• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kortti lähti todella kyseenalaisin perustein

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Handu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tutulta kuulostaa täälläkin. Itsellä oli kans pari vuotta sitten Oulun LP:n nostama juttu täällä. Perässä oli muka seurattu ja kuljettaja tunnistettu myöhemmin, kuitenkaan lappua ei kirjoitettu, vaan myöhemmin tuli paikallisen poliisin toimesta pyyntö kuulusteluihin.
Ensin oli tapahtumapaikka kerrottu niin huonosti, ettei edes paikallinen poliisi osannut sanoa paikkaa.
Juttu kaatu sitten oikeudessa näytön puutteeseen.

Oulun LP teki n.2 vuotta sitten minulle saman tyyppisen homman... jota ei nyt jaksa alkaa kertoo.

Mutta, tein valituksen ja olin viemässä asiaa oikeuteen.... Hakemus Tapiolaan Oikeusturva vakuutukseen... vastaus oli ettei onnistu kun olet "syytetty".

Yhteyttä lakimieheeen.. Luettuaan paperit hän sanoi että, vaikka olet oikeassa niin ketäpä luulet että oikeudessa uskotaan sinua vai poliisia?
confused_orig.gif
vedin asian pois  
mad.gif
onneksi yleinensyyttäjä oli järkevä kaveri ja alensi sakkoa kun tajusi ettei tämä mene ihan oikein..

Tässäkin tapauksessa poliisi "lisäsi" tietoja syyttäjän vaatimassa lisäkuulustelussa...

Summasummarum.. kansalainen on syyllinen kunnes toisin todetaan, mutta politikko on syytön kunnes toisin todetaan.

Kuulostaapa tutulle... Kaveri sakotettiin pari vuotta sitten Oulun seudulla LP:n toimesta, syynä väitetty keuliminen aikaisemmin ko.  päivänä.

Kaveri valitti tuomiosta ja käytiin oikeudessa (minä siis todistajana) vaikka sakko oli pieni, koska oli aiheeton. Oikeudessa tuli selväksi että poliisi voi kertoa periaatteessa mitä vaan (mm. vääriä ajoreittejä), muuttaa tarinaa (näköhavainnon tekijä vaihtui sakotuksen ja istunnon välissä) ja silti jos on sana-sanaa vastaan niin virkamies voittaa koska on "uskottavampi".

Tässä tapauksessa ois ollu reilumpaa sakottaa heti "tapahtuman" yhteydessä, eikä seurata 10km (sallittua nopeutta) ja kattoa mihin pihaan motoristi menee ja jatkaa ite matkaa että kirjoittavayksikkö voi koittaa kalastaa "kaahaajan" muutaman tunnin päästä naapuripitäjästä...

Onnea vaan aloittajalle taisteluun, sitä varmaan tarvitaan.
Sama tekniikka tuntuu toimivan... minunkaan perässä ajanut siviili Cepari (jotan en kyllä nähnyt) ei vaivautunut tulemaan kotiin/pysäyttämää ja näyttämään dokumentteja... myöhemmin tuli sit toinen poliisi autolla jolla ei oikein hajuakaan missä olin ajanut yms.

Soittelin seuraavana arkipäivänä Oulun poliisipäällikölle ja hänkin sainoi ettei asiat olleet menneet oikein... ei halunnut kumota sakkoa vaan käski tehdä valituksen..sillä varjolla että voi "ojentaa" alaisiaan kun on oikeuden päätös...

Rupeaa pelottamaan ku lukee näitä juttuja että keulinu joskus jossain ja viikon päästä tullu poliisit ja vieny kortin mennessän..
biggrin.gif

olenko väärässä taas ( paitsi en syönyt sitä virtuaali****** ) mutta eihän omistajavastuu päde kuin automaattitutkajutuissa? totea kuulusteluissa että lainasin kaverille, en kerro kenelle.

eikö se ole siinä?

Joo, jos oikeudessa aina sais vapauttavan tuomion olemalla muistaton, tietämätön tai puhumaton niin olispa mielenkiintoinen maailma.
Rikoksesta epäillynhän ei tarvii yleensäkään puhua mitään tai totta oikeudessa. Samaan lopputulokseen päässee varmasti sillä, että sanoo olleensa tapahtuma-aikaan avaruusolioiden sieppaamana.

Tämä juttu ei todellakaan ole totta.

Jos haluat todistaa tämän olettamani vääräksi niin otat kuvan sakkolapusta peittäen henk.koht tiedot, muussa tapauksessa täyttä bullshittiä.

Mikähän olisi helpoin mahdollinen trolli moottoripyöräforumille? Olisikohan se tarina mielivaltaisesta poliisista...

Mikähän olisi helpoin mahdollinen trolli moottoripyöräforumille? Olisikohan se tarina mielivaltaisesta poliisista...
Se poliisin mielivaltaisuus tulee esille siinä että eivät uskalla myöntää olleensa koskaan väärässä, vaan nimenomaan luulevat olevansa aina oikeassa ja siitä tulee sitten konflikteja, jotka esiintyy esim. tässä jutussa alunperin kerrotulla tavalla......

Kovasti on tämä minun keissi herättänyt keskustelua ja onpa muutama trolliksikin epäillyt. Tapahtumapaikkana ei siis ole Oulu kuten joku epäili, vaan siitä hieman etelään. Oulun syyttäjälle kuitenkin olisi pitänyt valittaa mikäli niin olisin tehnyt.

Tänään, sakon viimeisenä valituspäivänä tuli sitten pitkän mietiskelyn jälkeen polkastua polkupyörällä poliisiasemalle.
Nuori ja innokas tutkinnanjohtajani ei ollut vuorossa, vaan pääsin asioimaan huomattavasti vanhemman ja rauhallisemman viranomaisen kanssa. Puhuttiin asiasta suoraan ja avoimesti, hyvässä hengessä. Selväksi tuli että olin ohittanut täydellä varmuudella poliisiviranomaisen, ja koska hyville tyypeille en osaa valehdella, moinen harrastelu tuli myönnettyä. Kellonaika saattoi olla hieman väärä, mutta oikeassa he olivat. Lisäksi poliisin tiedossa on ollut ajokäyttäytymiseni ja siitä on myös joku soittanutkin.
Hyväksi onnekseni hän huomasi ettei sakossani oltu huomioitu huollettavia lapsiani ja näin sakon osuus putosi puolella, alle kipurajan.

Asia on vituttanut aivan suunnattomasti siihen saakka kunnes sain tätä rehellistä ja avointa palvelua. Täysin uutena asiana minulle tuli kuitenkin tämä että sakon voi saada vaikkei poliisia näkisikään, eikä välittömästi kukaan olisi pysäyttämässäkään.

Joku pyysi todistukseksi tästä tapauksesta kuvaa sakostani. Voin näpätä siitä kuvan kun jaksan tonkia kameran ja piuhan jostain esille. Siinä tosin ei ole mitään mainintaa kuka tai miten tapauks on nähty.

Hyvä että sinussa oli miestä tunnustamaan omat virheet.
Olet revitellyt ja kärähtänyt.
Nyt vaan kärsit seuraamukset ja se on siinä,ei sen kummempaa.
Alkuun tämä juttu kuulosti liki oikeusmurhalta.

Mitenniin oikeusmurha? Jos on tehnyt, pitää kantaa vastuu. Jos joku on nänyt että ammut jonkun, onko oikeusmurha jos poliisit tulee viikon päästä? Ei, en ole hattuilija, ihmettelen vaan miksi asiasta valitetaan, vai valitetaanko edes, vai haetaanko rispektiä? Laki on laki, joskus jää kiinni, joskus ei. Ajakaa varovasti!

Mitenniin oikeusmurha? Jos on tehnyt, pitää kantaa vastuu. Jos joku on nänyt että ammut jonkun, onko oikeusmurha jos poliisit tulee viikon päästä?
Kukaan ei ole ollut väittämässäkään, ettei pitäisi kantaa vastuuta silloin, jos on aiheuttanut vahinkoa toiselle tai toisen omaisuudelle. Tässä tapauksessa lienee jälleen kerran kyse virtuaalivahingosta, josta rangaistaan kovemmin kuin oikeasta.

aikamoista paskaa.. sama tuomio olisi tullut jos olisit ollut myymässä pyörääsi ja joku koeajaja olisi tehnyt nuo temput (joiden henkilötietoja sulla ei enää tallessa tms).

Siinähän sit selittelisi tuomarille: "mutku en mä ajanu"..

Eli kritisoin sitä, että sakot voidaan määrätä tyyliin vanhan mummon "todistuksen" perusteella, joka soittaa poliisille kun oot käynnistäny mopos pihalla ja mummon kissa saanut traumoja. Ja myöskin casessa olevassa tilanteessa, vaikka kuskista ei mitään tietoa (ok, nyt löytyi "suoraselkäinen" kaveri, joka tunnusti itse ajaneensa, mutta vaikka ei olisi tunnustanut, niin paskaa ois niskaan silti tullut).

033102ass_1_prv.gif

nyt sitten kaikki vain tunnustamaan porukalla kaikki pahat teot ni saadaan selkä kuntoon.

veikkaanpa jotta seuraava tapaus löytyy jostakin keskisuomesta jossa konstu epäilee jonkun sekaantuneen pimeään viinaan laukaan keskustasssa.

jostakin löytyy "joku" joka käy tekemässä diilin ja saa helpotusta asiaan kun ko dilema ei tapahtunukkaan laukaan keskustassa vaan 3 km vihtavuoren suuntaan.

mut ei siinä mitään.ihan uskottava stoori  
biggrin.gif

tapahtui oulussa 70 luvun puolessavälissä. olin 15vuotias jannu alla 69 vm a70 suzuki soratie 50kmh rajoitus ja pojat perässä, koitin karkuun mitä moposta lähti n80kmh maija kuluki kovempaa joten oli pakko pysähtyä. rangaistus kumien tyhjennys ja käsky työntää mopo kotia noin 4 km.
062802moto_prv.gif

tapahtui oulussa 70 luvun puolessavälissä. olin 15vuotias jannu alla 69 vm a70 suzuki soratie 50kmh rajoitus ja pojat perässä, koitin karkuun mitä moposta lähti n80kmh maija kuluki kovempaa joten oli pakko pysähtyä. rangaistus kumien tyhjennys ja käsky työntää mopo kotia noin 4 km.
062802moto_prv.gif
Ja varmast tehos paremmin kun muutama päiväsakko

062802moto_prv.gif

Ei ollut yksi eikä kaksikaan kertaan kun minunkin kumini tyhjennettiin.Kerran kun kävin pumppaamassa kumit ja saman illan aikana kärysin toisenkerran samoille konstuille niin tyhjensivät taas kumit ja pistivät minut ottamaan sytytystulpan irti ja heittivät sen metsään.Sinä iltana minua ei enään tienpäällä nähty. Kerran kun käryttiin ajamasta neljä päällä mopolla niin kumit tyhjiksi ja sain vielä lisäksi kaupanpäälle tukkapöllöä.
Mitään trumoja ei tapauksista jäänyt sillä todellakin tiesin ansainneeni "palkkani".
(70 luvun alkupuolella tapahtunutta)
062802moto_prv.gif

Se vasta hienoa olisikin jos voisi valita että 200+kg pyörästä kumit tyhjäksi ja lähdet taluttamaan vai otatko päiväsakot.
tounge.gif

Luulis nytt et jokaisella olis paikkausvehkeet ja pumppu mukana,niin mitä sillä sakolla tekis?

Back