• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kortti lähti, ajokausi ohi.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kwaks
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuokin on valintakysymys, ajaako ylinopeutta vai ei.
Niinhän se on... Pitäisiköhän pistää galluppi pystyyn, kuka ajaa aina rajoitusten mukaan (tai alle)  
biggrin.gif
. Tyhmää asiassa enemmänkin on kiinnijääminen
wink.gif
(pitäisköhän alkaa laskemaan sekunteja, kuinka kauan kestää, ennen kuin ensimmäinen kukkahattu alkaa moralisoimaan -> tätä Sergei The Eaglen kommenttia nyt kun ei ihan pysty vielä kukkahattukategoriaan laskemaan).

Ei ne mitään kylmät vielä ole, kun kerran vesikin pysyy juoksevassa muodossa. Hyvät kelit, säilyy visiirikin puhtaana ötököistä.

Makukysymys. Vilukissa on ainakin ihan jäässä jo tässä vaiheessa  
smile_org.gif
Ja jos oikein hinku tulee, niin eiköhän sitä aina jonkun takapenkille pääse hetkeksi fiilistelemään.

Jos hyviä puolia haluaa katsoa, niin onneksi ajokausi on jo aika hyvin pulkassa ja ilmat kylmät. Enemmän vituttaisi jos sama olisi käynyt keväällä. Tokihan sitä haluttaisihan pyörän päälle vielä, mutta itselle tuli sitten samalla lopullinen niitti vakuutusyhtiön vaihdolle oman hölmöilyn seurauksena, kun tuli pakolliseksi tuo pyörän seisottaminen... Kortitta kun ei kuitenkaan hotsita ajaa, vaikka tekisi mieli...
Tuokin on valintakysymys, ajaako ylinopeutta vai ei.
Ihan vaan sivuavana kysymyksenä...eikö se rupea mutkapätkällä v*tuttamaan koko-ajan vilkuilla sitä mittaria ylinopeuden pelossa??

Itse kun eilen tahkosin mutkapätkiä menemään, niin en tainnut kertaakaan vilasta nop.mittaria. Ihan fiiliksen mukaan yleensä mennään  
sport05.gif

Sivareiden tehovalvonnoista en tiedä, mutta jäätelökauppiaita on parveillut koko viikon länsiväylän puskissa, ja näkyipä semmoinen koriste muutamaan otteeseen myös Hämeenlinnan väylällä.
Viime lauantaina oli Turun motarilla ikean sillalla stadiin päin ainakin 2 tunnin(ajelin ohi muutamaan otteeseen) tutkaussessio, jossa pysäyttäjät olivat vasta 2,5 kilsan päässä.

Köyhyys/kortittomuus olisi iskenyt jos oma maisemanlukeminen olisi häiriintynyt. Onneks maalla on vielä tilaa ajella.

Niillä on kai jotkut tehoviikot menossa (ilmeisesti sakkokiintiössä vielä liikaa vajetta), kun tuntuu että gyyt on aktivoitunu. Näkee ihan jatkuvasti liikenteessä...

En aja mitään autoja, mutta koneita kylläkin. Ahtaaja. Onneksi löytyy myös käsihommia joita voi tehdä.

Tilannehan meni niin, että kysyivät ammatin ja sen jälkeen tulot, jotka sanoin hetken miettimisen jälkeen radikaalisti alakanttiin. Muistaakseni 1200e. Totesivat että jaaha, katsotaan sitten koneelta kun ei totuutta kuulu ja siinä vaiheessa iski paniikki että nyt pompsahtaa sakko. Juju oli siinä että näkivät koneelta vuoden 2006 tulot ja silloin olin melkein koko vuoden työtön  
biggrin.gif
.

Olisivat ilmeisesti voineet laittaa tuon sanomani 1200e perusteeksi, mutta jostain syystä sattui niin reilu parivaljakko, että pistivät perusteeksi sen vielä pienemmän summan, jonka koneelta kaivoivat. Vanhempi kaveri sanoi vielä: "nooo... ei tässä nyt niiiin suurta eroa ole. Laitetaan nyt sakko tämän 900e mukaan. Pääset nyt kyllä aika vähällä sakkojen suhteen". Pidin turpani kiinni enkä valittanut. " käy, käy..."

Lunastarille: Siinä mielessä seisonta-ajallinen on hyvä jos kortti lähtee tai muuta käy. Viime kesänä töissä meni käsi ja yli 6 viikkoa saitsu, joten taas oli seisonta paikallaan.

Joba: Hurukselantie Kotka.
Sulla kävi loistava tuuri tulojen tsekkauksen suhteen, itsellä kävi sama kun edellisellä mopolla päästelin tutkaan 119@80, ilmoitin tuon saman 1200€ --> tarkastus, ja tulot opiseluajalta
smile_org.gif
Lisäksi sanoin että en tullut katsoneeksi mittaria, muijakin jätti just ja muutenkin vituttaa (piti muuten paikkansa sillähetkellä, ja kohtaus oli kuin cheatersista, mutta se on jo toinen tarina
biggrin.gif
). Nuorempi konstaapeli kiukutteli ja oli viemässä jo korttia, mutta vanhempi oli hyvinkin joviaali. Miliisit ihmettelivät kotvan ja paiskasivat 120€ tiketin, ja ilman maksupäivää. Sanoi että maksa kun jaksat... Mietin vaan myöhemmin, pyöristikö tuo vanhempi konstaapeli +40km/h rajan alle...( ? )

E:tarkennus

Onx Helsingissä motonet? jos missä?

Hesassa ei ole mutta Vantaalla on.
Kun ajat Lahdesta tohon kehä-3:lle ja sitä länteenpäin tulee lentoaseman liittymän jälkeen kehä-3:lla vastaan ensin Pakkalantien silta jonka alitettuasi ensimmäiset liikennevalot, Ansatie lähtee valoista vasemmalle ja Motonet on kurvin jälkeen oikealla.

<a href="http://kartat.kaupunki-info.fi/query?&what=map_adr&mop=aq&searchInMap=2&mapstate=6;24.927161;60.299666;s;24.89740452811481;60.31175616608171;24.956782821408996;60.28757650
670446;881;677&mapcomp=;;;Ansatie;;;01690;VANTAA;;;;;24.923004;60.294238;0;0;;Vantaa;maps_place_fi.191600.22;1&ge
o_area=ansatie&stq=0&pis=0" target="_blank">Tästä kun klikkaat niin aukeaa kartta jossa Ansatie merkittynä</a>

Osanottoni menetyksen johdosta. Yllättävän pian se aika kuitenkin menee, varsinkin jälkikäteen tarkasteltuna. Hyvä kun oli tuuriakin matkassa ja raskaimmalta tuomiolta vältyttiin. Toivottavasti pääset jollakin kulkemaan ja saat pitää työpaikkasi.

-hh-

Taitaa olla pyörästäkin kiinni, katteettomalla on aikas holotna ajella.
Sekä tuosta, että yllättävän paljon kypärästä. Umpikypärä pitää pollaosaston paljon lämpimämpänä kuin avomalli.

Itse aiheeseen: Nythän tosiaan on nopeudenvalvonnan tehoviikko. Ainakin satakunnassa on kameroita enemmän ja olen kyllä nähnyt polizeitakin normia enemmän liikkeellä.

Kun ajat Lahdesta tohon kehä-3:lle ja sitä länteenpäin tulee lentoaseman liittymän jälkeen kehä-3:lla vastaan ensin Pakkalantien silta jonka alitettuasi ensimmäiset liikennevalot, Ansatie lähtee valoista vasemmalle ja Motonet on kurvin jälkeen oikealla.

<a href="http://kartat.kaupunki-info.fi/query?&what=map_adr&mop=aq&searchInMap=2&mapstate=6;24.927161;60.299666;s;24.89740452811481;60.31175616608171;24.956782821408996;60.28757650

670446;881;677&mapcomp=;;;Ansatie;;;01690;VANTAA;;;;;24.923004;60.294238;0;0;;Vantaa;maps_place_fi.191600.22;1&ge

o_area=ansatie&stq=0&pis=0" target="_blank">Tästä kun klikkaat niin aukeaa kartta jossa Ansatie merkittynä</a>
Joo toi on tuttu mesta.

280 e!!!
Mitä sä teet työksesi ajat kirjastoautoa?

Mä sain Helsingin motonetin risteyksessä 500e rajoitus alueella 70km/h ajoin vajaa 100.
ei se pelkästään tuloista riipu.. mä vedin veljen kanssa 204@100 viime vuonna tutkaan.
mulle 300e sakkoa,veljelle 0e!!! eikä meistä kumpikaan ole työtön/pummi tai edes sivan kassalla töissä..

ei se pelkästään tuloista riipu.. mä vedin veljen kanssa 204@100 viime vuonna tutkaan.
mulle 300e sakkoa,veljelle 0e!!! eikä meistä kumpikaan ole työtön/pummi tai edes sivan kassalla töissä..
Jos tuo tapahtui Suomessa, niin aivan turhaan täällä maristaan kohtuuttomista sakoista
smile_org.gif
suomessapa hyvinkin,ja vuonna 2007 (ei -70lla tms)
kuten totesin tilanteesta/pärstä kertoimesta riippuu..
mutta luulen että sakot oli sen takia pienet koska mäkin sain ajokieltoa 6,5kk,ja veli sai yhteiskuntapalvelua,koska sille toi ei ollu eka kerta..
ja olen mäkin saanu yhdestä keulimisesta isommat sakot (2005) kuin tosta ylinopeudesta..

670446;881;677&mapcomp=;;;Ansatie;;;01690;VANTAA;;;;;24.923004;60.294238;0;0;;Vantaa;maps_place_fi.191600.22;1≥
Espoossa on toinen Motonet, Lommilassa. Vai lieneekö tuo Muuralan puolella?

Linkki Google mapsiin

Sivareiden tehovalvonnoista en tiedä, mutta jäätelökauppiaita on parveillut koko viikon länsiväylän puskissa, ja näkyipä semmoinen koriste muutamaan otteeseen myös Hämeenlinnan väylällä.
Viime lauantaina oli Turun motarilla ikean sillalla stadiin päin ainakin 2 tunnin(ajelin ohi muutamaan otteeseen) tutkaussessio, jossa pysäyttäjät olivat vasta 2,5 kilsan päässä.

Köyhyys/kortittomuus olisi iskenyt jos oma maisemanlukeminen olisi häiriintynyt. Onneks maalla on vielä tilaa ajella.
tässä Ikean kohdalla tuli kevennettyä lompsaa juurikin 6.9.
kaboom.gif
Rampilta raapasin ja hetken perästä kuittasin laput taskuun..

Back