• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Korvatulpat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Korvatulpat - käytätkö?

• Aina.

Ääniä: 9 33,3%
  • Pidemmillä matkoilla mutten kaupunkikruisailuilla

Ääniä: 10 37,0%
  • Silloin kun muistan...

Ääniä: 1 3,7%
  • Harvoin

Ääniä: 3 11,1%
  • En koskaan.

Ääniä: 4 14,8%

• Ääniä yhteensä
    27
Juuuh, käytän aina mutta saunassa otan pois
biggrin.gif
Laitoin pullataikinaa ja sitten wasta saunaan..... nyt on passeliksi paistetut eko ergonomic tulpat
baaa.gif

Viime kesästä viisastuneena pyrin jatkossa laittamaan korvatulpat aina lähtiessä ajelulle. Vielä kun muistaisi ottaa tulpat mukaan niin laittaminen olisi huomattavasti helpompaa.

Ikävää jos joka toinen sana on: "Mitä?"
wink.gif

Pidemmillä matkoilla on tullut käytettyä, tai ainakin aina kun muistan ottaa mukaan!! Huomattavasti mukavampi ajaa ja kuulee oman laulunsakin paremmin kypärän sisällä kun on tulpat korvissa ja se soi kauniisti pään sisällä!!
blush.gif

Kaupunkiajossa ei ole tullut koskaan käytettyä..

kakoseen män.. eipä sitä lyhyemmillä kruisailuilla jaksa värkätä niitten kans ja silloin on mukava kuunnella putken jylinää
062802jumpie_prv.gif
heti kun pidemmästi ajan niin laitan kyllä tulpat.

Aikasemmin tuli kokeiltua enempi satunnaisesti muutamaa erimallista tulppaa, mutta nykyisin on vakiintunut semmoinen kaksien tulppien systeemi, toimii kohtalaisen hyvin eikä maksa maltaita. Elikkä lähinnä satunnaiset kaupunkisiirtymät ilman tulppia, mutta muuten joko sellaiset kevyet tuttimalliset lyhyillä matkoilla ja taajamanopeuksissa, ja sitten muuten semmoiset 3M:n oranssit käsinmuovattavat ja selvästi paremmin suojaavat pitemmille pätkille ja motarinopeuksille. Ei ole intoa liittyä jo melko yleiseen HÄHÄ-kerhoon.
sanoi:
Sellasia typeriä keltasia. Jotka suurenee liikaa kun ne on korvassa ja sitten tippuu pois. Eikä ne edes mahdu sinne kokonaan.
No jotkut on tosiaan leikanneet niistä osa pois, mutta noin muuten tälläystekniikka vaikuttaa myös. Eli kun ne huolellisesti rullaa, tunkee syvälle korvaan, ja kun vielä muistaa pitää sormenpäitä korvissa about 15-20 sekkaa, niin kyllä ne siellä pysyvät ja taatusti vaimentavat mekkalan. Jos ei paina niitä tulppia hetken korvia vasten, niin uloshan ne pullahtavat, alta aikayksikön. Siinä voi samalla hetken kuunnella 'sisäisiä ääniään' ja tarkistaa pulssinsa tiheyden.

En käytä, vaikka ajan avopotalla. Ehkä sitten vanhempana valittelen... että olin tykkimiehenä ja menin ravintolaan töihin...
biggrin.gif

Käytin aiemmin eareja eli niitä mitkä ensin sormien välissä pyöritellään ohueksi ja sitten korvassa turpoavat. Ne ei pidemmän päälle ollu hyvät ainakaan mun korville. Sitten Robin Hoodissa sattui silmään semmoiset silikonista valmistetut korvatulpat mitkä vaan työnnetään korvaan. Ne on valmiiksi muotoillut ja korvaan työnnettäessä joustavat sen verran että menee hyvin paikoilleen. Pysyvät hyvin korvassa ja vaimentavat hyvin. Ne voi pestä jollon niitä voi käyttää niin kauan kunnes menevät rikki. Olen ollu erittäin tyytyväinen niihin.

Käytin aiemmin eareja eli niitä mitkä ensin sormien välissä pyöritellään ohueksi ja sitten korvassa turpoavat. Ne ei pidemmän päälle ollu hyvät ainakaan mun korville. Sitten Robin Hoodissa sattui silmään semmoiset silikonista valmistetut korvatulpat mitkä vaan työnnetään korvaan. Ne on valmiiksi muotoillut ja korvaan työnnettäessä joustavat sen verran että menee hyvin paikoilleen. Pysyvät hyvin korvassa ja vaimentavat hyvin. Ne voi pestä jollon niitä voi käyttää niin kauan kunnes menevät rikki. Olen ollu erittäin tyytyväinen niihin.
Tuota täytyykin kokeilla
thumbs-up.gif

Pitkillä reissuilla, helpottaa tuohon ujeltamiseen reissun päätteeksi. Kaupungissa kun pyörii niin ei kykene laittamaan
buttrock.gif

Keltaiset earit aina kun matka ylittää 30km niin pistän ne korvaani.. olen yleensä leikannut earista pienen palan pois niin ettei se tunnu kypärän alla kun päätä kääntelee. Hyvin on toiminut ja tulen jatkamaan samaan malliin ensivuonnakin

tounge.gif
en oo ennen käyttäny .......mut nyt varmaan tarttis kun vaihto putket...tuntuu vaan jyskyttävän vähän kovemmin...
bowdown.gif
bowdown.gif

Pitemmillä matkoilla vain. Vahatulpat oli hiukka kivemmat ku earit. Niitä ei hetikohta enää huomannutkaan. Vaahtokumi- ja silikonitulpilla tuppaa olemaan sellanen vaikutus että korvaa alkaa kutittaa ja sitten puistatuttaa ja tulee spastisia päänravistusliikkeitä.

Kyllä käytän... Pidemmillä matkoilla aina ja lyhyemmillä aina ku muistan. On lähisuvussa sukulais mies joka ei koskaa mitää tulppia oo käyttäny ja nytte ei sitte mitää kuulekkaa. Enkä mä haluu sitte isona olla samanlainen.

Back