• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kontakti muovi --> Kuinka pois?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Äkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vielä ksyleenistä, että se ei himmennä muovimatskuja kuten asetoni, siksi parempi kokeilla sillä.
Vai ei himmennä
crazy.gif
Ite
withstupid.gif
yritin ottaa etupleksin sisäpuolelta minkälie tarran liimajäänteitä ensin isopropanoolilla muttei lähtenyt, sitten ksyleeni kehiin...kun muistelin aiemmin ottaneeni jostain muovipinnasta tarrajäänteitä poies kyseisellä katastrofilitkulla...EI Saa...na kerkesin vähän hipaista rätillä pleksin pintaa niin muuttu tumman pleksin pinta ihan valkoseksi
crazy.gif
olipahan työläs homma saada plexi entisenlaiseksi
Monta tuntia fareglalla sai hieroa ennen ku alko vähänkään läpinäkymään ... että silleen

Muovilaatuja on montaa sorttia!

Kannattaa aina kokeilla johonkin näkymättömään kohtaan litkua mitä käyttää ettei käy niiku mulle

Sellaanen juttu!

Vanha omistaja laittanut joskus pari vuotta sitten kontakti muovit suojaamaan tankkia.. Eikä sitten repinyt niitä ajoissa pois. Nyt istuvat siinä kuin tatti. Kaikkea oon yrittänyt lastoista lähtien hunajalaikkaan asti. Itse muovi lähtöö pois mutta liima istuu ja voi hyvin. Liimanpoisto ainettakin tuhrittiin, mutta ei niin ei. Hionta vaha.. noup. Sitrus pohjainen joku jutska.. mut ei. ainut millä se jotenkuten lähti, oli vaimon kynsilakan poisto aine. Silläkin joutui kynsin raapimaan että lähti.. Prkl... Ne liimanpoisto aineet oli teippi/tarra liimaajan (ammattilaisen) tököttejä.. Ei lähe.
Kertokaa millä sitä vois yrittää poijjes.. Juu vesihiontapapru, mut ei huvittaisi maalata tankkii uusiks.

Kiits. jo etukäteen.
confused_orig.gif
ootko koittanut asetonia? Lähtee ainakin tarrat vanhoista vinyyleistä ja toimistohuonekaluista eli kovilta maali- yms. pinnoilta.

Vielä ksyleenistä, että se ei himmennä muovimatskuja kuten asetoni, siksi parempi kokeilla sillä.
Vai ei himmennä
crazy.gif
Ite
withstupid.gif
yritin ottaa etupleksin sisäpuolelta minkälie tarran liimajäänteitä ensin isopropanoolilla muttei lähtenyt, sitten ksyleeni kehiin...kun muistelin aiemmin ottaneeni jostain muovipinnasta tarrajäänteitä poies kyseisellä katastrofilitkulla...EI Saa...na kerkesin vähän hipaista rätillä pleksin pintaa niin muuttu tumman pleksin pinta ihan valkoseksi
crazy.gif
olipahan työläs homma saada plexi entisenlaiseksi
Monta tuntia fareglalla sai hieroa ennen ku alko vähänkään läpinäkymään ... että silleen

Muovilaatuja on montaa sorttia!

Kannattaa aina kokeilla johonkin näkymättömään kohtaan litkua mitä käyttää ettei käy niiku mulle
Juuri näin myös sen asetonin kanssa.

En tiedä miten muovin kanssa reagoi, mutta Sinolilla olen saanut helposti ja maaliystävällisesti liiman jämät maalipinnasta. Autohommissa käyttänyt Sinolia useamman kerran liimajäänteiden poistamiseksi ja toimii.

Nonniii!!!

Elikkäs tilanne on nyt tämä:  mulla on vielä kolme sellaasta 20*30cm kontaktimuovi lätkää siinä tankissa. Sen neljännen sain raaputeltua poijjes. Mutta ne kontakti muovit... millä ihmeellä ne pois.. toffeelaikka ei oo enää käytettävissä, joten millä ne muovit pois.. mä voin vaikka kynnellä raaputella ne liimat pois, mutta ne muovit ekaksi pitäisi nyt saada pois..
kuumailma puhaltimella ei tosiaan lähtenyt...pois. pois- pois.. Monestikko muuten tuli sana "pois"??  taikois pois?

-Tarralätkäfani

Back