• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kolaripyörästä ajopeli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MMM
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
suizaki sanoi:
Kotona ei uskalla edes enää sanoa, että halvalla sain. Seuraavat rytöläjät on pakko pakko paloitella jo kotimatkalla pakettiautossa ja pitää piilottaa todella huolella.

Onneksi täällä on kohtalotovereita. :)-

mustapera sanoi:
Ehdollinen korjaus=vaatii rungon mittaus pötäkirjan rekisteröintiin.
Korjattavaksi=ei vaadi mittausta.
Korjattavaksi= Vakuutusyhtiö/avk ei vaadi rungon mittausta, mutta katsastusmiehellä on sitä oikeus vaatia ja omien kokemuksie mukaan sitä myös vaatii.

UMAS sanoi:
Korjattavaksi= Vakuutusyhtiö/avk ei vaadi rungon mittausta, mutta katsastusmiehellä on sitä oikeus vaatia ja omien kokemuksie mukaan sitä myös vaatii.

Tyhmänä kyselen, että jos ajoneuvo on Trafilla "Vaurioituneena poisto" merkinnällä niin tarkoittaako tuo sitä, että on katsastettava ennen kuin saa liikennekäyttöön?

Saatana sanoi:
Yamaha R1 07 vetästy huolella kyljelleen ja nyt vähän arvottu mitä sille kannattaisi tehdä?

...

Nyt onkin kysymys että pitäskö tuo heittää roskiin?

Eihän tuo nyt pahalta kuulosta. On noita paljon pahemmassa kunnossa olevia pyöriä korjailtu. Itseasiassa mun katupyörä on ollut pahemmassa kunnossa, kun sen aikoinaan AVK:lta ostin.

Palkkirunko ei väänny oikein millään. On tullut useampia kertoja kaatuiltua radalla (kerran myös kadulla) asfaltille ja turva-alueille. Muut osat kärsii, mutta runko ei (näin mun kokemuksella). Kerran on tullut vastaan runko, jossa etuosa vääntynyt sisäänpäin, mutta silloin kyseessä on ollut iso nokkakolari.
Vahvasti suosittelen löysäämään moottorin pultit rungosta ja kiristämään takaisin momenttiin. Kolarissa saattaa jäädä jännitteitä näihin pultteihin ja se saattaa kostautua myöhemmin.

Itse kattoisin mitä kaikkea saa itse korjattua liimaamalla, niittaamalla, lasikuiduttamalla tai hitsaamalla. Sen jälkeen mitä pitää ostaa. Sitten se vaatii vaan ropausta.

Mutta erittäin hieno tommonen R1 yamaha! Ropaa se kuntoon vaan :thumbup:

Urpox sanoi:
Tyhmänä kyselen, että jos ajoneuvo on Trafilla "Vaurioituneena poisto" merkinnällä niin tarkoittaako tuo sitä, että on katsastettava ennen kuin saa liikennekäyttöön?

Kyllä vaan. Kaikki avkoon prätkät poistetaan aina vaurioituneena ellei ole toisin mainittu ja takaisin ei saa ellei katsasta.

T1mppa sanoi:
Eihän tuo nyt pahalta kuulosta. On noita paljon pahemmassa kunnossa olevia pyöriä korjailtu. Itseasiassa mun katupyörä on ollut pahemmassa kunnossa, kun sen aikoinaan AVK:lta ostin.

Palkkirunko ei väänny oikein millään. On tullut useampia kertoja kaatuiltua radalla (kerran myös kadulla) asfaltille ja turva-alueille. Muut osat kärsii, mutta runko ei (näin mun kokemuksella). Kerran on tullut vastaan runko, jossa etuosa vääntynyt sisäänpäin, mutta silloin kyseessä on ollut iso nokkakolari.
Vahvasti suosittelen löysäämään moottorin pultit rungosta ja kiristämään takaisin momenttiin. Kolarissa saattaa jäädä jännitteitä näihin pultteihin ja se saattaa kostautua myöhemmin.

Itse kattoisin mitä kaikkea saa itse korjattua liimaamalla, niittaamalla, lasikuiduttamalla tai hitsaamalla. Sen jälkeen mitä pitää ostaa. Sitten se vaatii vaan ropausta.

Mutta erittäin hieno tommonen R1 yamaha! Ropaa se kuntoon vaan :thumbup:

Pyörä ei siis ole minun, kaverin puolesta tässä vähä kyselen että mittee.
Minä myisin koko läjän, mutta onhan se hyvä pyörä. Kone kunnossa ja isoin 40 remontti tehtynä. Ainoa vain että ennen kuin tajusi katteen alta pilkistävä reijän kerkesi yrittää käynnistää. Nyt toivotaan ettei ole menny rottia tai kiviä sisää.
Onko se sitten kiina ja ebay paras paikka katella uusia osia? Purkaamoilla aika hiljasta.

Back