• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Korvatulpat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Korvatulpat - käytätkö?

• Aina.

Ääniä: 9 33,3%
  • Pidemmillä matkoilla mutten kaupunkikruisailuilla

Ääniä: 10 37,0%
  • Silloin kun muistan...

Ääniä: 1 3,7%
  • Harvoin

Ääniä: 3 11,1%
  • En koskaan.

Ääniä: 4 14,8%

• Ääniä yhteensä
    27
En käytä enkä ala kyllä käyttämäänkään
tounge.gif

En viimevuonna käyttänyt koko kesänä ja sen huomasi kun koko ajan vinku korvissa.
sad_orig.gif
tänä vuonna käytän joka ajomatkalla.

Tulppia tulee käytettyy pidemmillä matkoilla ja on hyväksi todettu.
Kuulee paremmin omat ajatukset
biggrin.gif

Luigi

kuulonhuoltoliitosta saa teetätettyä silikonitulpat omiin korviin. truuttaavat semmosta mohnää korviin - ventataan hetki ja sitten onkin henk.koht tulpat valmiit! Vaha vaan päälle ja kestää oman arvion mukaan ainakin pari kesää, riippuen käyttömäärästä. omilla "ajettu" yksi kesä (aina päässä) ja ei näy käytön jälkiä vielä. Pestävät.

oiskohan hinta ollut muutamia kymmeniä euroja... mukavammat kun EARit ja kestää ja sopii varmasti päähän.

vinkkinä jos menette teettämään - ottakaa kypärä mukaan ja heittäkää päähän siksi aikaa kun möhnä kovettuu, näin tulee ajoon sopivat mallit heti.

on muuten hyvät kokoontumisajojen yleismajotuksissa - saa muitten kuorsauksenkin vaimennettua hyvin
wink.gif

Nyt kun oon opetellu käyttämään en enää kaupunkipyörityksiä lukuunottamatta ilman tulppia liikenteeseen lähde, on se vaan niin iso mukavuustekiä kun tuo RAIDi ei oo mitenkään erityisen hiljasesta päästä kypäriä ja jos vielä onnistuisi suuremmat tinnitykset tällä välttämään niin olis jees.

SIlloin kun muistan, tuli äänestettyä, mutta kyllä sitä pitemmille, itse asiassa jo yli 20 km matkoille pitäis opetella ne aina korviinsa tunkemaan. Turhan usein ne vaan tuppaa jäämään pois matkasta. Onneksi sentäs pitemmille maantietaipaleille ovat vielä mukaan tulleet. Apteekista ostetut uretaanitulpat on, ja ne tuntuu toisinaan jopa turhankin tehokkailta, mutta ehkä ei kuitenkaan.

Täytyis varmaan hommata semmonen rasiallinen niitä halpistulppiakin, että vois aina pitää vähintään yhtä paria taskussa. Niiden teho ei ole kaksinen, mutta reilusti parempi kuin ei ollenkaan. Tämä kevät on mennyt kyllä vielä ihan ilman tulppia, joten parantamisen varaa olis, koska se kohina on itse asiassa aika voimakasta, vaikkei sitä ajaessa silleen aina tajuakaan - ennekuin se on sitte myöhäistä ja korvat soi koko ajan....

Ite oon pitäny tulppia kahdeksan tuntia päivässä viiden vuoden ajan kun olen töissä ollunna, mutta pyörällä ajaessa en osaa niitä käyttää. On liian hiljaista tai jotain  
eek.gif

En kuitenkaan aja matka-ajoa paljoa joten ei oo niin tarviskaan. Sitä paitsi on mukava kaupungissa kuulla kuinka mopo rääkäisee ja äänet kaikuu talojen kupeissa.  
idea3.gif

Töissä oon käyttäny 3M:n oransseja tulppia, vaimentaa hyvin ja on tosi pehmeet. luulis sopivan kaikkien rööreihin.  
tounge.gif

Täytyy käyttää, ettei enää tuo kuulovaurio pahene. Duunia diskoissa 10 vuotta ja toisessa korvassa on ikävä kuulovaurio sekä jokapäiväinen tinnitus vieraana... aatelkaapa jurrissa olvia kakaroita keskellä (mökän keskellä) tanssilattiaa
sad_orig.gif

mulle melko passeli äänenvaimennin on toi earin pyöreäpäinen, hiukan kartioitu keltainen tulppaani. jos muistaa ja ehtii, niin olen leikannut niistä vielä muutaman millin pituudesta vekes.
nää on hyvinkin korvakohtaisia nää sopivuudet ja mieltymykset korvatulpista, joten mahdollsimman monia kannattaa koklata että se paras sitten löytyy...
buttrock.gif

hyvä kypärä --> tarpeeks hiljanen --> ei käyttöä korvatulpille

jos vielä iskisin tulpat ni en kuulis ees moottorin ääntä  
biggrin.gif

(pieni pyörä, pieni ääni, (kamala savu
biggrin.gif
))

Korvatulpat laitan pidemmille matkoille, jos ei ole kypäräpuhelin käytössä. Kuulokkeiden alle ei korvatulppia pysty laittamaan, kun painavat sitten korvaa, josta seuraa ainoastaan järkyttävä migreenikohtaus.

Käytän melkein aina...

Bubble kokeile apteekista saatavia s-kokoisia
tulppia (keltaisia nekin).
Mulla on myös pienet korvat ja korvakäytävät..
hyvin on toimineet, eikä pompsahtele korvasta pois.

Itse kaytan noita perinteisia EAR.ja, jotka pyoritellaan sormien valissa tiukaksi rullaksi, jonka jalkeen kun laita ne korvaan, niin rulla aukeaa. Mukavat kayttaa, edulliset ja voi kayttaa useammin kuin kerran. Nimittain tyossani joudun kayttamaan, ja siksipa niita joskus kantautuu taskussa kotio asti.Eli ARCO.n valmistama EAR classic. Kaupasta tai minulta  
tounge.gif
Allekirjoittanut käyttää myös EAReita. Eivät ole kipeyttäneet korvia, ja hyvin toimivat kun rullaa tiukaksi pätkäksi ennen korviin työntämistä. Ja tarpeeksi syvälle... Joskus joutuu käyttämään virta-avainta että saa ulos. Ikinä eivät ole jääneet kiinni.
wink.gif

Kaiken lisäksi EAR:it voi pestä ja käyttää uudelleen vaikka kuinka monta kertaa. Ajopuvun taskussa olevassa metallisessa pastillirasiassa kulkee aina kaksi paria puhtaita tulppia.

Back