• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemuksia uudesta Trophy 2013 ja SE 2013?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja macceS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En ole huomannut kolmemukisessani mitään poikkeuksellista ääntelyä, eihän tuo mekaanisilta ääniltään kaikkein hiljaisin moottori ole, mutta normikäyntiin kuulumattomia helinöitä/kalkatuksia/rapsatusta/kilinöitä tai nakutuksia ei ole toistaiseksi esiintynyt lainkaan.
Taitaa olla tämän vuoden puolella valmistettu laite, ainakin niin ymmärsin myyjän puheista (pystyyköhän tätä itse toteamaan mistään?)

Tuleeko teille muille käsiin muutaman tunnin yhtämittainen ajelun johdosta "moottorisahaneuroosi",
eli stongan värinä siirtyy silleen hermostoon, että ajelun jälkeen esim sormenpäitä yhteen napauttaessa tuntuu kuin sormet värisisivät kuin ääniraudat?

Onko kukaan vaihtanu stongan päässä olevia painoja, mahtaisiko siitä olla mitään apua?

macceS sanoi:
Samanlaista pientä woblausta on mullakin ilmennyt...Olisko tosiaan tasapainotuksessa sanomista?
Täytyy tarkastella uudelleen, kun renkaanvaihto tulee keväällä ajankohtaiseksi. Kerro toki kommentteja, jos ehdit ennen mua vaihtamaan uudet kumit alle!

Vaihdatin Michelin Road 4 GT renkaat ja ohjaustangon värinä on tiessään, ainakin vielä kun ajettu n.1000 km

Renkaanvaihto alkaa olla kohta todellisuutta.
Mites on noi GT Misukat pelittäneet Trophyssä?
Jos on kokemuksia muista renkaista, niitäkin kuullaan mielellään.

Mulla tuli alkuperäisillä Pirelleillä viime suvena 11800km täyteen kun takarenkaan keskiosaan ilmestyi tuommoista (kuvassa), ja alle vaihdettiin Michelin PR3:set. Todella hyvät renkaat ko. pyörään. Lämpenevät nopeasti, eli pito on "käytössä" jo varsin nopeasti ajoon lähdön jälkeen. Polliisithan käyttävät kuulemma näitä, joten ei voi huonot olla...

Eipä noista Misukoista ole pahaa sanaa vastaan tullut, joten sellaiset ne kai täytyy käydä pyöräytyttämässä vuosihuollon yhteydessä alle.
Ihan tuossa kuosissa ei nakit vielä ole, mutta äkkiäkös noita kilometrejä lisää ajaa. :orgmp3:

Ei ole tullut koskaan kiinnitettyä mitään huomiota pyörän kulutukseen.
Onko kukaan havainnut onko tuo pyörän ilmoittama keskikulutus kuinka hirveästi pielessä?

Asiaan tuli tänään kiinnitettyä ensimmäistä kertaa mitään huomiota.
Kävin tankilla ja nollasin ajotietokoneen siinä samalla. Etsin radiosta letkeää bluesia ja kaarsin maaseudun asfalttikurvien hyväiltäväksi. Kurvailin aikani 80-90 km/h kun tuli vilkaistua mittaristoon:
Näyttöön oli jäänyt keskikulutusinfo, joka ilmoitti menovettä palaneen tankkauksen jälkeen 3,9 l/100 km.
Ajo oli toki rauhallista, mutta en taida uskoa ihan tuota lukemaa. Tankillisellahan ajelisi reilusti päälle 600 km.

Niin, että onko tullut seurattua esim. tankkausten yhteydessä paljonko oikeasti menee?
Nyt täytyy kyllä kokeilla ihan tankkaamalla kuinka hirveästi tuo koneaivon laskema kulutus heittää. Epäilen, että paljon.

PS. Radion kaiuttimet on hanurista. Aika pahasti särkee äänenvoimakkuuksilla, joita tarvittaisiin selkeän kuuluvuuden saavuttamiseksi maantiellä.

411375977.jpg

Michelin Pilot Road 4 GT tuli laitettua vuosihuollon yhteydessä.
Ajettavuus parani paljon keskeltä kuluneeseen Pirelliin verrattuna. Alkoi olla kaarteisiin kääntäminen jo hieman kulmikasta.

Alkuperäisillä tuli 11000 km täyteen, eikä renkaan pinnalla vielä ilmennyt konkreettisia merkkejä vaihdon tarpeesta. Touringpyörälle ominaisesti takapyörä oli tietysti keskeltä kulunut tasanteelle.

Minulla on ajettu nyt Triumph Trophy'llä 41000 km:a ja hyvin se on toiminut. Siihen piti 2014 vaihtaa uusi virtalukko, kun yksi johto meni poikki. Moottori pitää paljon kovempaa ääntä kuin edellisen prätkäni Honda Pan European 1300:n moottori. Minä olen pitänyt netissä kirjaa tankkauksista ja koko vuoden keskikulutus minulla on 5,17 l/100 km ja minulla tulee paljon kaupunkiliikennettä sekä kylmäkäynnistyksiä, kun ajan prätkällä myös työmatkat.

Viimeksi muokattu:
Kuka maksoi tuon virtalukkorempan ? Minulla havaittiin kanssa nyt syksyllä kaksi johtoa poikki kun ihmeteltiin miksei etujarrun jarrukytkin toiminut. Nyt neuvottelevat huollossa Triumphin kanssa maksumiehestä.

Ps. aika hinnakas tuo 32 t km huolto

Back