• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kortti lähti, ajokausi ohi.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kwaks
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Se on sitten neitsyys täälläkin menetetty. Ensimmäinen ylinopeussakko ja kortti lähti yksin tein. Tätä ennen tilastossa yksi parkkisakko. Perkele.

Loivasti mutkitteleva tie, hyvä valoisa keli, ei juurikaan liikennettä. Paitsi se liikkuvien Volvo siellä takana. 80 alueella mittasivat kilometrin keskinopeudeksi 130. No sehän riittää.

Ehdinkin jo ihmetellä että mitä perkelettä siellä joku kiihdyttää perään ja samassa kun tajusin, niin jo valot vilkkui. Ei paljon ollut kiistämistä kun koko ajo oli videolla ja välillä näkyi kovempiakin nopeuksia kun tuo 130. Onneksi katsoivat kuitenkin keskinopeuden mukaan.

Kohtuullisen reiluja vuokkoja siinä mielessä että yrittivät oikein keksimällä keksiä lieventäviä asianhaaroja. Hiljainen liikenne, ajoi yksin, hyvä keli... Eli ei mennyt törkeäksi. Liikenneturvallisuuden vaarantamisella/vakava piittaamattomuus tässä selvittiin.

Työn puolesta korttia tarvitsee, joten paikallinen ylikomisaario laittoi 5 viikkoa ajokieltoa.

Paras puoli on kuitenkin se, että sakot on ainoastaan 280e. Ei tullut mieleeni valittaa. Pyörän laitoin talviteloille ja kun tuossa toisessa topikissa pohdittiin "ajatko ilman korttia", niin nyt tuli mietittyä ja ei ole tullut ajettua. Kaivoin vanhan Tunturin vajasta ja olen sillä veivannut töihin, jerkkua reisiin. vai miten se oli.

280 e!!!
Mitä sä teet työksesi ajat kirjastoautoa?

Mä sain Helsingin motonetin risteyksessä 500e rajoitus alueella 70km/h ajoin vajaa 100.

Jos hyviä puolia haluaa katsoa, niin onneksi ajokausi on jo aika hyvin pulkassa ja ilmat kylmät. Enemmän vituttaisi jos sama olisi käynyt keväällä. Tokihan sitä haluttaisihan pyörän päälle vielä, mutta itselle tuli sitten samalla lopullinen niitti vakuutusyhtiön vaihdolle oman hölmöilyn seurauksena, kun tuli pakolliseksi tuo pyörän seisottaminen... Kortitta kun ei kuitenkaan hotsita ajaa, vaikka tekisi mieli...

En aja mitään autoja, mutta koneita kylläkin. Ahtaaja. Onneksi löytyy myös käsihommia joita voi tehdä.

Tilannehan meni niin, että kysyivät ammatin ja sen jälkeen tulot, jotka sanoin hetken miettimisen jälkeen radikaalisti alakanttiin. Muistaakseni 1200e. Totesivat että jaaha, katsotaan sitten koneelta kun ei totuutta kuulu ja siinä vaiheessa iski paniikki että nyt pompsahtaa sakko. Juju oli siinä että näkivät koneelta vuoden 2006 tulot ja silloin olin melkein koko vuoden työtön  
biggrin.gif
.

Olisivat ilmeisesti voineet laittaa tuon sanomani 1200e perusteeksi, mutta jostain syystä sattui niin reilu parivaljakko, että pistivät perusteeksi sen vielä pienemmän summan, jonka koneelta kaivoivat. Vanhempi kaveri sanoi vielä: "nooo... ei tässä nyt niiiin suurta eroa ole. Laitetaan nyt sakko tämän 900e mukaan. Pääset nyt kyllä aika vähällä sakkojen suhteen". Pidin turpani kiinni enkä valittanut. " käy, käy..."

Lunastarille: Siinä mielessä seisonta-ajallinen on hyvä jos kortti lähtee tai muuta käy. Viime kesänä töissä meni käsi ja yli 6 viikkoa saitsu, joten taas oli seisonta paikallaan.

Joba: Hurukselantie Kotka.

Joba: Hurukselantie Kotka.
Jep, Mukava pätkä vedellä.

Tosiaan tolla tiellä nopeudet helposti nousee "huomaamatta" hieman liian suuriksi.
Todellakin nousee. Toinen on museotie. Sillä pitkällä suoralla hurukselantiellä on joku joskus (en ainakaan minä) ajanut jopa 260km/h mittarinopeutta K5 gixerillä, ilman mitään ongelmia. Sillä samalla suoralla ne suurimmaksi osaksi tutkasivat sen ylinopeuden.

Tuli muuten muutama pyörä vastaan heti tapahtuman jälkeen. Toinen ainakin busa jolle annoin merkkiä himmata, ettei kortti kaikilta nyt lähde.

Taitaa sivaripoliiseilla olla joku tehovalvonta päällä. Viime viikolla töistä huristelin kotiin useamman mutkan kautta ja ihmettelin kun sama Vulva roikkuu koko ajan perässä. Sitten meni jo naurettavaksi kun Ruskeasannan hautuumaan kautta koukkasin, kinttupolunpätkä josta takuulla kukaan ei ajele työmatkojaan huvikseen - ainakaan Volvolla.

Sivari lie, mutta ei niillä ollut sanomista. Kiihdyttelin kyllä reippaasti valoista, mutta aina hölläsin kaasun sinne rajoituksen tietämiin.

280 e!!!
Mitä sä teet työksesi ajat kirjastoautoa?

Mä sain Helsingin motonetin risteyksessä 500e rajoitus alueella 70km/h ajoin vajaa 100.
Ja mulle maksoi keltainen sulkuviiva Parkanon pohjoispuolella 2.99€ / metri
biggrin.gif
otin pyöreät 100m, kun nykäsin siviilistä ohi. Ei laskuttanut ylinopeudesta mitään, kun pudotin nopeuden normaaliks heti ohituksen jälkeen, laskutti vaan sulkuviivasta. Toki huomasin siinä vierellä, että oli miekkapaita kuskilla. Näyttivät myös videon, kun ensin kysyi, et kiistänkö
biggrin.gif
Leppoisia pollareita autona oli punainen Saab 9-3.

Kortti ei onneksi lähteny. "Huvittavaa" siinä oli se että olin ehtiny lasketella moottorijarrutuksella jo hyvän matkaa ennen kun ohitin sivarit
eek.gif

Mopolla on vähän liian helppoo ja hauskaa ajella vähän reippaammin. Mulla ei onneks vielä kaksipyöräisellä sakkoja, mutta sympatiat saatte jos lähes tyhjällä tiellä valoisassa sattuu kopat kohdalle.

alottajan kandee laittaa kyl lotto vetään... noin vähän sakkoa ja mitätön ajokielto (toi on oikeesti aika lyhyt, ku ne nykysin tykkää pitää aikas paljon pidempään kortit tallessa).

Tänään meinas sitten kortti lähteä. poliisit tuli pillit päällä kotiovelle ja pyyteli ajokorttia + rekisteriotetta, hetken mietittyään toinen tuli autosta ja totesi että ei saanut nopeutta ylös. Totesi sitten vaan että ajeles nätisti ettei kortti lähde ja katos paikalta. olipa kerrankin tuuria

Jos hyviä puolia haluaa katsoa, niin onneksi ajokausi on jo aika hyvin pulkassa ja ilmat kylmät. Enemmän vituttaisi jos sama olisi käynyt keväällä. Tokihan sitä haluttaisihan pyörän päälle vielä, mutta itselle tuli sitten samalla lopullinen niitti vakuutusyhtiön vaihdolle oman hölmöilyn seurauksena, kun tuli pakolliseksi tuo pyörän seisottaminen... Kortitta kun ei kuitenkaan hotsita ajaa, vaikka tekisi mieli...
Tuokin on valintakysymys, ajaako ylinopeutta vai ei.

Back