
mad.gif

Sit mentiin faijan kans ostamaan pesukonetta
tounge.gif

033102ass_1_prv.gif
Ettei olisi sama hopeanharmaa vanhan mallinen pystynokka-Hiace kun eilen sipaisi päin meikäläistä? Et. Rautatiekadulla, Runeberginkadun kulmassa heti alussa on CD-pysäköinti ja sen jälkeen tavallista ruutua. Näistä ensimmäiseen olin potkuttelemassa peruuttaen vinoparkkiin keltaisen Hornetin viereen.

Taisi mennä sedältä käännös leveäksi oikelta vasemmalle kaistalle tyylillä. Ei osunut kunnolla, kopsahti vaan kyynärpäähän.
033102bebe_1_prv.gif

Onneksi kummempaa tapahtunut, mitä nyt alushousuun jäi jarrutusjäljet. Ensimmäistä kertaa oli iloa kyynärsuojista.

033102ass_1_prv.gif
Ettei olisi sama hopeanharmaa vanhan mallinen pystynokka-Hiace kun eilen sipaisi päin meikäläistä? Et. Rautatiekadulla, Runeberginkadun kulmassa heti alussa on CD-pysäköinti ja sen jälkeen tavallista ruutua. Näistä ensimmäiseen olin potkuttelemassa peruuttaen vinoparkkiin keltaisen Hornetin viereen.

Taisi mennä sedältä käännös leveäksi oikelta vasemmalle kaistalle tyylillä. Ei osunut kunnolla, kopsahti vaan kyynärpäähän.
033102bebe_1_prv.gif

Onneksi kummempaa tapahtunut, mitä nyt alushousuun jäi jarrutusjäljet. Ensimmäistä kertaa oli iloa kyynärsuojista.
Pystynokka tämäkin mutta sininen. Ratin takana selvästi penistä muistuttava hahmo.

Kys. HAHMO liikkuu mitä ilmeisimmin tuusulan seudulla.

Eli jos bongaatte apaut -87 hiacen jota ohjaa Penistä muistuttava Hahmo, Niin...
033102ass_1_prv.gif

Eilen vesisateessa tuuninkipaska ohitti mut rajusti oikealta ja talas vasemmalle kaistalle porvoonmotarilla
ajelin myös eilen päivällä kaverinkans ko motaria helzinkiin päin,yhes kohas oli pienoinen tietyö meneillään ja rajoitus tippui 50 km/h.edessä oli semmonen shamppanjan värinen audi,joka meidät huomatessaan rupes sit vatkaan kaistaa reunasta reunaan..vähän sitä ihmettelin...noh,kun rajotus muuttu takas 120km/h pöllähti audin pakoputkesta mustat sauhut ja ampaisi kuin päätön kana ohituskaistalle..vähän rupes kyllä naurattaan..rullattiin kaverin kanssa vauhti takas siihen n.130-140km/h (ei kaveri viittiny kle:tä enempi rääkätä kaks päällä) erkaannuttiin sitten kehä3:sen kohilla,minä kun jatkoin lahdentielle ja hän kehälle.heti tämän jälkeen näin edessäni taas sen audin,siirryin ohituskaistalle koska havaitsin että sehän ajaa vissiin tasan rajoituksen mukaan.melkein kohilla ollessani taas tuprahti audista sauhut ja vauhti kiihtyi...
mutta yllättäen siinä vaiheessa tuli myös jammulle karsee jano ja vauhti "himppasen" lisääntyi..audin jäädessä....  
tounge.gif

edit:ei muuten juurikaan liittyny aiheeseen..sorry.

Viimekesänä revin Gigantin pihalla autosta tyypin kun meinas ajaa melkein 80 vuotiaan isäni päälle. Jätkä pyysi anteeksi kasvojaan pidellen niin en lyönyt häntä, mutta en muista saaneeni koskaan sellaista raivokohtausta. Hänen auton peltiin löin klommon vasaralyönnillä muttei uskaltanut sanoa sanaakaan. Oli se häneltä selvä vahinko mutta reagoin aika voimakkaasti kun mun isä oli melkein uhrina
mad.gif

Sit mentiin faijan kans ostamaan pesukonetta
tounge.gif
En tiedä millainen tilanne on ollut mutta juttusi sai kirjoittamaan mielipidettä kirjoittamastasi...Mitä tarkoittaa meinas ajaa? Mitään vahinkoa ei siis edes papallesi sattunut? Luulit vaan jotakin ja otit oikeuden mennä tekemään rikoksen? Tai itse asiassa kaksikin. Jos tuo tyyppi olisi ollut juristinplanttu, tehnyt ihan treenausmielessä jutun niin maksaisit korvauksia monen ja taas monen pyörän hinnan verran.

Jospa joku kaltaisesi luulee sinun (pienellä ihan tarkoituksella tekemäsi jälkeen) meinanneen ajaa lapsensa yli, tulee ja rikkoo pyörääsi tekemällä siihen niitä kuuluisia normaalin kulumisen jälkiä
sad_orig.gif
, ettet saa edes vakuutuksesta hyrrän hyrrää ja tuo jonkun taatusti isomman kaapin sua repimään? Vaikka vaan ajoit kaupungilla 65km/h 50-alueella. Se on kai sitten mielestäsi oikein.
confused_orig.gif
Ei kai?

Ja kun 80v huomiokyky saattaa olla hyvinkin ainakin osasyy tapahtuneeseen...ainakin omien kokemusten perusteella tuonikäisestä väestönosasta.

Parempaa käytöstä jatkossa. Kaikille! Varsinkin Allrightin pihassa tuntuu kävelevän asiakkaita autoilleen silmät kiinni ja suu auki...

omg.gif
Mutamia vuosia takaperin vanhempi hiacekuski kiilaili
Käpylästä tultaessa Tuusulanväylälle.Kiilailtuaan toistamiseen,
pistin mopon parkkiin hiacen eteen ja
kysyin kaverilta,että puuttuuko itsesuojeluvaisto vai haluatko
korvauksia käräjiltä?Ei auttanu mikään tässäkään tapauksessa.
Sintti jatkoi suullisesti kaikenmailman herjauksia, joten jätin
hullun rauhaan.

biggrin.gif

Ps. Eri asia,jos päälle tulee sa###na,niin sitten turpiin vaan  ja
onnea.

motskarin lisäksi kun paljon myös autolla ajelen, niin muistuttaisin kanssamotoristeja siitä perkeleen vilkun käytöstä, että yrittäkää olla ajamatta monia kilometrejä se vilkku päällä. vittu että oli lähellä osuma...
veryangry.gif

Onko muut täällä kohdannut vielä sellaista autoilijaa, Joka todellakin yrittää kiilata tieltä
033102ass_1_prv.gif
No ei. Tai ainakaan ei ole jäänyt mieleen. Aihahan siellä tiellä joskus sattuu ja tapahtuu, joskus saattaa joku 'kiilata' epähuomiossa, täräyttää eteen tms, tyhmimmät joskus ehkä jopa tahallaan. Mutta eipä noista ole sen isompaa ressiä tullut revittyä, enkä yleensä jää odottelemaan kiilatuksi tulemista, saati rupea keskeyttämään omaa ajoa moisen takia.
Mieluummin pysyn liikkeellä ja pyrin pääsemään pikaisesti väljemmille vesille, missä noita edellämainittuja ei ole ihan haitoksi saati vaaraksi asti. Sitäpaitsi road rage ei hyödytä juuri mitään, vaikka ruuhkissa toljailu itse kutakin veetuttaa.

Jos teko on tahallinen, siis kaveri itsekin tunnustaa....ilmoittaisin poliisille, rekisterikilven numerotkin....
Säikähtäs...
Harva noista tajuaa tekevänsä jotain, mikä saattaa maksaa jonkun hengen..

Kerran on ohitustilanteessa kotilokuski yrittänyt kiilata, syytä en jääny kyselemään. Yritti siis tulla eteen kun läksin ohittamaan ja tiellä (6) ei muita kukijoita sillä kohtaa..

Back