• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kortin ajo Helsingissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kovilta hinnat kuulostaa mut onhan ajotunnitkin lisääntyny!

Ite ajoin kortin toissa kesänä täällä "pohjoisessa"
autokoulu 350€ + 100€ muut kulut päälle.

Ite ajoin n. 1.5vuotta sitten länsirannikolla sekä A- että C-kortin samaan aikaan (eli B oli jo ennestään) niin hintaa kertyi tasan 600€+ viranomaiskulut. Pelkkä A tais olla 300€ eli puolet tosta kortista... Kallista on teillä siellä Helsingissä!
smile_org.gif
Mut toisaalta, eiks ne hinnat noussut just viime keväänä (tai siis jo vuoden 2005 lopulla)?

Itse myös ajamassa A-korttia ja tuo B-kortti on jo pohjalla. Asun helsingissä ja ajattelin että täällä ajaisin kortin myös liikkuvan työni takia. Pistin vissiin n.6-7 eri autokouluun kyselyn kurssien hinnoista ja alin hinta oli 650e + poliisimaksut ja ylin taisi olla 787e + poliisimaksut . Karilla hinta taisi olla 690e + pollari.
Rupee vietävästi harmittamaan noi hinnat mitä täällä on mainittu (300-500e). Huokeat hinnat täytyy sanoa!!
confused_orig.gif

Kokemukset autokouluista rajoittunevat useimmilla yhteen.
Vai onko joku ajanut kortin useammin kuin kerran?

Itse myös ajamassa A-korttia ja tuo B-kortti on jo pohjalla. Asun helsingissä ja ajattelin että täällä ajaisin kortin myös liikkuvan työni takia. Pistin vissiin n.6-7 eri autokouluun kyselyn kurssien hinnoista ja alin hinta oli 650e + poliisimaksut ja ylin taisi olla 787e + poliisimaksut . Karilla hinta taisi olla 690e + pollari.
Rupee vietävästi harmittamaan noi hinnat mitä täällä on mainittu (300-500e). Huokeat hinnat täytyy sanoa!!  
confused_orig.gif
Kannattaa muistaa, että opetusuudistus tuli voimaan vasta viime vuoden helmikuussa.
Sitä enne pääsi huomattavasti halvemmalla.

Vuonna 2005 keväällä oli pohjois-pohjanmaalla A-kortin hinta 300€ + viranomaiskulut, oli edullisin ja yllättäen ko. autokoulu veti tulevia motoristeja puoleensa 100km säteellä, halpaa niinku saippua
smile_org.gif

Haagan autokoulu on ainakin hyvässä maineessa. Kyllä se varmaan siellä 500-600 eurossa pyörii kaikkine viranomaismaksuineen. Mut hei, ei tässä hommassa voi euroja laskea. Toi on loppujen lopuks aikasta pieni menoerä tässä harrastuksessa...  
062802moto_prv.gif

edit: typo
Itse ajoin Haagassa kanssa. Hyvät ja KÄRSIVÄLLISET ajo-opettajat. Muutenkin lämmin fiilis koko toiminnassa. Suosittelen.

Vinkki alkavalle:
Älä säästä paria kymppiä ja valitse huonoa autokoulua.
Multa pisteet myös Haagalle. 3 vuotta sitten oli halvin stadissa. Muistan että ajatti mua silloin aikoinaan 45min ilmaiseksi kun ei ollut opella kiire seuraavaan tuntiin
smile_org.gif

Itse ajoin viime kesänä Helsingin Liikennekoulussa Etelä-Haagassa. Maksoin muistaakseni ~700€ kaikkine kuluineen. B-kortti oli pohjalla. Ajotunteja tosiaan on nykyään tuo 12x25min. Tuolla pyöränä oli/on Honda CBF600S, jos sillä nyt jotain merkitystä on.

Vuonna 2005 keväällä oli pohjois-pohjanmaalla A-kortin hinta 300€ + viranomaiskulut, oli edullisin ja yllättäen ko. autokoulu veti tulevia motoristeja puoleensa 100km säteellä, halpaa niinku saippua  
smile_org.gif
Jos tarkoitat Ruukin autokoulua, niin olihan se halpa joo.. Kävin vuotta aiemmin ja hinta tais olla 200 +-50e.
Ukko sano suoraan, että ei viitti rahastaa tällä touhulla, kun ei oikein sitä osaa opettaakkaan
tounge.gif

Eli opetuksen taso oli todella surkea, eikä naisia päästänyt ison pyörän ohjaimiin (koska joku oli kaatanut uuden pyörän heti ekalla harjoituksella) vaan ajatti kevarilla niin pitkään että älysivät lopettaa siellä käymisen. Eipä kyllä niiltä mitään sitten perinytkään..
Minulle kyllä passasi ihan hyvin -> elokuvistahan sitä ajotaidot oppii
smile_org.gif
ja saipahan halvalla.
Tämä nyt oli taas vähän tämmönen riskialtis kommentti - näinä aikoina - mutta onhan se hyvä ihmisillä tietää että hinta voi mennä laadun kanssa käsikädessä -> Helsingin hinnoista en tiedä mitään!

Mä olen kanssa aikeissa ajaa kortti että pääsee miehen takaa välillä ohjaimiinkin. Oon kyselly sähköpostilla lähinnä Vantaalaisista autokouluista hintajo ja haarukka on ollu 663-787€ kaikkiin lisätään ne viranomaiskulut... Vielä en ole päättäny mihin menen. Halvin oli My Way Tikkurilassa. Harmittaa kun en käyny sitä aijemmin kova oli kyllä aikomus, nyt se on sitten noin saamarin kallis...

Jep suosittelenpa minäkin Liikennekoulu Paanasen mopo-opettajaa Karia. Viime kesänä heillä oli kalustona Kawasaki ER5 ja BMW 650 GS. Kurssin suoritin itselleni sopivalla tahdilla (eli muutamassa viikossa) ja opetus oli asiallista sekä teoriatunneilla että liikenteessä.

smile_org.gif
Jos tarkoitat Ruukin autokoulua, niin olihan se halpa joo.. Kävin vuotta aiemmin ja hinta tais olla 200 +-50e.
Ukko sano suoraan, että ei viitti rahastaa tällä touhulla, kun ei oikein sitä osaa opettaakkaan
tounge.gif

Eli opetuksen taso oli todella surkea, eikä naisia päästänyt ison pyörän ohjaimiin (koska joku oli kaatanut uuden pyörän heti ekalla harjoituksella) vaan ajatti kevarilla niin pitkään että älysivät lopettaa siellä käymisen. Eipä kyllä niiltä mitään sitten perinytkään..
Minulle kyllä passasi ihan hyvin -> elokuvistahan sitä ajotaidot oppii
smile_org.gif
ja saipahan halvalla.
Tämä nyt oli taas vähän tämmönen riskialtis kommentti - näinä aikoina - mutta onhan se hyvä ihmisillä tietää että hinta voi mennä laadun kanssa käsikädessä -> Helsingin hinnoista en tiedä mitään!
Sepä se, hupanen opettajahan se oli vaikka välillä huudettiin toisillemme molemmat päät punaisena, kait johtuen jonkinsortin erimielisyyksistä
biggrin.gif

Päivät ei ainakaan olleet tylsiä kun sen juttuja kuunteli..."katellaan sit niitä ojanpenkkoja, voi sarvikuono tulla pusikosta"
biggrin.gif
Mielestäni opetuksen taso oli ihan OK, eikä ole kokemusta muista...

mä ajoin kaksi vuotta sitten A-kortin Pasilan Autokoulussa(Autokoulu Pasila ) , hyvä ja rento opettaja, olikohan sillä 30 vuotta mopoilua takana...messukeskuksen pihasta oli hyvä aloittaa ja hommasivat ER-5:een matalamman satulankin kun meitä 'pitkäkoipisia' naisimmeisiä oli silloin useampi.
Tais olla silloin perustasoa hinnaltaan, mopo ratkaisi, et mistä yletty jalat maahan...

Ylästön autokoulu, Vantaalla Jumbon vieressä. Homma kävi nopeasti ja hinta oli edullisin minkä löysin.

Itsekin suosittelen Haagan autokoulua, ei ollut mitään vanhoja fabuja opettamassa ja rento asenne joka toi vähän uskottavuuttakin niihin opettajiin. Eikä ollut pahan hintainenkaan (tosin tarkkaa summa en muista, mutta jossain 600e paikkeilla.. muistelisin).

Tuli varattua kurssipaikka tonne Hgin nuorisoasiainkeskuksen moottoripyöräkouluun joka alkaisi kylläkin vasta huhtikuussa, mutta jos käy niinkuin viime vuonna niin talvi menee melkein toukokuun puolelle
bawling.gif

Vielä 47 päivää odotusta..

Oma ääni menee Maunulan Autokoululle, yllättäen se on siis Maunulassa.

Koulupyöränä on Yamaha FZ6 ja pikkupyöränä joku endurotyyppinen piikki, ei jäänyt mieleen yhden ajokerran perusteella merkkiä tai tyyppiä.

Ihan asiallinen paikka, tunnit sai sovittua joustavasti ja muutenkaan ei mitään pahaa sanottavaa - työkaveri kävi tuolla myös ja kehui.

t.Ville

Back