• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemusta Halvarssonin nahkapuvuista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Onko kokemusta noista Halvarssonin nahka-puvuista dryway-kalvolla varustettuna? Lähinnä kiinnostaa miten toimii sateella -  kalvon ansioista ei äijä ilmeisesti kastu, mutta mitäs tykkää puvun nahka sateesta pidemmän pääle? Tuleeko kyseisellä puvulla toimeen ilman sade-asua? Nykyisellään on käytöösä vanh anahkapuku ja sadeasu, jota on ikävä kuskata mukana ja varsinkin ikävä pysähtyä pukemaan päälle sateen yllättäessä. Kuitenkin se nahka on jotenkin "pakollinen".

JOs on tiedossa muita nahka-asuja kosteussuojakalvolla varustettuna niin voi antaa vinkkiä.

Mulla on tollaset Halvarssonin vehkeet, mutta valitettavasti (sinun kannalta) ei kunnon sadekokemusta. Dryway on periaatteessa samaa tavaraa kuin esim. Goretex, siis PERIAATTEESSA. Olen kuullut että jotkut "köyhän-miehen-goret" ovat ominaisuuksiltaan huonompia kuin originaali.

Mulla on ainakin vahva usko siihen että Halvarssonin dryway pitää veden ulkopuolella, ko. valmistajan tuotteet ovat kaikenkaikkiaan varsin laadukkaita.

Nahka vaatii hoitoa pysyäkseen joustavana (ja hyvän näköisenä). Rasvaa, rasvaa, rasvaa....

Mulla on ihan normi Halwarsson Velo takki ja flexi housuna eikä viime syksynä kastunut vaikka ei kalvoja olekkaan. Melko paljon riippuu miten ja millä sen nahan käsittelee ja tietysti millainen mopo on ajossa. Nuo nykyiset muovi luodit antavat niin hyvän suojan ettei muut paikat kuin kädet kastu.
Nahkapukujen ongelma kohta on saumat niistä voi tippasta läpi riippuen niiden kalvojen tyypistä.

Tänks,

Mopo on mallia avo - eli ei kovin muovinen.

Pitänee käydä kattoon ja sovittaan noita pukuja. Eiköhän se kalvosuojaus pidä ja rasvaileen sitten vaan...

cool.gif

Joko on kokemuksia Halvarssoneista sateella? Lisäksi kiinnostaisi kokemukset helteellä, mahtaako toi kalvo hengittää vai tuleeko olosta tukala.

Mulla on Halvarssonin hanskat, materiaalina 'DryWay+'.
Ikävä kyllä nuo ainakin päästävät veden läpi aika nopiaan.

Kokemukset ovat pelkästään hyviä! Hyvin on pitänyt sateen ulkona, mitä nyt sitten tuntikausien kaatosade alkaa mennä kauluksesta sisään..  
tounge.gif
 Mutta periaatteessa siis normaalin sateen kestää kyllä aluskamppeet kuivana. Nahka vaatii tietysti putsausta ja rasvausta, mutta se on pieni vaiva.

Gorepukua en omista, enkä aio sellaista ikinä hankkia. Kyllä nahka sadekalvosta huolimatta hengittää mielestäni helteellä paremmin, kuin nuo muut vaihtoehdot. Ja tyyli ennen kaikkea  
biggrin.gif
 Sitäpaitsi Halvarssonin tosi vahva nahka kestää todennäköisesti lippaamisetkin kangasta paremmin.

Tulipas tästä mittava mainospuhe!  
cool.gif

Ittellä on housuissa tuo dryway kalvo ja hyvin piti veden vaikka reilun tunnin ajalin pillurallia aivan hirvittävässä ukkosmyrskysilmäkkeessä kaatosateessa.
Ei menny rakeet tai vesi läpi vaikka munien ja tankin välissä oli välillä kirjaimellisesti lammikko vettä.
Pyörä oli silloin vielä kattamaton joten vesi tuli suoraan lahkeille.

En tiedä miten toimii sitten nahkojen alla.

Back