• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemuksia Throttle Holderista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos jollain olisi tuollainen Throttle Rocker joutavana niin
voisin lunastaa sen kohtuullista korvausta vastaan!
smile_org.gif

Onhan tää vähä off topic....
SEPÄ LÖYTYI NOPEASTI
062802jumpie_prv.gif

Mulle tuo T.Rocker ei sopinu.
sad_orig.gif
En varmaan kerennyt siihen tottumaan, kun tuntui, että ranne puutui enemmän kun käytin tuota läpyskää... Nyt sellanen lojuu jossain täällä talossa romujen seassa. Saa tulla ilmaiseksi hakemaan, jos siivoo samalla talon.
idea3.gif

Joskus vuosia sitten, kun ajoin viileämmällä kelillä rukkaset kädessä, käytin samaan tarkoitukseen kahta sopivan mittaiseksi katkaistua avattavaa nippusidettä. Ne kun vetäisi siihen kahvan ympärille pihtien avulla niin kummasti tuli "kiertojäykkyyttä" kaasukahvaan ja kaivattua pitoa tupin ja rukkasen väliin.

toimii mutta itsellä tuppaa endoissa tuon laitteen kanssa jotenkin kaasu vähän liikumaan ja herättää ihmetystä kun kesken komean pysähtymisen rupeaa kone hakkaamaan rajottajaan
tounge.gif
matkakäytössä toki mukava mutta haittaa hieman kahvan/jarrunkahvan tarkkaa käsittelyä

matkassa mukava kaupungissa kääntää vähän asentoa niin ei haitta,poika ei voi sietää koko vehjettä ja sen jälkeen saan ettiä sitä millon mistäkin
sport05.gif

Onko kellään ollu käytössä sellainen kaasun hirttäjä, throttle holder? Meinaa känny puutua pitkällä reissulla  
omg.gif
, oon kuullu, että tuo on hyvä kampe. Ei ole pahan hintainen lisävaruste, jos vaan toimii...  
062802jumpie_prv.gif
Throttle Rockeria olen kokeillut, pääasiassa matka-ajossa, en tykännyt. Jossain vehkeessä missä on jäykät kaasun palautusjouset niin voi olla hyväkin peli.
Tuolla se nyt lojuu tallin hyllyllä odottamassa jotain ajopeliä missä sitä voisi käyttää.

suosittelen tosi hyvä matkaajossa aikaisemmin sormet puutu jo 50km jälkeen nyt voi ajella vaikka kuinka pitkään jos ei perse puudu. kaupungissa hiukan hankala vaatii hiukan totuttelua ettei tule ylimääräisiä kaasutuksia.
biggrin.gif

Tässä minusta puhutaan kolmesta eri asiasta:
a) lärpytin, jolla helpotetaan otetta kaasusta pitkillä matkoilla
  - näitä on eri merkkisiä, mutta idea sama, mm. Throttle Rocker
  - oli sellainen Blackbirdissä, mutta en varsinaisesti itse nähnyt siitä olevan paljon apua, ilmankin pärjäsin melkein yhtä hyvin
b) oikein lukitin, jolla kaasu tosiaan hirtetään kiinni ja käden voi irroittaa tangosta
  - aika monta eri tyyppistä löytyy:
    Tällainen
   ==> kallis kun mikä
    Breakaway
   ==> vielä kalliimpi     Vista Cruise
   ==> tää on halpa eli jotain 15e
  toinen samanlainen tässä
  omatekoinen
 - näissä on yleensä säätö eli kaasu hirtetään vain sen verrna että pysyy ja sen voi kädellä kääntämällä kiertää pois vaikka koje olisi päällä
c) sitten on ihan oikea cruise
  - itse asensin sellaisen, merkiltään Autovox CS-100, hinta jenkeissä jotain 100 taalaa, löytyy täältä
  ==> hintaansa nähden paras lisälaite mitä minä olen asentanut (liittyy luonnollisesti tapaan ajella aika pitkiä matkoja eli 500-1000 km päivä)
sport05.gif

On mullakin Throttle Rocker, ihan ihan ok, mutta pitkillä matkoilla olen käyttänyt fillarin sisäkumista leikattua viipaletta tangon päässä olevan painon ja kaasukahvan välillä. Pitää sopivasti, että voi lepuuttaa kaasukättä, muttei estä kaasunkahvan käyttöä. Sopivan löysän kumin voi ajon aikanakin kääntää kahvan päälle tai pois.

Tietysti, jos ei ole tangon päässä tärinänvaimenninta, ei homma silloin toimi...
Minullakin on ykkösåyörässä polkupyörän sisäkumista leikattu "jarru" ja hyvin toimii.
K100:ssa taas "cruise control"-ruuvi, jossa nailon päinen jousella varustettu metalliruuvi, jota voi säätää ilman työkaluja. Tuolla on helppo päristellä rautaperseajoja.

Sitten on vielä Throttlemeister, kahvapaino jota halutessaan voi pyörittää tiettyyn kaasunasentoon, jolloin se lukittuu siihen (palautus tehtävä manuaalisesti, eli kahvapainosta käännettävä, palautusta ei ole). Ellei kahvapainoa pyöritä, kaasu toimii normaalisti.
TMTWIST.gif

Muovilusikka kahvassa on hyvä, vaatii pientä totuttelua, asennon säätöä eri nopeusalueille. Tullut mittariin 25 tonnia lusikan kanssa. " laihialainen " halpaversio on jäykistää kaasukahva oikeanpuolen nappularasiaan laittamalla rakoon tarpeeksi paksua kuminauhaa.

Juu toimii myös täällä.

Ainakin itselle tuntuu olevan aika paljon väliä missä asennossa sitä pitää. Mutta nyt kun optimaalinen käyttötapa alkaa löytyä, se vähentää puutumista ihan kivasti.

Rockeri on sporttipyörässäkin aina kiinni. ..kavereiden v*ttuilusta huolimatta. Ei ehkä ihan fiksu radalle, mut enää en osaa olla ilman. Läpyskä kun pyörii toiseen suuntaan ihan vapaasti, ni on helppo säätää se ajotavan mukaan oikeaan asentoon. Eli reissulla lepuuttajaks ja kovassa ajossa pois tieltä.

Minä en kyseistä läpyskää itelle laita kokeilujen perusteella. Muuan ratahenkinen kamu totesikin läpyskän olevan niitä miehiä varten, jotka ei muuten kaasukahvaa tunnista..

biggrin.gif

Kokeilin myöskin tätä throttle rockeria ensimmäisen kerran XX:ssä. Vempain on mitä loistavin varsinkin matka-ajossa
tounge.gif
Kahden päivän reissu ja noin 950 kilometriä takana, eikä kaasukäsi/ranne väsynyt kertaakaan. Itseasiassa meno oli tasaisempaa ja välillä tuntui, että ihan kuin pyörässä olisi vakionopeuden säädin
lookaround_orig.gif

Mutta kaikenkaikkiaan vempain oli mitä mainioin ja suosittelenkin kokeilemaan varsinkin jos matkaamista on tarkoitus harrastaa vaimon ja laukkujen kanssa ns tasaisella nopeudella
sport05.gif

Kyllä on vaan hieno ja hyvä ja sopii kuin nyrkki silmään. Kilvettömällä supermotolla matka-ajo toimii nykyisin kuin vettä vaan

normal_DSC00471.JPG

033102beer_1_prv.gif

Itse en laitteesta pitänyt,omasta mielestäni se oli jopa vaarallinen nimimerkillä meinasin kahdet lipat sen avulla heittää.
kaboom.gif

-Suosittelen lämpimästi. Pitkillä matkoilla auttaa kummasti kun saa välillä lepuuttaa oikeatakin kättä. Ja sopivilla suorilla vaikka molempia yhtäaikaa
thumbs-up.gif

Back