• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Komposiittikypäriä aurinkovisiirillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
hjc fs-10 matta mustana lähti tilaukseen kun tuntui hyvältä päässä. Saas nähdä sitten kuinka suhisee, jos suhisee.
Mistä tilasit? Ja hinta?

Itsekin olen mieltynyt HJC FS-10 Rubbertone Black:iin. Jossakin päin eurooppaa oli tarjous (muistaakseni) 159€ ja jokuset sentit päälle.
www.fc-moto.de
Maanantaina tilasin ja tänään perjantaina lähetti toi kotiovelle.
167e postikuluineen kun maksoin luottokortilla.
Tänään laitoin tilauksen fc-motoon mattamustasta fs-10stä. Saapa nähdä milloin tulee. Marushinin 778 (149€) kävin kokeilemassa, mut päädyin tohon 167€ maksavaan HJC:n.
Itse asentelin tänään tuohon HCJ FS-10 malliin puhelinhärpättimet. Yllätykseni oli suuri, kun siellä oli korvien kohdalla hyvät taskut pehmikkeiden alla, jonne kaiuttimet sujahti täydellisesti. Ei paina korvia mitenkään ja kuuluu hyvin. Leukaosassakin on niin paljon tilaa, että mikrofoni ei kosketa mitenkään leukaa / suuta jne jne...

Aurinkovisiiri voisi tulla puolisenttiä alemmas näin äkkikokeilemalla.
Mutta käytännöstä ei ole vielä tietoakaan. Metriäkään en ole tuolla vielä ajanut
smile_org.gif

Ehkä maanantaina sitten ehtii.

Tuo matta musta on kyllä hyvännäköinen. Tosin jos on rasvaiset sormet niin siinä näkyy kyllä sellainen rasvainen pläntti siinä kohdassa. Puhtain käsin sitä pitää käsitellä
wink.gif

Aurinkovisiirin palautusjousi päräyttää niin nopeasti visiirin ylös, että en usko jousella olevan montaa vuotta elinikää. Ehkä sen oppisi palauttamaan nätisti hieman hanskalla säätövivusta hidastaen. Se on nimittäin melko räpsähdys ja visiiri on ylhäällä ennen kuin ehdit silmää räpäyttää.

Pikalukon vieressä on yksi D-lenkki, josta sen saa munalukolla kiinni pyörään jos on tarves.

Schubertheissa on mun mielestä sisustat ja viimeistelylaatu aika ankeaa ja se aurinkovisiirin käyttö on hankalaa. Testasin viime kesänä kun oli kypäränhankinta edessä.
Mun mielestä ainakin oman Schubertin (S1 Pro) aurinkovisiiri on todella hyvä helppo käyttää, enkä tiedä miten tuon voisi paremmin toteuttaa.
Ja kypärä istuu paremmin päähän kuin mikään muu monista kokeilemistani.
Schuberth C3:aa erehdyin tänään koettamaan päähän ja istui niin hyvin että oli "pakko" ottaa liikkeestä mukaan. Pehmusteet on just napakat päälaelta leukaan asti. Pikainen koeajo moottoritiellä vaikutti hyvältä, ei suhise enää niin kuin Sharkin kanssa. Aurinkovisiiri laskee alas asti ja pehmusteiden viimeistely vaikuttaa hyvältä. Ja tuossa on pinlock, niin ei huurustu vaikka liikennevaloissa hönkii visiiriin  
thumbs-up.gif
 Ihan huippu  
062802moto_prv.gif

Ja tuossa on pinlock, niin ei huurustu vaikka liikennevaloissa hönkii visiiriin  
thumbs-up.gif
 Ihan huippu  
062802moto_prv.gif
Viime talvena kaikilla mahdollisilla ja mahdottomilla yhdistelmillä kikkailleena laitoin tilaukseen 1) crossilasit sähkötuulettimella 2) sähkölämmitteisen visiirin kypärään.

Pinlock auttaa tiettyyn pisteeseen asti...

C3 on kyllä erityisen hyvä kesäkypärä. Taidan vaihtaa Multitecini sellaiseen, kun sovittaessa houkutti. Tai sitten System6. Melkeinhän ne ovat samat, molemmissa laatu ja aurinkovisiiri kohdillaan.

mulla on S1 pro carbon koska se sopii päähän , ja on oikeasti hiljainen ,nyt kun ei ole katetta, aurikovisiiri on erittäin helppo käyttää ja pinlock visiirin kanssa se pysyy huurteettomanakin, paitsi paikallaan ollessa,koska se on niin tiivis.

sillä alkuperäisellä pinnoitetulla visiirillä ei tehnyt mitään ja se peilaa ja pinnoite vielä irtosikin...

marushinin carbon mun piti ostaa mutta kaali oli siihen väärän mallinen , leuka otti leukasuojaan kiinni ja korvien ympärille jäi tyhjää monta senttiä... mutta kevyt se kyllä oli, 1K Vs 1,3K

kyllä kypärän ostoon kannattaa käyttää aikaa ja käydä kokeilemassa mikä oikeasti istuu päähän kunnolla, mulla oli arai ennen mutta se oli kovaääninen ja painava.

painon merkityksen huomaa vasta pidemmillä vedoilla kun ei ole niska kipeä illalla ja melun kun korvat ei soikkaan koko yötä...

sanoi:
Ja Arailta tullut uusi fotokromaattinen pinlock, siis tummuu auringossa. Onko kellään kokemuksia ?

Tänään hommasin tuollaisen yhdistettynä kirkkaaseen visiiriin. Tuli testattua 250km iltalenkillä ja aika hyvältä tuntui. Tummui selvästi jo puolipilvisellä kelillä ja osan matkaa tuli vedettyä ihan vasten aurinkoa ja silti näki siedettävästi eteensä. Mulla on pikkaisen silmät valonarat talvella tehdyn laseroinnin jäljiltä mutta silti pärjäsi. Nyt muuten keväällä on tullut pidettyä aurinkolaseja päässä jos arska on mollottanut. Omaan makuun tuo voisi ehkä tummeta vielä enemmän.

Meni reissu sen verran myöhään että kotia körötellessä alkoi jo vähän hämärtää. Tuntui että pysyi hieman tummentavana vielä tuolloinkin, täytyy testailla joku ilta paremmin pimeämmässä.

Ensifiilikset ainakin plussan puolella.

sanoi:
Ja Arailta tullut uusi fotokromaattinen pinlock, siis tummuu auringossa. Onko kellään kokemuksia ?

Tänään hommasin tuollaisen yhdistettynä kirkkaaseen visiiriin. Tuli testattua 250km iltalenkillä ja aika hyvältä tuntui. Tummui selvästi jo puolipilvisellä kelillä ja osan matkaa tuli vedettyä ihan vasten aurinkoa ja silti näki siedettävästi eteensä. Mulla on pikkaisen silmät valonarat talvella tehdyn laseroinnin jäljiltä mutta silti pärjäsi. Nyt muuten keväällä on tullut pidettyä aurinkolaseja päässä jos arska on mollottanut. Omaan makuun tuo voisi ehkä tummeta vielä enemmän.

Meni reissu sen verran myöhään että kotia körötellessä alkoi jo vähän hämärtää. Tuntui että pysyi hieman tummentavana vielä tuolloinkin, täytyy testailla joku ilta paremmin pimeämmässä.

Ensifiilikset ainakin plussan puolella.
Mistä ostit ja mitä maksoi? On kyllä ehdottomasti hankintalistalla.

Espoon Bike Worldista löytyipi. Hinta jäi vähän auki kun koomattiin vahingossa ostoksiin väärät hinnat  
biggrin.gif
Kerkesin kiireissäni jo kehä kakkoselle ennen kuin myyjä soitteli perään, sumplitaan tuo hinta ensi kerralla sitten  
idea3.gif

Tuollainen on kyllä haettava, hopea iridiumi löytyy, mutta toi tummeneva pinlock äkkiseltään kuulostais loistavalle vaihteleville keleille. Iridiumi sitten pilvettömille kesäpäiville
smile_org.gif

Tota on nyt kolme iltaa tullut käytettyä, hyvältä tuntuu edelleen. Eilen tuli semmoinen juttu ilmi että kun kypärä notkui parkissa tangon päässä ja aurinko mollotti visiiriin vaan toiselle puolelle niin ajoon lähdettäessä siinä oli selvä raja keskellä visiiriä.  
tounge.gif
Hävisi kyllä siitä 5 kilsan ajon jälkeen, olin jo ensin vähän että WTF  
omg.gif

Minkäslaista mekkalaa tuo HJC FS-10 pitää päässä, kiinnostaisi hankkia tuollainen kun ei ole hinnalla pilattu ja edellinen vuosia sitten kalliilla hankittu Arai Condor osoittautui melkoiseksi viheltäjäksi? Mahtuneeko tuon kanssa silmälasit päähän, varsinkin tuon aurinkovisiirin ollessa naamalla?

Jahas, Arain avaruuspinlockit ovat jo markkinoilla. Nyt pitää vaan löytää se paikallinen myyskentelijä, hmm mmm

edellinen vuosia sitten kalliilla hankittu Arai Condor osoittautui melkoiseksi viheltäjäksi?
Vaihda ihmeessä kypärää, jos haluat, mutta jos condori on muuten mukava ja ainut probleema on vihellys, niin tuossa ohjeet visiirin tiiviiksi säätöön:

http://www.youtube.com/watch?v....ndex=14

Saattaa loppua vihellys tuon jälkeen, tai sitten ei. Mulla ei ainakaan condori vihellä, paitsi silloin jos en paina visiiriä kunnolla kiinni, siis siihen asti kunnes kuuluu *naps* - ääni...

Back