Kotilo peruutti liikennevaloissa keulaan!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tommi_1984
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Herwood
Huono onni jatkuu cebarini parissa edelleen. Aikaisemmin kesällä kerroin jo pyöräni hajottamisesta ja nyt sattui uudelleen. Juuri kun olin päässyt yli eilisen päivän huollon tekemästä lovesta lompakkoon, tuli uusi huolen aihe.

Olin siis pysähtynyt risteykseen auton taakse kääntyäkseni vasemmalle. Yhtäkkiä autoilija päättikin sitten pistää pakin silmään ja peruuttaa suoraan pyöräni päälle! En edes kerennyt tööttiä painaa. Nyrkillä pamautin pari kertaa peräkontin kanteen, mutta siinä vaiheessa auto oli jo sylissä. Kyllä se kuski siinä vaiheessa sitten tajusi, että joku siellä takana vissiin sitten oli.

Tuloksena se, että kuukausi sitten uusitussa etulokasuojassa on naarmuja ja hankaumia n. 5 cm matkalta. Mitään ei kuitenkaan varsinaisesti mennyt rikki. Homma hoidettiin niin, että mies lupasi maksaa maalauttamisen/korjauttamisen. Otin toki kaikki henkilötiedot ylös. Nyt sitten mietin, että viitsiikö tuota lähteä korjauttamaan, vai pyydänkö jonkun pienemmän rahallisen korvauksen suoraan käteisellä.

Tämmöistä tällä kertaa...
nixweiss.gif

Harmin paikka. Jos korjautat ja pakittaja maksaa laskun niin sulle ei tule rahallista tappiota mutta jos perit jonkun mutusumman ja päätätkin sitten myöhemmin paikkauttaa vaurion itse niin todennäköisesti jäät tappiolle.

Sattuuhan näitä. Muutama päivä sitten eräs norjalainen puusilmä pakitti pysäköidyn (!) Pankun etuseen leirintäaluella. Onneksi vauhti oli hiljainen ja Pankkukin sen verran painava ettei pyörä kaatunut mutta sen päällä ollut kypärä tipahti asfaltille ja sai vaurioita. Oltiin silloin itse majoittautumassa ja norske tuli sinne kertomaan mitä tapahtui ja anteeksi pyydellen maksoi sen mitä pyydettiin. Myöhemmin huomattiin että kypärän vauriot olivatkin suuremmat joten olisi pitänyt pyytää enemmän. Toisaalta olisihan viikinki voinut paeta paikalta vähin äänin..

Tommi, sinuna kävisin joka tapauksessa auton vakuutusyhtiön vahinkotarkastajalla näyttämässä ja arvioituttamassa vahingon määrän. Tämän jälkeen olette varmasti molemmat viisaampia, miten kannattaa toimia kun on kulut edes suht koht selvillä. Autoilijakin osaa sitten paremmin miettiä josko kannattaisi kuitenkin ottaa vahinko liikennevakuutuksesta vai maksaako suoraan sulle käteen. Otithan vakuutusyhtiön selville?

Minä olisin soittanut poliisin paikalle. Kotilokuski olisi saanut sakot ja hän olisi menettänyt bonukset. Ja aivan oikeutetusti! Mutta tämähän oli vain mielibide´.
crazy.gif

plussa pisteet olis vähentynyt
062802jumpie_prv.gif

juuh nyt kyllä se mahollisuus et kaveri kiistää kiltisti kaiken tapahtuneen.
kannattaa mahd nopeesti ottaa silt ne rahat pois ennen ku tajuaa et mitä tuli luvattuu.

Se on kyllä hassua, mikä saa ihmisen pakittamaan täysin yllättäen risteyksessä? Kerran meinas tulla mummo micrallaan kaverin gorillan keulaan karjaalla kun töistä lähdettiin. Rupes vaan yhtäkkiä ilman varotusta pakittamaan poies päiten risteyksestä. No, kaveri kerkes lykkäämään pakin päälle ja painamaan kaasua, mutta kiros sitten, että "perkele, ois pitäny ottaa uus etupuskuri".

Osanotto pyöräsi johdosta. Liekö kirottu tapaus, kun sitä kaikki kotilokuskit noin havittelevat?

Kaikissa tällaisissa "pienemmissäkin" tilanteissa, vaikka sopisitte kertakorvauksesta, niin kirjoittakaa pieni kuvaus tapahtuneesta, johon nimet alle, sekä todistajien tiedot(jos on). Jos ei muuta niin edes mahdollisten todistajien yht. tiedot.
Valitettavan usein kiistetään tapahtuneet parin päivän jälkeen.

Joku on laittanut ykkösen sijasta pakin päälle ja RÄKS?
mad.gif
Osanottoni vaurioitetulle osapuolelle.

Minä olisin soittanut poliisin paikalle. Kotilokuski olisi saanut sakot ja hän olisi menettänyt bonukset. Ja aivan oikeutetusti! Mutta tämähän oli vain mielibide´.
crazy.gif
Mitkä bonukset se olisi menettänyt, jos poliisit olisi käynyt paikalla? S-bonukset?
Liikennevakuutuksen?

Aina poliisi paikalle, niin pitkään kun juttua käsittelee kolarin osapuolet, voi sattua mitä tahansa... Poliisin käynti varmistaisi että oikea ihminen maksaa vahingot!

Tässä tapauksessa uskoisin voivani luottaa toisen osapuolen sanoihin (kop kop). Kaverilla oli kiire viemään vaimoaan bussiasemalle, joten sovittiin että tavataan 15 min päässä sovitussa paikassa. Olisihan se voinut livistää samantein, mutta tuli sinne niinkuin pitikin. Ja peruutuksen syy oli "taidankin vaihtaa kaistaa ja mennä suoraan" -päätös. Auton takalasi oli aamusella sen verran huurussa, että kaveri ilmeisesti tuijotti vaan sivupeileihin eikä nähnyt pyörää.

Minkälainen homma tuo vahinkotarkastajalle näyttö oikein on? Minne pyörä pitää ajaa näytille? Ajattelin kyllä käydä näyttämässä lokasuojaa korjaamolla ja kysyä noin arviota siitä, paljonko maalauttaminen tulisi maksamaan. Voinhan tänne laittaa illemmalla kuvankin raadin arvioitavaksi, niin saatte vähän kuvaa millainen jälki siitä tuli. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin mieluummin kyllä ottaisin jonkun rahallisen korvauksen, kuin uuden etulokarin - eihän se kuitenkaan rikki ole.

Tässä tapauksessa uskoisin voivani luottaa toisen osapuolen sanoihin (kop kop). Kaverilla oli kiire viemään vaimoaan bussiasemalle, joten sovittiin että tavataan 15 min päässä sovitussa paikassa. Olisihan se voinut livistää samantein, mutta tuli sinne niinkuin pitikin. Ja peruutuksen syy oli "taidankin vaihtaa kaistaa ja mennä suoraan" -päätös. Auton takalasi oli aamusella sen verran huurussa, että kaveri ilmeisesti tuijotti vaan sivupeileihin eikä nähnyt pyörää.
Vaimon auton keulaan peruutteli kanssa aikanaan yks bemupoitsu, bemuun tuli olematonnaarmu, pollisia ei kutsuttu paikalle ja lopputulos oli se, että meitin vaimo oli kuulemma ajanut perään...

Vakuutustarkastajan lausunnossa bemusta olikin rikki etusäleikkö, nokkapelti ja toinen etu-umpio... Korjaussumma n. 3000€ ... Tämä opetti tuon poliisintarpeen!

E1:
biggrin.gif
Lainasin väärän kohdan tekstistä
lookaround_orig.gif

E2: No nyt kai oikein

Se on kyllä hassua, mikä saa ihmisen pakittamaan täysin yllättäen risteyksessä?
On kyllä vielä "hassumpaa" nähdä 406 pösö peruuttamassa moottoritiellä (kuten minä näin tiistaina 29.7.08 porvoon kohdalla länteenpäin mentäessä). Ei hätävilkkuja tai katossa keltaisia mehusekoitinvaloja (ts ei tielaitoksen huoltoauto tms.) ja auto suomen rekkareissa. Oli paappa ilmeisesti missannut mäntsäläntien liittymän kun se on niin huonosti merkitty, not. Ei noista skoudeillekkaan viitsi soittaa (vaikka se nykyään on zumo+scalarider+gsm:lla ajonkin aikana mahdollista) kun tilanne todnäk on ohi jo ajat sitten kun donitsit on syöty ja lyllerretty mondeoon.

No, onneksi kaikenlaiset motarien liikennepoikkeavuudet on jo tulleet enemmänkin tutuiksi (mm lentsikkaa nokallaan Sipoon rantatuulen kohdalla, erinäistä ryssämanööveriä/uukkaria, rekkaohituskaravaania ja picknikkiä tienvarressa jne) joten ei enää noita edes jaksa hämmästellä.

/MarcusB

Minkälainen homma tuo vahinkotarkastajalle näyttö oikein on? Minne pyörä pitää ajaa näytille?
Riippuu yhtiöstä. Tapiolan, Fennian ja Turvan vahingot tarkastaa SVT, Pohjolalla, Ifillä ja kelläsmuulla vielä on omat tarkastajansa, tai sitten ohjaavat korjaamolle tarkastettavaksi. Tarkastus kannattaa senkin vuoksi että siitä jää mustaa valkoiselle vaurioista, tapahtui jatkossa sitten mitä vain.

Näitä kyllä sattuu. Kaverin Shadowin keulaan peruutti pappa Lexuksella. Pysähtyi keskelle lähiökatua, kaveri ihmetteli että mitä se tuossa arpoo ja sitten syttyi peruutusvalot ja päälle tultiin. Eikä varmasti ollut pysäköimässä.

Mitä tästä opimme: kannattaa olla tarkkana.

Kantapään kautta oppineena pyydän vastedes poliisit aina paikalle.

Toissasyksynä ajoin kotilolla toisen perään risteyksessä kun edellä ajanut päättikin tehdä totaali pysähdyksen kahden kaistan väliin. Vikaa oli molemmissa, ei siinä mitään, muttakun sovittiin että mä maksan omasta pussista sen ajoneuvon vahingot (puskuriin pieni lommo ja uus puskuri asennuksineen n.300€). Vieläkö mitä? Asiasta ei kuulunut ja ihmettelin miksi auton vakuutusmaksut on tajuttoman korkeat. Oli sitten laittanut vakuutuksen piikkiin ja multa lähti bonukset liikenteestä (35%) ja alkaa kerääntymään nollista taas tänä syksynä... Kerpele, kukaan ei ilmoittanut mulle, ei edes vakuutusyhtiöstä että tällä tavalla on homma menossa, olisin voinut korvata vaikka sille yhtiölle sen summan, oon meinaan menettäny jonnin verran dineroja tuon takia.

**ttu mikä k***pää. Aina poliisit paikalle vaikka ite onkin hölmöillyt, eipä tuu ainakaan epäselvyyksiä.

Meni muuten vakuutusyhtiökin vaihtoon ei sen puoleen.

Sen oon päättänyt että mua ei enää viilata linssiin, ei ainakaan ihan helposti.

Aina poliisit paikalle vaikka ite onkin hölmöillyt, eipä tuu ainakaan epäselvyyksiä.
Onpa mulle käynyt niinkin, että kun olin ensin tirvassut kotilolla toisen persiiseen, ensin tietenkin tarkistin, että kaikki oli kunnossa, ja sitten aattelin soittaa poliisin paikalle, kun kuitenkin oli kolme autoa osallisena, mitäpä tekee miliisit, kysyy puhelimessa ainoastaan;
"Onko syyllisestä epäselvyyttä" -no ei, minä ajoin. "No ei me sitten ehditä... tuut tuut tuut"
033102ass_1_prv.gif

Kerpele, kukaan ei ilmoittanut mulle, ei edes vakuutusyhtiöstä että tällä tavalla on homma menossa, olisin voinut korvata vaikka sille yhtiölle sen summan, oon meinaan menettäny jonnin verran dineroja tuon takia.
Aika kumma ettei muka oo mitään ilmoitettu. Yleensä vakuutusyhtilöiltä tulee meinaan pyyntö tehdä vahinkoilmotus vahingonaiheuttajalle, jos vahingon kärsinyt tekee ilmoituksen. Mut tiä häntä sitten... Ja käsittääkseni tuossa on 1 vuosi aikaa maksaa ne korvaukset takaisin, jolloin sitten bonukset saa takas, mutta tokihan se nyt on jo myöhäistä. Mut varmaan sit kans vähän riippuu yhtiöstä... Tai siita saako esim. posti kirjeet perille
wink.gif

Se on kyllä hassua, mikä saa ihmisen pakittamaan täysin yllättäen risteyksessä?
On kyllä vielä "hassumpaa" nähdä 406 pösö peruuttamassa moottoritiellä
Vielä hassumpaa on kyllä nähdä täysperävaunurekka peruuttamassa moottoritiellä. Tämmönen näky tuli vastaan pari kuukautta sitten tampereella noin 300m jyväskylän rampin jälkeen. Oli vissiin kuskin ollutkin tarkotus lähteä jyväskylän suuntaan ja päätti sitten pakittaa takaisin. Pikkasen olin äimän käkenä et mitä ***vettiä.

Huono onni jatkuu cebarini parissa edelleen. Aikaisemmin kesällä kerroin jo pyöräni hajottamisesta ja nyt sattui uudelleen. Juuri kun olin päässyt yli eilisen päivän huollon tekemästä lovesta lompakkoon, tuli uusi huolen aihe.

Olin siis pysähtynyt risteykseen auton taakse kääntyäkseni vasemmalle. Yhtäkkiä autoilija päättikin sitten pistää pakin silmään ja peruuttaa suoraan pyöräni päälle! En edes kerennyt tööttiä painaa. Nyrkillä pamautin pari kertaa peräkontin kanteen, mutta siinä vaiheessa auto oli jo sylissä. Kyllä se kuski siinä vaiheessa sitten tajusi, että joku siellä takana vissiin sitten oli.

Tuloksena se, että kuukausi sitten uusitussa etulokasuojassa on naarmuja ja hankaumia n. 5 cm matkalta. Mitään ei kuitenkaan varsinaisesti mennyt rikki. Homma hoidettiin niin, että mies lupasi maksaa maalauttamisen/korjauttamisen. Otin toki kaikki henkilötiedot ylös. Nyt sitten mietin, että viitsiikö tuota lähteä korjauttamaan, vai pyydänkö jonkun pienemmän rahallisen korvauksen suoraan käteisellä.

Tämmöistä tällä kertaa...
nixweiss.gif
mulle meinas käydä ihan samalla lailla töölössä keväällä kun sato vettä ja oli suht pimeetä. pysähdyin jonku maasturin olisko nyt ollu defenderi tai joku sellanen laatikko ja eiku kaveri töräytti pakin päälle jolloin painoin tööttiä... pakkivalot palo joku 3sek ennenku lähti hitaasti taakseppäin. sen ajan olin yrittäny töötätä mutta se ei ilmeisesti kuullu ku oli popitkin päällä... onneks olin sen verran hereillä ja onneks auto oli sellanen korkeella suoralla perällä varustettu maasturi että kurkotin eteenpäin pleksin yli ja löin kädellä pari kertaa ikkunaan... sit pysähty ja jäi muuten joku ehkä 5cm tilaa että olis menny etuvanne solmuun
crazy.gif

nykyjään pysähdyn aina niin että olen auton "vieressä" eli valolla saa vaikka vilkuteltua sivupeiliin jos meinaa tulla päälle
wink.gif

e. krrjotusvrheet

Back