Kovasti on tämä minun keissi herättänyt keskustelua ja onpa muutama trolliksikin epäillyt. Tapahtumapaikkana ei siis ole Oulu kuten joku epäili, vaan siitä hieman etelään. Oulun syyttäjälle kuitenkin olisi pitänyt valittaa mikäli niin olisin tehnyt.
Tänään, sakon viimeisenä valituspäivänä tuli sitten pitkän mietiskelyn jälkeen polkastua polkupyörällä poliisiasemalle.
Nuori ja innokas tutkinnanjohtajani ei ollut vuorossa, vaan pääsin asioimaan huomattavasti vanhemman ja rauhallisemman viranomaisen kanssa. Puhuttiin asiasta suoraan ja avoimesti, hyvässä hengessä. Selväksi tuli että olin ohittanut täydellä varmuudella poliisiviranomaisen, ja koska hyville tyypeille en osaa valehdella, moinen harrastelu tuli myönnettyä. Kellonaika saattoi olla hieman väärä, mutta oikeassa he olivat. Lisäksi poliisin tiedossa on ollut ajokäyttäytymiseni ja siitä on myös joku soittanutkin.
Hyväksi onnekseni hän huomasi ettei sakossani oltu huomioitu huollettavia lapsiani ja näin sakon osuus putosi puolella, alle kipurajan.
Asia on vituttanut aivan suunnattomasti siihen saakka kunnes sain tätä rehellistä ja avointa palvelua. Täysin uutena asiana minulle tuli kuitenkin tämä että sakon voi saada vaikkei poliisia näkisikään, eikä välittömästi kukaan olisi pysäyttämässäkään.
Joku pyysi todistukseksi tästä tapauksesta kuvaa sakostani. Voin näpätä siitä kuvan kun jaksan tonkia kameran ja piuhan jostain esille. Siinä tosin ei ole mitään mainintaa kuka tai miten tapauks on nähty.