• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kotilo peruutti liikennevaloissa keulaan!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tommi_1984
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tietty ostat uuden!! Ja törttöilijä maksaa...
idea3.gif

Itselle kävi viime kesän 5 linjan ja hämeentien risteyksessä:
Olin alamäkeen päin edellä joku nuori muikkeli poikaystävän kanssa kotilolla. Muitta mutkitta daami päätti peruttaa päälle. Pyörää kun ei saa peruutettua ylämäkeen millään jäin näin ollen puristuksiin. Auton perse nousi oikein renkaan päälle, joten ei varmaan ollut eipäilystäkään muijan osuneen johonkin peruuttaessa. Siinä se sitten tyytyväisenä möllötti mun renkaan ja vanteen päällä. Jouduin aika pitkään painamaan äänimerkkiä kunnes tää Blondi tajusi ajaa sivuun. No katseltiin vaurioit, ettei tullut mitään joten kilttinä miehenä annoin asian olla. Mutta sitten se muija kehtasi sanoa minulle, että minun olisi syytä ajaa varovaisemmin. Ilmeisesti ilmeeni kertoi siinä vaiheessa näille kahdelle idiootille poistumisen olevan aika terveellistä.
No sattuu muuallakin. Viime viikolla Sisiliassa vuokrasin ihan uuden Alfa 159:n. Lähdettiin rouvan kanssa vuoristoon ajelulle. Ajeltuamme vuorta alas eteemme jäi töpeksimään paikallinen mummo Viat Puntolla. Täytyy myöntää, että roikuin aika nätisti puskurissa kiinni, mutta hei maassa maan tavalla ajattelin. Aikaa myöden tuli sitten monivalinta risteys. Mummo kääntyi samaan suuntaan kuin me ja pysähtyi risteykseen niin, ettei kukaan päässyt ohitse. Yhtäkkiä mummo lyö pakin päälle ja jysäyttää tähän tuliterän Alfan keulaan sen verran kovaa, että oli ihme etteivät äirbägit lauenneet. Nousin ulos autosta niin mummo pakenee renkaat ulvoen paikalta. Huh huh eikä ollu kuin varmaan 70 vuotias? Hullu maa.

Missäköhän on autoilijan silmät seissy, kun ei oo viittyny vilasta ees peiliin ennen kun on vetässy jalan kytkimeltä
crazy.gif

Onneksi ei pahemmin käynyt
blush.gif

Näitä sattuu. Kaverin Avensis meni korjaukseen Hervannassa, kun rekka päätti yhtäkkiä peruuttaa. Ei ollu kuulemma huomannut taakse tullutta autoa.

Joo oman pyörän päälle kans tienvierusparkkipaikalla joku alko pakittaa. Olin käymäs pankkiautomaatilla ja siinä kattelin ku se auto lähös jonka taakse pyörän pysäköin oli lähdössä. No pakkivalo sytty ja lähtee pakittaa, tässä vaiheessa alko jo vähän jännittää, no samalla ku sain pankkihommat lopetettua ni näkyy jo kops ja osuu pyörään saatana. Äkkiä juoksen hakkaamaan ikkunaa että pihalle ja katottiin niin kävi sellanen pulla, että auton puskuri osu etujalkatappiin joka päätti olla taipumatta ja pyörä nousi vaan sen välityksellä hieman ilmaan sivujalan varaan. En jaksanut edes mitään yhteystietoja ottaa kun sen verran hitaasti töytäisi ja monta kertaa syynäsin siinä ettei pienintäkään jälkeä tullut mihinkään.

Pahoillaan hän toki oli, ymmärtäähän sitä, vahinkoja sattuu. Ois vaan pikkasen vituttanu jos ois siinä joutunu selvittelemään vahinkoja.

Minä olisin soittanut poliisin paikalle. Kotilokuski olisi saanut sakot ja hän olisi menettänyt bonukset. Ja aivan oikeutetusti! Mutta tämähän oli vain mielibide´.
crazy.gif
Mitkä bonukset se olisi menettänyt, jos poliisit olisi käynyt paikalla? S-bonukset?
Liikennevakuutuksen?
Näytätkö ne liikennevakuutusehdot tai liikennevakuutuslaista pykälän missä lukee, että poliisin käynti vahinkopaikalla laskee automaattisesti oletetun syyllisen auton liikennevakuutuksen bonukset?

Minä olisin soittanut poliisin paikalle. Kotilokuski olisi saanut sakot ja hän olisi menettänyt bonukset. Ja aivan oikeutetusti! Mutta tämähän oli vain mielibide´.
crazy.gif
Mitkä bonukset se olisi menettänyt, jos poliisit olisi käynyt paikalla? S-bonukset?
Liikennevakuutuksen?
Näytätkö ne liikennevakuutusehdot tai liikennevakuutuslaista pykälän missä lukee, että poliisin käynti vahinkopaikalla laskee automaattisesti oletetun syyllisen auton liikennevakuutuksen bonukset?
Mitenkään turhaa vääntöä kun aivan varmasti ymmärrät minkä takia kyseiseltä henkilöltä olisi bonukset laskenut
icon8.gif
.

crazy.gif
Liikennevakuutuksen?
Mitenkään turhaa vääntöä kun aivan varmasti ymmärrät minkä takia kyseiseltä henkilöltä olisi bonukset laskenut
icon8.gif
.
Ei ole turhaa, koska tuo on paska puhetta. Poliisin käymisellä tai käymättömyydellä ei ole mitään tekemistä niiden bonarien kanssa.

crazy.gif
Liikennevakuutuksen?
icon8.gif
.
Ei ole turhaa, koska tuo on paska puhetta. Poliisin käymisellä tai käymättömyydellä ei ole mitään tekemistä niiden bonarien kanssa.
Mutta sillä jos poliisit käyvät paikalla katsomassa hänen olevan syyllinen taas välillisesti on. Jos et tosiaan pysty yhdistämään väliä henkilön todistamisesta syylliseksi kolarissa siihen että vastapuoli saa syyllisen vakuutusyhtiöltä korvaukset ja syyllinen todennäköisesti menettää vakuutuksensa bonukset niin sitten en mahda mitään.

Mutta sillä jos poliisit käyvät paikalla katsomassa hänen olevan syyllinen taas välillisesti on. Jos et tosiaan pysty yhdistämään väliä henkilön todistamisesta syylliseksi kolarissa siihen että vastapuoli saa syyllisen vakuutusyhtiöltä korvaukset ja syyllinen todennäköisesti menettää vakuutuksensa bonukset niin sitten en mahda mitään.
Mutta kun ne poliisit ei sitä korvausvastuuta päätä.

Niin ja pakkoko sitä vahinkoa on vakuutuksella maksattaa vaikka syyllinen onkin. Riippuu toki vahinkojen suuruudesta.
tounge.gif

Niin ja pakkoko sitä vahinkoa on vakuutuksella maksattaa vaikka syyllinen onkin. Riippuu toki vahinkojen suuruudesta.  
tounge.gif
Niin ja se, että poliisin mielestä olet syyllinen, ei ole takuu, että näin myös vakuutusyhtiö ajattelee. Vakuutusyhtiö voi tehdä toisenlaisen päätöksen syyllisyydestä kuin poliisi.

tounge.gif
Niin ja se, että poliisin mielestä olet syyllinen, ei ole takuu, että näin myös vakuutusyhtiö ajattelee. Vakuutusyhtiö voi tehdä toisenlaisen päätöksen syyllisyydestä kuin poliisi.
Ei voi täällä.

tounge.gif
Ei voi täällä.
Ainiin joo...

Mulla meinas käydä justa samallailla kun joku swedu päätti liikennevaloissa lähtee peruuttelemaan, oli vetänny pikkasen liian pitkälle ja vihree paloi, kuvittelin että lähetään eteenpäin mutta jannu meinas että hän peruuttaa ja kattoo onko varmasti vihree. Minähän tööttäsin ja raavin pyörää taaksepäin hulluna, alkoi jo huolestuttaa kun mun takanakin oli auto ja se ei peruuttanu. Taisivat olla molemmat ruotsalaisia ja olisivat pojat halunneet mut heidän hampurilaisleikkeihin. Kävin pikkasen kuumana. Mutta onneksi selvisin. Autoilijoille isommat peilit tai sähkökaappiin enemmän prosessoreja. Perkeleen puupäät.

Mielestäni aina kun sattuu niin ottaa hyvin tiedot ylös ja varmuudeksi jonku todistaja. Tiedän yhden tapauksen jossa yks akka peruutti pyörän kumoon, lupas hoitaa laskun mutta myöhemmin väitti pokkana ettei oo tehny mitään. Hoiti sitten kuitenkin kun kävi delekaatio moikkaamassa ja kyselemässä miten on.

Noniin, tapaus on nyt selvitelty.

Soitin automaalaamoon ja kyselin paljonko osan maalauttaminen maksaisi ja vastaus oli, että saattaa olla jopa 200 €. Sovittiin sitten, että törmäilijä maksaa 100 € käteen ja sillä hyvä. Myöhemmin tarkistin, että uusi lokasuoja olisi maksanut 151 €, joten ei yhtään paha kauppa mielestäni
thumbs-up.gif

P.S. Yritän tänään muistaa laittaa kuvan naarmuista.

Nää on niin näitä.
Ninkuin tuolla jo kerroin parkkipaikalla peruuttamisesta, että oman pyörän päälle tulon estin vain lyömällä lujasti takakonttiin.
Mut ne sen miehen kommentit oli ne, jotka sai hiukset nousemaan pystyyn.
"Kyllä mä tiesin että siellä oli pyörä takana, eturenkaaseen se olis osunut ja niin....olisihan se pyörä voinut kaatuakin"
Ei papparukka tajunnut, että jos kaataa pyörän, jossa on erikoismaalukset, niin se voi tulla todella kalliiksi...saati sitten jos jotain oleellista rikkoutuu.
Ja sekin vielä sitten, että pyörä oli meidän ainoa kulkuväline...oltiin aika kaukana kotoa...
Mitä nää ihmiset oikein ajattelee...tai ei ajattele???

Mun päälle viime kesänä huoltoaseman pihassa peruutti joku munapää. Kaikessa rauhassa odottelin pääsyä mittarille, niin tää voittaja peruuttelee pesuhallista ja mun kohdalla päättää kääntyä niin että törmää mopon ohjaustangon kohdalle sivultapäin.

Siinä on huono pitää pyörää pystyssä kun X5 tyrkkää päälle. Mä soitin miliisit paikalle - ei menny kun tunti - Tää mul**u sano, et en mä nähny kun tässä oli peilit käännetty koria vasten.....sitten se vielä vittuili siinä et "soititko leikkipoliisit kun ei ketään näy?"

Oli ihan tosi lähellä etten kypärää leukasuojasta kiinnipitäen lopettanu sitä vittuilua..

Kaikenlaisia apinoita sitä mahtuu....
mad.gif

Back