• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Koko-, puoli vai varttikate

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wekkuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ärsyttävää, kun noita nimityksiä käytetään puolihuolimattomasti varsinkin pyöriä mainostettaessa... Mulla itselläni on selvä näkemys siitä mikä on puolikate ja mikä varttikate. Kokokate nyt lienee itsestäänselvyys. Vai onko?

Miten määrittelet koko-, puoli- ja varttikatteen?

ZRX:ssä on - kuten hyvin tiedämme - varttikate.

Samoin Bandiitissa.

Muista katteista viis - kunhan pankkikortilla on katetta!
wink.gif

Tässäpä määritelmät - ainakin minun mielestä:
Varttikate = ohjaustangon mukana kääntyvä, etuhaarukkaan kiinnitetty kate
Puolikate = pyörän runkoon kiinnitetty kate, joka ei peitä sylinteriryhmää
Kokokate = pyörän runkoon, myös sylinteriryhmän peittävä kate

Pankkitilin kate = sitä ei yleensä ole, kun sitä kuumeisimmin tarvitsisi...

Miksei nuo pankkitiliinkin kelpaisi:
- naku = 0-saldo
bawling.gif

- varttikate riittää vain 25% aiotusta hankinnnasta
sad_orig.gif

- puolikate kattaa sentään 50%
confused_orig.gif

- kokokate on vain märkä päiväuni
tounge.gif

Katetta on syytä olla tilillä, mutta mopossa ovat turhia, eipä tarvi mitään ylinopeuksia ajatella, ku jo 80km/h:ssa tietää ajavansa ja viima vierii naamalla.
062802moto_prv.gif
sport05.gif

Mistä lie isoilla katteilla varustetun pyörän kuski repii kiksinsä.. ylinopeuksista, takapuolen puutumisesta, hurjasta ajomäärästä päivän aikana...
nixweiss.gif

Sateen sattuessa varmaan kuitenkin kelepaa
wink.gif

No vitsi vitsinä ja jokamies taaplaa tavallaan, mutta meikällä ei mopossa katteita katella
biggrin.gif
biggrin.gif

Ehkä sitten voisi ajatella jotain suojaa, kun on vanha mies
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif

Kyllä ne kiksit tulee etupäässä itse prätkällä ajamisesta, uusista maisemista - ei niinkään tuulen tuiverruksesta naamalla. Mutta tämähän on todellakin kovasti henkilökohtainen juttu...

Ja aivan, olen vanha ja katteellinen (ei pankkitili)
tounge.gif

Jos pankkitilin nollasaldo on naku, niin onkos miinuksilla oleva luotollinen tili sitten customi..?

Sopii kyllä meikäläiselle hyvin.
cool.gif

Mistä lie isoilla katteilla varustetun pyörän kuski repii kiksinsä.. ylinopeuksista, takapuolen puutumisesta, hurjasta ajomäärästä päivän aikana...  
nixweiss.gif

Sateen sattuessa varmaan kuitenkin kelepaa
wink.gif
No oma fillarini on suurella katteella & pienellä (=tehottomalla) koneella varustettu => eipä juuri liikennevalokiihdytyksillä brassailla
wink.gif
Omat kicksit tuleekin GT:n tavoin maisemien vaihtumisesta ja pyörän päällä sitä on kuin enemmän osa ympäröivää luontoa (tuoksut ja äänet) kuin kotilon sisällä - unohtamatta sitä suurta vapauden tuntua. Liikkuessani yleensä tuleekin valittua rauhallisemmat, vanhat kantatiet vieressä (?) syyhkivän uuden motarin sijaan. Siksi pidänkin omaa filarivalintaani enemmänkin kuin onnistuneena juuri minulle - hinta vs. ominaisuudet just kohillaan
sport05.gif

Tässäpä määritelmät - ainakin minun mielestä:
Varttikate = ohjaustangon mukana kääntyvä, etuhaarukkaan kiinnitetty kate
Puolikate = pyörän runkoon kiinnitetty kate, joka ei peitä sylinteriryhmää
Kokokate = pyörän runkoon, myös sylinteriryhmän peittävä kate

Pankkitilin kate = sitä ei yleensä ole, kun sitä kuumeisimmin tarvitsisi...
tuolla kuvia puolikatteesta. Pyörän runkoon kiinnitetty kate, joka ei peitä sylinteriryhmää

Löytyyhän vielä yksi... eli bikinikate tai miksi sitä nyt sanotaan...
tounge.gif
Ei sitä voi oikein kokokatteeksikaan sanoa... Esim. GPZ:ssa on sellainen, puolikate + erillinen alakate.

Itse olen enemmin mieltänyt varttikatteen kuten esim. z1000:sessa, ja puolikatteen kuten suzukin sv malleissa.

Back