• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kompromissipyörä - taas kerran

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gsp
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jep jep.. Harva nainen varmaan siirtelee mitään pyörää päällä istuen pehmeällä alustalla. Itsekkin työnnän sivulta mieluummin muualla kuin asfaltilla liikkuessa.
Jep jep, monissa paikoissa vaan motoristejä on siihen malliin että fillarit parkeerataan niin vierekkäin ettei sivulta pääse mihinkään työntelemään, päältä sille on vauhtia annettava! No kyseisellä naisella oli hankaluuksia kyllä sivultakin työntämisessa (meinasi kaataa) mutta taidatte olla sitten vähän eri kaliiberia muuten...
Ei se voima vaan tekniikka
wink.gif
. *nim. en ole kuulantyöntäjä tai edes bodari
biggrin.gif
* Kumma kun 170 cm MIEHET saisi sitten valita minkä pyörän tahansa... Siitä ei vinoilla tai väheksytä
confused_orig.gif
. No, mulla onkin  "miesten pyörä"  
033102bebe_1_prv.gif
tai joku...
nixweiss.gif
?
Edit; Siis en omista Rosmoa, mutta kokemusta sellaisesta löytyy.
Edit 2; Toisaalta tää on ihan turha vääntö, kun en mä Rosmoa ole kellekkään tuputtamassa tai edes saa sponssirahoja mainostamisesta
wink.gif
. Kunhan suosittelin ja perustelin suositusta.

Ei Veke ei, en aja Ceepparia, enkä ole ajanut, enkä aja kaverin XXääkään vaikka se harva se päivä käy kahvilla ja työntää kypärää kouraan. Mutta se miksi en aja on enemmän kiinni siitä, ettei psyyke varmasti kestä nousta pyörän selkään...

Mutta käypä kahveella, tuumitaan... olen muuten kotosalla, paitsi to 10-14 (stanan kesätentit)

Ei Veke ei, en aja Ceepparia, enkä ole ajanut, enkä aja kaverin XXääkään vaikka se harva se päivä käy kahvilla ja työntää kypärää kouraan. Mutta se miksi en aja on enemmän kiinni siitä, ettei psyyke varmasti kestä nousta pyörän selkään...

Mutta käypä kahveella, tuumitaan... olen muuten kotosalla, paitsi to 10-14 (stanan kesätentit)
...miehän saatan poiketa, jos vain olen inhimillishen aikhan liikhellä; kuitenki to iltana aikasinthan 21 huitteilla Roissa, tai pe aamusta kohtuu aikasin (ennen kymmentä). Mutta soittelen, josko maltan matkasportin vauhtia hilijentää
tounge.gif

TLS suzuki vois olla kans hyvä vaihtoehto. Bandittia kevyempi ja mahtuu hyvin budjettiinkin. Hauskuuslaite, ja kai siinä takajakkarallakin istuu jos ärränkin.

No, enpä voi taas kun ihmetellä... Itse lähes alimittainen (158 cm) ja ajelen kuitenkin isolla Bandiitilla. En koe ajavani liian suurella pyörällä, tosin talliin en saa peruutettua/työnnettyä pyörääni, mutta sen jätän mielelläni isännän hommaksi. Muuten pärjään kyllä liikenteessä sillä.
Ja samaa mieltä muuten Athenen kanssa, että pitää vähän miettiä, että mihin jättää pyöränsä, että pystyy sitä jollain tavalla liikuttelemaan. Itse parkkeeraan aina asfaltille ja tasamaalle, jos olen yksin liikenteessä...
Tämän vuoden isoissa bandiiteissa on kaikenlisäksi korkeudensäätö jossain siinä satulan alla; kokeilin kaverin sellaista bandiittia ja alimmaisessa asennossa jalat yletti riittävästi maahan (ei siis missään nimessä koko jalka, eikä mielestäni tarvitsekaan).
Muutaman vuoden vanhaa bandiittia saa varmaan jo 7000 €:lla.
Tehot ja tila riittää myös kakspäällä ajeluun...

Noh, jos leikitellään sillä ajatuksella, että mopotin olisikin enska - vaikka katusellainenkin, niin mikä olisi malli, josta eukollakin yltäisivät kintut maahan? Lisäksi pyörä ei saisi eukon mielestä näyttää "krossipyörältä". Transalpilla on ajeltu kahdestaan Kreetaa ympäri eikä se ainakaan siitä kitissyt. Tosin ei se sillä kyllä siellä ajanutkaan.

Millainen lilenee tuo XF freewind? Näyttäisi ainakin olevan suht edullinen.

Itse ajelen tuommosella SV650:lla. Kuulemma vääntää hyvin, verrattuna muihin saman cc luokan vehkeisiin. Itse paha sanoa, kun on ainoa mopo millä olen ajellut, tämmöinen aloittelija kun olen. Edellä mainitusta syystä en myöskään osaa sanoa miltä tuntuu ajaa jos pyörässä on hyvät kyyditysominaisuudet, mutta tuohon jos istuu joku kyytiin, niin ajosta katoaa hauskuus tasan samalla hetkellä....liekkö pitäis säätää alustaa vai onko kakspäällä ajo aina saatanasta?

...kevythän tuo on, niin senkin takia lisäpainon huomannee helposti...

Mutta yksin ajettuna ei mitään valittamista. Oma on S-mallia eli varttikatteella, ja lisäkkeenä vielä tunattu alakatekkin, eli tuo on tommonen wannabe-kyykky.

...kiitokset vain kahvituksesta torstai-iltana.

Eilen tarttasin Hondan Uuestakaupungista 11.30 ja 13 tuntia 20 minuuttia myöhemmin olin kotona: 761 mailin eli 1225 kilometrin nautinnollinen huikonen läpi aurinkoisen Suomen (paitti Pudasjärven ja Ranuan välillä tuli VETTÄ saavista kaatamalla!!!). Eikä tuntunu mishän
cool.gif
Kokonaisuueshan juhannusreissulla reilut 2400 kilometriä ja tulipa pari päivää ajeltua Satakunnan mutkapätkiä ja saaristoreittejä, hienoja olivat!

Tarkotan tällä siis sitä, että osta matkapyörä
thumbs-up.gif

Back