• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

kortittomuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja oltsik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos kortti menee hyllylle useiden sakkojen tai kertarysäyksen ansiosta, kunhan kyseessä ei ole törkeä liikenteen vaarantaminen, heilahtaa ajokieltoa vähintään kalenterikuukausi. Jos vastaava käy seuraavaksi siten että edellisen ajokiellon päättymisestä on kulunut vähemmän kuin viisi (5) vuotta ajokiellon minimipituus on tällöin 2-3 kk.
nämä ihan poliisimieheltä kuultua kuulemistilaisuudessa.
Hassua, minulla on ollu 3kk + 1kk ajokiellot peräkkäin. 11 päivää ehti olla kortti noiden välissä. Ensimmäinen oli vielä törkynen.
Tosiaan vuoden 2005 tienoilla näihin on tullut tiukennuksia joten vähän vaikuttaa sekin kummalle puolelle kys. vuotta ajokiellot sattuu.

...rikkeeksi tuli liikenteen vakava piittaamattomuus.
Saiko liikenne sakot?
biggrin.gif

Oliskohan näissä erinlaisissa rangaistuksissa toteutunut vanha hokema "laki on kyllä kaikille sama, tuomiot vain vaihtelevat".
Itse asiassa olen kyllä Jumppasen kanssa samoilla linjoilla, eli olis varmaan syytä tiputella niitä nopeuksia jos kokoajan kertyy uutta sakotettavaa samasta asiasta. Kesä ja ajokausi edessä. Mukavampi jos kortti on taskussa eikä poliisisedän hyllyssä.
062802moto_prv.gif

edit:typot

Sain ajokieltoa tuossa pari kuukautta sitten ylinopeudesta(vakava piittaamattomuus tai jotain), loppuu toukokuun puolessa välissä. Mitenkähän, onkohan vielä odotettavissa jatkoa kun tullut 3 sakkoa vuoden sisään. Eli onko mahdollista että kun nykyinen ajokielto yksittäisestä ylinopeudesta päättyy saan vielä perään tuosta sakkokertymästä? Kait se poliisisisetä olisi tänkin jo käsitellyt nykyisen ajokiellon yhteydessä?
Tienpäällähän kortti lähtee pois toistaiseksi, ja vasta kuulustelussa selviää lopullinen pituus. Huom. kuulusteluun pitää itse varata aika, ellei sitä heti sakkoa kirjoitettaessa varata. Jos 2kk on kirjoitettu niin ei se siitä pitene. Tosin noi 3 sakkoa vuodessa jne. tarkastetaan yleensä aina keväällä, ja siitä saattaa tulla kutsu kuulusteluun myöhemmin.

Itsellä tilanne että saan kakkosvaiheen ajettua aikaisintaan marraskuussa. Sanoivat että jos sitä ennen tulee sakkoja niin sakon saannista menee taas vuosi eteenpäin, ennen kun pitkäaikainen ajokortti voidaan myöntää.
Entä jos saan sakot ylinopeudesta polkupyörällä?

Sain ajokieltoa tuossa pari kuukautta sitten ylinopeudesta(vakava piittaamattomuus tai jotain), loppuu toukokuun puolessa välissä. Mitenkähän, onkohan vielä odotettavissa jatkoa kun tullut 3 sakkoa vuoden sisään. Eli onko mahdollista että kun nykyinen ajokielto yksittäisestä ylinopeudesta päättyy saan vielä perään tuosta sakkokertymästä? Kait se poliisisisetä olisi tänkin jo käsitellyt nykyisen ajokiellon yhteydessä?
Tienpäällähän kortti lähtee pois toistaiseksi, ja vasta kuulustelussa selviää lopullinen pituus. Huom. kuulusteluun pitää itse varata aika, ellei sitä heti sakkoa kirjoitettaessa varata. Jos 2kk on kirjoitettu niin ei se siitä pitene. Tosin noi 3 sakkoa vuodessa jne. tarkastetaan yleensä aina keväällä, ja siitä saattaa tulla kutsu kuulusteluun myöhemmin.

Itsellä tilanne että saan kakkosvaiheen ajettua aikaisintaan marraskuussa. Sanoivat että jos sitä ennen tulee sakkoja niin sakon saannista menee taas vuosi eteenpäin, ennen kun pitkäaikainen ajokortti voidaan myöntää.
Entä jos saan sakot ylinopeudesta polkupyörällä?
Poliisisetä sanoi että trafi lähettelee määräajoin listoja poliisiasemille kertymistä...

Tiedä sitten miten pitkä tuo lista on, tässä on jo päälle 4 kk odoteltu seurauksia... Onkohan se mahdollista että sieltä ei mitään kuulukkaa, tuskin.

Back