• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

kolari oulussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Tervehdys kaikille motoristeille.Olen tässä lukenut Teän kirjottamia juttuja kolarista nähnyt mielipiteitä ja aika huikeita ilma lentojakin olen kuulemma lentänyt
biggrin.gif
NoH! olen löytänyt tästä asiasta sen hyvän puolen jo ja lakannut miettimästä että miten olisi voinut käydä
confused_orig.gif
Ei varmaan ollu vielä minun vuoro lähteä Tuonne jonnekki
biggrin.gif
Olen toki turvavälin kannattaja ja tästä eespäin kannatan sitä vielä enemmän.Kaikki meni suurinpiirtein näin ajoin sellasta mopon mittarin mukaan 110kmh eli noin satasta oikeasti.Ajoin letkassa ja edellä olevaan autoon oli matkaa reilusti huomasin edessä n.200metrin päässä että jotain tapahtui taksi kuskille se vetaisi aika vauhdilla autonsa pientareelle muut autot jarruttelivat ja vaihtoivat kaistaa vasemmalle puolen ja niin tein minäkin.Nopeuskin oli siinä vaiheessa varmaan jonkuverran alle satasen taksin kohdalla katsoin peiliin ja olan yli että voisin vaihtaa oikealle kaistalle tämä toimenpidehän kestää tunnetusti 1-2sekuntia.muistaakseni en ole ihan varma mutta olisin voinut vaihtaa kaistaa oikealle.Mutta kun katsoin eteen matkaa etummaiseen autoon oli jo liian vähän varmaan 10-15m TULI PANIIKKI lakua tuli tiehen ja sen sekunnin aikana kävi mielessä että VOI VITTU tähän katkes pojan lento.Ne on kyllä taitavia jotka saavat kaikilla abs:llä väistettyä ja muutenkin aina puhuvat että turvaväliä turvaväliä kyllä uskon että jokainen moottoripyöräilijä on niin tarkkana liikenteessä niin hyvin kuin vain on mahdollista,koska siinä ei kakkos palkintoja paljon jaella olin kyllä tässä tapauksessa onnekas kakkos palkinnon saaja
biggrin.gif
Missään vaiheessa en huomannut että edessä olevassa autossa olisi palanut takana minkään valtakunnan valoja jarruvaloista tai hätävilkuista puhumattakaan.Luulen että auto oli pysähtynyt vasemmalle kaistalle.sain onnekseni jarrutettua sillai että törmäsin vähän viistosti perään ja lensin siitä kyljittäin lasista läpi ja kävin puoleksi farmari autossa sisällä siitä tipahdin tien päälle kipeää kävi pirusti olin varmaan keskelä tietä n.5-10sek sitte järki sano että pirun äkkiä tonne tien laitaan että autot ei aja pääle.pyörittelin itteni pientareelle ja varmaan tiedätte nyt kuinka vähäsin vammoin selvisin ei paljoa olis pyöritty jos olis useampi luu ollu poikki.Oikea ranne venähti ja vasen lonkka oli pois paikoiltaa ja varmaan joku venähdys myös sielä koska se ei ottanut alle samana päivänä.mutta anyway sitä ilma lentoa ei siinä törmäyksessä ollut mitä joku kirjoitti :DKaverit tulivat hakeen illalla mopon hinaus liikkeestä karvanen hinta kyllä 82eur suska oli kokenut kolhuja mutta totesin että etutolpitten vaihdolla sais siitä vielä nakupyörän tehtyä Suzuki gsx750es vm.85 tai vois sen myydä poiskin jollekki osiksi uusi pyörä on nimittäin jo kiikarissa
biggrin.gif
withstupid.gif
Mut loppu vetona tähän et pitäskö pitää semmonen turvaväli et pysys vaan kotona eikä lähtis liikenteeseen ajeleen mummojen perään,vai ottasko tämän ihan vaan lunkisti ja sanois fuck that! Poliisi tutkintaki on vielä kesken ja vaikka olen tietenki vissin syyllinen "perätuuppari"
biggrin.gif
ni toivottavasti koiran omistajaki löytyy että voisin saada vähän rahaa minäki uudemman pyörän ostoon.Hauskoja kesän jatkoja kaikille ja älkää tehkö niin kuin minä olen tehnyt :Dvaikka minun kausi on lopussa niin yritän päästä jollakin pyörälä hailuoto ajoihin
062802moto_prv.gif

hyvä että olet sentääs tääl kirjoittelemassa ja pikaista paranemista..
oisko kuvia pyörästä jos ehkä voisit myydä kerta sen??

Hyvä että selvisit!!!

Nyt vain ehjempää pyörää katselemaan!

Täytyypä ottaa tarinasta oppia vaikka itsekin luulen ajavani varovasti. Paitsi joskus
wink.gif

...katsoin peiliin ja olan yli että voisin vaihtaa oikealle kaistalle tämä toimenpidehän kestää tunnetusti 1-2sekuntia.muistaakseni en ole ihan varma mutta olisin voinut vaihtaa kaistaa oikealle.Mutta kun katsoin eteen matkaa etummaiseen autoon oli jo liian vähän varmaan 10-15m TULI PANIIKKI lakua tuli tiehen ja sen sekunnin aikana kävi mielessä että VOI VITTU tähän katkes pojan lento.
Dèja vu! Itse kumautin reilut kolme vuotta sitten juuri samalla menetelmällä, useampi kk työkyvyttömänä silloin...
sad_orig.gif

Sulla kävi mäihä, kun ei tuon pahempaa. Ja turvaväleistä; itse sain jo ennen mälliä usein ajokavereilta motkotusta, että pidän liian pitkää väliä edellämenevään, kun "siihen voi tulla joku väliin..!", voi kamalata ja parikin kertaa äkkipysäyksessä tuli takana olevia ajokavereita molemmilta puolilta ohi... Ja välit ei meikällä ole ainakaan lyhentyneet.

Hyvä kun ei käynyt pahemmin. Paranemisia ja uutta pyörää alle...
thumbs-up.gif

EDIT:

Kait otit edessä olleen kotilon rekkarin ylös? Voitaisiin kerätä porukka ja mennä opettamaan hätävilkkujen käyttöä tiellä, jossa ei saa pysähtyä.
mad.gif

No kiva saada kuittia tapahtuneesta myös 'luotettavasta lähteestä'.
wink.gif

Toivotaan ettei mopottomana klenkkana olo kestä kovin kauaa. Paranemisia ja tervetuloa voorumille.

thumbs-up.gif

Onneksi säilyit empyn jäsenenä etkä loukkinut ihtiäs oikein pahaksi. Tuo on kyllä paha, olen meinannut mällätä autolla tuolla menetelmällä pari kertaa edellä menevän persiiseen. Turvaväli on mukamas ihan hyvä ja varmaan onkin, jos sitä seuraa, mitä edessä tapahtuu. Mutta avot, jos huomio kiinnittyy johonkin muuhun siksi sekunniksi-pariksi, niin se turvaväli olisi saanut olla sen 500 m....

Ei kai voi todeta kuin että joskus sitä vaan sattuu...

thumbs-up.gif
Paranemisia! Tekevälle sattuu... niin ja elämä opettaa, jos ei muuta niin ainakin hiljaa kävelemään eteen päin.  
wink.gif

Uutta peliä alle ja  
062802moto_prv.gif

Edit: Ei ne opit ja taidot aina riitä, onneakin joskus tarvitaan!
smile_org.gif

Tekevälle sattuu, kiva ku oot hengissä.

Tääl Oulus tuntuu olevan aika tavallista toi keskelle motarii pysähtyminen. Perjantaina oli Kuusamontien kohdalla pohjoisesta päin tultaessa rekkaauto kaivinkone kyydissään parkissa keskellä kaistaa. Perään jarrutteli taksi ja useempi muukin auto, kellään ei käynyt mielessä et vois pistää hätävilkkuu päälle. Täytyy kyl myöntää et tilanne tulee aika nopeesti kohdalle vaik itse ajoinki vasenta kaistaa, tietysti sitä nyt vähän olettaa että kukaan ei ole parkkeerannut keskelle motaria...

Toisaalta tääl kyl melkeen pysähdytään motarin kiihdystyskaistan päähänki ennenku liitytään "sujuvasti" liikennevirtaan.
smile_org.gif

Back