• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Komposiittikypäriä aurinkovisiirillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei pysty kommentoimaan mitää muuta kun päähä mulle istuu ok. Metriäkään ei ole päässä ajaessa ollut.
Täytynee poiketa eurobikerilla ja kokeilla. Minun silmään ihan tyylikkäiltä netistä katsottuna näyttivät. Oliko myymälässä minkälainen valikoima? Ja onko apteekin hinnat?
Valikoima kohtuu ok ja jos kokoa ei hyllyssä niin myyjä kyllä auttaa. Hinnat on apteekin hyllystä kelle on itse pikku aleja saanut joka kerta.

Ei pysty kommentoimaan mitää muuta kun päähä mulle istuu ok. Metriäkään ei ole päässä ajaessa ollut.
Täytynee poiketa eurobikerilla ja kokeilla. Minun silmään ihan tyylikkäiltä netistä katsottuna näyttivät. Oliko myymälässä minkälainen valikoima? Ja onko apteekin hinnat?
Valikoima kohtuu ok ja jos kokoa ei hyllyssä niin myyjä kyllä auttaa. Hinnat on apteekin hyllystä kelle on itse pikku aleja saanut joka kerta.
Minulla. kun on semmoinen vanhankansan aito vesipää. Ympärys about 62cm. Ei sopinu se avattava Nolani mulle, puristi, ahisti ja leukakin oli tiellä. Ei menny luukku kiinni.... No, nyt se Nolani on jonkun toisen riesana. Menen Eurobikeriin.

thanks

Minulla. kun on semmoinen vanhankansan aito vesipää. Ympärys about 62cm. Ei sopinu se avattava Nolani mulle, puristi, ahisti ja leukakin oli tiellä. Ei menny luukku kiinni.... No, nyt se Nolani on jonkun toisen riesana. Menen Eurobikeriin.

thanks
Eipä tuo oma kuulakaan pienimmästä päästä ole ja tuo marushin onkin kokoa 63/64 minkä shoppasin ja sepä löyty sitten takahuoneesta ei hyllystä
062802jumpie_prv.gif

hjc fs-10 matta mustana lähti tilaukseen kun tuntui hyvältä päässä. Saas nähdä sitten kuinka suhisee, jos suhisee.

Mulla ois oheinen yhen kesän ja noin 3000 km käytetty kypärä myynnissä. linkki Tuo photokromaattinen visiiri on kyllä loistava keksintö ja harmittaa kun pitää merkkiä vaihtaa.

thanks
Eipä tuo oma kuulakaan pienimmästä päästä ole ja tuo marushin onkin kokoa 63/64 minkä shoppasin ja sepä löyty sitten takahuoneesta ei hyllystä  
062802jumpie_prv.gif
Itse ostin viime kesänä Eurobikerilta Marushin RS-1 Carbonin eli kilon painavan hiilikuitupotan. Silloin oli alennuksessa ja maksoi 250e+40e iridium visiiri. Pidän kypärästä, noin 700km päässä matkustanut.

Kypärä tosiaankin on kevyt, iridium visiirin pinnoite on aika heikohkoa eli alareunasta lähtenyt pinnoitetta pois. Kypärä pysyy hyvin päässä ja on tukeva, yhden kokoa pienemmän otin. Aluksi kylmätyypeissä tuntui otsasta puristavan liikaa mutta nyt kyllä istuu hyvin. Toinen poskipala lähti itsestään irti, oli huonot liimat sielä. Tämä olisi mennyt takuuseen mutta en jaksanut sitä turhaan sinne viedä joten liimasin sen vaan bostikilla takaisin kiinni. Tuuletusaukkojen napit saisivat olla isommat, vähän härväämiseksi menee niiden kanssa. Melusta en osaa sanoa mitään koska ajan nakulla ja tulpat korvissa, itseä ei ainakaan häiritse. Viisiri huurtuu helposti kylmemmillä ilmoilla, tämäkään tosin ei ole häirinnyt.

Mielestäni hinta-laatusuhteeltaan hyvä, Eurobiker on maahantuoja joten vähän on apteekin hinnat mutta ottaa jotain lisähärpäkettä ostoskoriin niin kyllä sieltä euro tai kaks tippuu aina jostain. Viimeksi kävin sieltä tankkilaukun hakemassa kun se nyt tässä työpaikan vieressä sattuu olemaan.

Olen pläräillyt eri kypäräsivustoja ja kauppoja muutaman päivän ja järjestään tuntuu olevan polykarbonaatti kuorisia kypäriä nuo missä on sisäinen aurinkovisiiri.
Äh, amputoikaa raajani, mä mainostan joka threadissa uutta pottaani -> http://caberg-helm.com/product....olor=BC
Aivan käsittämättöman messevä tuo inner sun visor
cool.gif

ei saa Suomesta, joten eBayluksi menee. Gabergin muita malleja kyllä löytyy ja samat mitat luulis olevan...?

Mitähän mahtaa maksaa tällanen ihmetys ja joko niitä saa PK-alueelta, bikeworld tjms. ??

Eilen kävin Bikeworld:issa ja tuli kokeiltua Arain kypärää. Kysyin myyjältä onko noihin Arain kypäriin aurinkovisiiriä, niin ainakaan se ei maininnut noista tummuvista.
Tampereen Yammu-sedän puodista elikkä Yamaha Centeristä kuultu terveisiä, että pitäisi olla hyllyssä viimeistään toukokuun alussa. Hinta nähtävästi viidenkympin kantturoissa.

EDIT: Ja kyseessähän on nimen omaan Pinlock-kelmu, ei visiiri. Itse otan kyllä testiin kunhan vain käsiini saan. Lasisilmät on pakko olla päässä ajon aikana, eikä piilolinssejä ole/tule.

Luulis että sen tummuvan pinlockin saa myös muihin kypärä malleihin...

Täällä on näköjään Shoie CW-1 visiirin tummuva pinlock jo myynnissä: linkki

Schubertheissa on mun mielestä sisustat ja viimeistelylaatu aika ankeaa ja se aurinkovisiirin käyttö on hankalaa. Testasin viime kesänä kun oli kypäränhankinta edessä.

En ole aurinkovisiiriä tarvinnut vielä tähän päivään mennessä ja ilman aurinkolaseja ja kirkkaalla visiirillä on menty, että mikälie moisen funktio, tähän tulokseen tulin kun kädessä oli Schuberth. Pinlockkeja alkaa saamaan jo suht edukkaasti tummia ja tummuvia, jos tarvitsee häikäisysuojaa, kohta sellanen menee varmaan jo lompakkoonkin
biggrin.gif

Schubertheissa on mun mielestä sisustat ja viimeistelylaatu aika ankeaa ja se aurinkovisiirin käyttö on hankalaa. Testasin viime kesänä kun oli kypäränhankinta edessä.
Mun mielestä ainakin oman Schubertin (S1 Pro) aurinkovisiiri on todella hyvä ja helppo käyttää, enkä tiedä miten tuon voisi paremmin toteuttaa.
Ja kypärä istuu paremmin päähän kuin mikään muu monista kokeilemistani.

hjc fs-10 matta mustana lähti tilaukseen kun tuntui hyvältä päässä. Saas nähdä sitten kuinka suhisee, jos suhisee.
Mistä tilasit? Ja hinta?

Itsekin olen mieltynyt HJC FS-10 Rubbertone Black:iin. Jossakin päin eurooppaa oli tarjous (muistaakseni) 159€ ja jokuset sentit päälle.
www.fc-moto.de
Maanantaina tilasin ja tänään perjantaina lähetti toi kotiovelle.
167e postikuluineen kun maksoin luottokortilla.

sanoi:
Mun mielestä ainakin oman Schubertin (S1 Pro) aurinkovisiiri on todella hyvä helppo käyttää, enkä tiedä miten tuon voisi paremmin toteuttaa.
Ja kypärä istuu paremmin päähän kuin mikään muu monista kokeilemistani.

Hyväksi todettu, niin C2 kuin S1 pro.

Mistä tilasit? Ja hinta?

Itsekin olen mieltynyt HJC FS-10 Rubbertone Black:iin. Jossakin päin eurooppaa oli tarjous (muistaakseni) 159€ ja jokuset sentit päälle.
www.fc-moto.de
Maanantaina tilasin ja tänään perjantaina lähetti toi kotiovelle.
167e postikuluineen kun maksoin luottokortilla.
Tänään laitoin tilauksen fc-motoon mattamustasta fs-10stä. Saapa nähdä milloin tulee. Marushinin 778 (149€) kävin kokeilemassa, mut päädyin tohon 167€ maksavaan HJC:n.

Back