• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemuksia Throttle Holderista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä se rokkeri on parempi kuin ei mitään. Olen sitä opetellut muutaman kesän siitä alkaen kun semmoinen haltuuni joutui.
Alussa meinasin heittää sen lepikkoon. Mulla se auttaa vain osittain.
Huomioita:
* jokaiselle nopeusalueelle oma asento. Jos ajaessa varomattomasti säätää, kaasu hirttää ja meinaa ajaa esimerkiksi Jämpsän liikenneympyrään suoraan keskelle.
* asetettu asento ei pysy vaan liukuu ja joutuu liu'uttelemaan takaisin.
* kaasukäsi siltikin puutuu. Ehkä vähemmän kuin ilman rokkeria
* kaupunkinopeuksissa pelkästään tiellä
Ajelen viikonloppuisin tankin täyden siivuja eli  kolmisen sataa ja ylikin. Siitä se kokemus rokkerista.

Joskus Nyysseistä satuin lukemaan yhdestä ongelmasta ton kanssa. Joissain suoremmalla tangolla varustetuissa pyörissä härpätin ottaa kiinni helposti tankkiin tangon ollessa ääriasennossa. Saattaa aiheuttaa parkkiksella hassuja tilanteita kun kaasu kääntyykin stongan mukana auki...

Kyllä se verraten hyvin toimii nimenomaan matkalla, eikä siitä hirveesti ollut haittaa kaupunkiajossakaan, kunhan siihen tottui. Avainjuttu sen kanssa elämiseen on se, ettei aseta sitä lärpäkettä liian ylös. eli liian pystyyn. Sehän ei saa olla kaasutettaessa tiellä, vaan siihen vaan nojataan peikalolla tai kämmenellä pitkän matkan aikana, kun haluaa höllätä otetta kaasukahvasta. Jos sen käyttö tuntuu hankalalta matka-ajossa, syy voi hyvinkin olla väärä asento. Jossain sileässä ja kapeassa kaasukahvassa voi olla hiukka hankalampi saada se pysymään oikeassa asennossa.

Aiemmin pidin tuota jatkuvasti kahvassa kiinni, kun se optimiasento köytyi. Mutta nyt se on mennyt hukkaan, ja pitemmillä pätkillä sitä on hiukan kaivannut, vaikka mopottikin on kyykympi kuin entinen. Jossain aktiivisemmassa mutkapätkä-reippailussa tai vaikka radalla se toki on lähinnä tiellä. Kieltämättä aika hyvä kilohinta, mutta mikä ettei hyvällä oivalluksella tulis tehtyä bisnestä.

Käytössä koko ajan. Suosittelen. Asento on tosiaan tärkeä ei saa olla liian pysytssä. Totuttelua muovinpala vaatii kyllä, mutta kun on tottunut pois en vaihtaisi.

Olin tyytyväinen kunnes meinasin mutkatiellä vetää ekasta kaarteesta pihalle , jäi jotenkin jumiin. En käyttänyt sen jälkeen.
Pitkillä suorilla osuuksilla varmaan ok.

Olen tuota tottunut käyttämään, ainoa mahdollinen ongelma (esiintynyt pari kertaa vauhdikkaamman pitkän ajon jälkeen, eli lärpykkä säädetty melko "korkealle") on ollut se, että kun ikäänkuin päästää moottorijarrutukselle, niin lärpykkä estääkin kaasun vapautumisen...ja moottorijarrutus onkin heikompi kuin oletti...

On mullakin Throttle Rocker, ihan ihan ok, mutta pitkillä matkoilla olen käyttänyt fillarin sisäkumista leikattua viipaletta tangon päässä olevan painon ja kaasukahvan välillä. Pitää sopivasti, että voi lepuuttaa kaasukättä, muttei estä kaasunkahvan käyttöä. Sopivan löysän kumin voi ajon aikanakin kääntää kahvan päälle tai pois.

Tietysti, jos ei ole tangon päässä tärinänvaimenninta, ei homma silloin toimi...

On mullakin Throttle Rocker, ihan ihan ok, mutta pitkillä matkoilla olen käyttänyt fillarin sisäkumista leikattua viipaletta tangon päässä olevan painon ja kaasukahvan välillä. Pitää sopivasti, että voi lepuuttaa kaasukättä, muttei estä kaasunkahvan käyttöä. Sopivan löysän kumin voi ajon aikanakin kääntää kahvan päälle tai pois.

Tietysti, jos ei ole tangon päässä tärinänvaimenninta, ei homma silloin toimi...
Ei helvetti mitä virityksiä... Monta fillarin sisä rengasta sulla kuluu, kun käyt esim. Lievestuoreella? Ei tollasii oikeesti tartte hei.
tounge.gif

Mun mielestä aito ja alkuperäinen Kaasu käden apupoika on yliveto
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Heitin kerran bemarillani (R75) pitkähkön lenkin Bodomin ympäri jä käytin tietty tuota oivaa käsi lepuuttajaa. Ei puutunu yhtään. Käsi siis.
bowdown.gif

Nyt aattelin lähtee ens kesänä käymään Turussa. Mielestäni tuon keikan pystyy heittämään yhdessä päivässä (Lepsämästä) käyttäen hyväksi tuota oivaa Throttle Rokkeri keksintöä.
062802moto_prv.gif
Tosin se pitää virittää kyllä heti lähdössä. Muuten ranne ja koko käsikin saattaa puutua.

Ihmettelen vain, kuinka noi tosi matka motoristit käyvät aina saksan maallakin asti ja kaikki eivät edes käytä apupoikaa.
bowdown.gif

Myykö Loissi noita vehkeitä. Kun käyn saksassa, niin ostan niitä kyllä runsaasti. Tai sitten soitan siskoni miehelle Karl Heinzille. He asuvat Berliinissä ja varmaan mielellään hakevat sellaisia. Lähtiskö joku kimppa tilaukseen?

Vai saako noita Suomestakin. Omani sain nimppari lahjaksi eräillä kokkareilla. Koska olen tuota jo niin paljon käyttänyt, niin uusikaan ei tekisi pahaa.

Heitin kerran bemarillani (R75) pitkähkön lenkin Bodomin ympäri jä käytin tietty tuota oivaa käsi lepuuttajaa. Ei puutunu yhtään. Käsi siis.  
bowdown.gif

Nyt aattelin lähtee ens kesänä käymään Turussa. Mielestäni tuon keikan pystyy heittämään yhdessä päivässä (Lepsämästä) käyttäen hyväksi tuota oivaa Throttle Rokkeri keksintöä.  
062802moto_prv.gif
Tosin se pitää virittää kyllä heti lähdössä. Muuten ranne ja koko käsikin saattaa puutua.
Just joo!
biggrin.gif
biggrin.gif
Huhhuh, onhan se Throttle Rocker ihan ok mutta ei ihan noin tarpeellinen sentään! Itse ajoin edelliset 5 päivää ja 3256 kilometriä kaikki ilman moista - silkasta unohduksesta. Itse en koe niinkään tarpeelliseksi. Aika rautaranne jos tarvii Lepsämästä Turkuun Rockeria..
biggrin.gif

Nimim. "Leviltä Tampereelle 9 tunnissa kolmella (pakollisella) pikaisella tankkaustauolla ja ihan pelkällä ranteella"..  
baaa.gif

edit: nyt vuotta myöhemmin älyän että hymis oli trolli
biggrin.gif

Ei helvetti mitä virityksiä... Monta fillarin sisä rengasta sulla kuluu, kun käyt esim. Lievestuoreella? Ei tollasii oikeesti tartte hei.  
tounge.gif
Samaa viipaletta käytän koko kesän, eihän sitä pois tarvi heittää joka käytön jälkeen.

Lappiin ajaessani ei tarvi välttämättä vielä Lievestuoreella pysähtyä tankkaamaan, ellei sitten samalla käväise kaverin luona. Tankillisella kun ajaa n. 500 km.

Jos vähän puolustelen käyttöä: Vähän on tuo oikea käsi  vaivannut, johtuneeko siitä, että on kerran kämmen avattu kirurgin toimesta, ja nyt on tullut kai jotain arpikudosta, pitäis varmaan mennä uudelleen... Joka tapauksessa joskus täytyy vähän lepuuttaa, eikä aina ole alamäkiä kohdalla.

thumbs-up.gif
Throttle rocker on hyvä kapine, jos ei ole hirveän kaasuherkkä pyörä.
Agreed. Pitkään korkeita nopeuksia pidettäessä hirmuhyvä apuväline, mutta ainakin itse heti taajamaan tullessa veivaan sen alaspäin pois tieltä. Totutellessa sain traumoja kun yhtäkkiä oltiinkin vaijerit kireenä vaikka itellä ei ollut aikomuksia mokomaan..
biggrin.gif
Myin munkkikahveita vastaan tuon kapistuksen pois kaverille. En uskaltanut gixeriin laittaa
biggrin.gif
.
Kokeilin RR:ssä ja 4 km jälkeen annoin sen tuttavalle ilman korvauasta.

Totesin viime kesänä itselleni aivan hirvittäväksi laitteeksi. Vajaan viikon yritin ~1000km päiviä käyttää ja tuloksena aivan tajuton rannesärky. Mikäli sen sääti niin että pystyi ajamaan käsi ja ranne suorana, tuli se kaupunkiajossa niin pystyyn että vaarantaa jarruttamisen. Kaupungissa ajamista ajatelle säädettäessä sopivaksi joutui maantiellä kahvaa käännettäessä jännittämään rannetta (taivuttamaan kättä ylöspäin) että kaasua ja läpykettä sai käännettyä riittävästi alaspäin. Tunnottomuus kaasuun pienin ongelma. Hukkui jonnekin Siperiaan radanvarteen, ei harmita.

Vesa

Onko kellään ollu käytössä sellainen kaasun hirttäjä, throttle holder?
Tuo tarkoittaa varmaan lähinnä tällaista:
8166180.jpg

Wunderlicht

Itsellä oli kaasukahva vähän liian pienellä välyksellä kahvapainoon, kun säätelin vähän ajoasentoa. Kun laittoi kahvanlämppärit täysille, niin mukavasti jumitti juuri sen verran, että kaasu pysyi paikoillaan. Tuommoinen olisi ihan kiva lisävaruste pidemmille reissuille.

Jos jollain olisi tuollainen Throttle Rocker joutavana niin
voisin lunastaa sen kohtuullista korvausta vastaan!
smile_org.gif

Onhan tää vähä off topic....

Storm jakoi ilmaseksi noita...mp-messuilla saatua kuponkia vastaan.

Back