• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemuksia sweep s2r -nahkoista ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Saako kertoa mielipidettä ulkonäöstä?
wink.gif
tounge.gif
biggrin.gif

tulee elävästi mieleen, kun eräällä kiskakuskilla oli tuollainen. Kehuskeli uutta rättiään kovasti, oli vaan aika noloa, kun puku repesi nostettaessa pyörää alas pakettiautosta
wink.gif

Miksi ostaa tuollainen halpisasu, jossa mm. Lycrakohdat on toteutettu ilman kevlar-lankoja, ja muutenkin saumat ja neulotut nahkajoustot ovat ihan kamalia luonnossa.

Toki näistä nahkapuvuista voi olla montaa eri mieltä, mutta itse menisin selkeästi kunnon merkkeihin, Dainese, Alpinestars ja Spidi yms ovat kunnon merkkejä! Muut ovat enemmän tai vähemmän leluja, eikä hintakaan ole tuollaisessa "Sweepissä" mitenkään erityisen halpa. Mm. Daineselta saa samalla hintaa jo kunnon asun!

Miksi ostaa tuollainen halpisasu, jossa mm. Lycrakohdat on toteutettu ilman kevlar-lankoja, ja muutenkin saumat ja neulotut nahkajoustot ovat ihan kamalia luonnossa.
Nämä ovat hyviä pointteja, jos tuo on faktaa eikä MuTua niin tästäkin on jo paljon apua
smile_org.gif

sanoi:
Toki näistä nahkapuvuista voi olla montaa eri mieltä, mutta itse menisin selkeästi kunnon merkkeihin, Dainese, Alpinestars ja Spidi yms ovat kunnon merkkejä! Muut ovat enemmän tai vähemmän leluja, eikä hintakaan ole tuollaisessa "Sweepissä" mitenkään erityisen halpa. Mm. Daineselta saa samalla hintaa jo kunnon asun!
Erona sweepillä ja Dainesella on että tuon Sweepin saisin hommattua hyvään hintaan kun taas dainesea myyvä Storm ei ole halukas paljoa aleja neuvottelemaan (kuten ei anna aleja jälleenmyyjilleenkään noista).

Pohdinkin tässä nyt että olisiko tuosta sweepistä mihinkään vai jatkanko vanhoissa Richan rytkyissä, dainesea en mene hintalapussa olevalla hinnalla ostamaan, sit jos puhutaan Daineselle alennusprosentti 30+ niin katsellaan tilannetta uudestaan
smile_org.gif

Ei alennusprosentti mitään ratkaise, vaan tuotteen loppuhinta suhteessa siihen, mitä saa.

Dainese Monzaa on kai vielä Stormilla Helsingissä -20%? Luulisin...

Hinta Monzalle on siten vain 799 € noinluokkaa. Sama pukine mlol.de-kaupassa taitaa olla 699 €, eli kyllä Daineseakin saa edullisemmin.

Jos ei ole, kannattaa mennä BW:iin. Sielläkin on Dainesea.

Dainesen puku antaa ihan varmasti enemmän vastinetta rahalla kuin halpapuvut. Katsokaa niitä pukuja, niistä huomaa kyllä, millainen on esim. neulontatyön jälki, niissä on eroja.

Nämä ovat hyviä pointteja, jos tuo on faktaa eikä MuTua niin tästäkin on jo paljon apua
smile_org.gif

sanoi:
Erona sweepillä ja Dainesella on että tuon Sweepin saisin hommattua hyvään hintaan kun taas dainesea myyvä Storm ei ole halukas paljoa aleja neuvottelemaan (kuten ei anna aleja jälleenmyyjilleenkään noista).

Pohdinkin tässä nyt että olisiko tuosta sweepistä mihinkään vai jatkanko vanhoissa Richan rytkyissä, dainesea en mene hintalapussa olevalla hinnalla ostamaan, sit jos puhutaan Daineselle alennusprosentti 30+ niin katsellaan tilannetta uudestaan
smile_org.gif
Stormille juttelemaan vaan. Olen kuullut että joku on saanut nahkapuvun -35% ja toisella kertaa nahkatakin -30%
wink.gif

Juuri tuosta kysymästäsi mallista ei kokemusta ole, itse hommasin toissa syksynä 2-osaisen Sweepin 'välimallin' puvun, ei siis kyttyrää, mutta suojat kyllä joka kulmassa. Verratessa Alpinestarsiin/Daineseen/IXS/jne ero oli periaatteessa selvä, viimeistely noissa kalliimmissa oli erilainen, mutta perustuntuma Sweepissä oli riittävän tukeva. Itselleni ei minkään valmistajan leikkaus sopinut mittoihin mitenkään, Sweepiltä sattui saamaan mittapuvun samaan (alennettuun) hintaan kuin vakiopuvutkin. Oli sitten aika helppo päätös...

Ratakeikoilla näin muutaman kaadutun Sweepin puvun, reilusti naarmuilla olivat, mutta käyttökunnossa & kuski ehjänä. Epäilemättä rahalla saa , mutta en oman kokemuksen perusteella sitä Sweepiäkään virheostoksena pidä. Saa sitten nähdä miten käy jos sen kanssa konttaa...

p

Itselle tuli kanssa hommattua sweepin kaksiosainen kun hyvään hintaan sai ja sama tukeva perstuntuma oli mullakin ensimmäinen fiilis. Varmasti eroja viimeistelyssä on toisiin merkkeihin nähden ja toki mieluummin keikkuisin pyörän päällä dainesen nahat yllä...
wink.gif

Mutta käytännössä fiilis tästä ostoksesta on hyvä ja ihan mukavasti istuu päälläkin niin mikäjottei. Uskon myös että mahdollisissa lipoissa kroppa on paremmin suojassa kuin gorevermeillä.

Hyviä ja asiantuntevia kommentteja Jyriltä ja Earthendiltä, näitä on oikeasti ilo lukea...
thumbs-up.gif

Ainakin markkinointi on aggressiivista. Soittivat minulle ja halusivat välttämättä, että JAM Racing ajaisi heidän nahoillaan. Kehuivat, että puku on muuttunut todella paljon viime vuodesta; tikkaukset ja suojat parantuneet merkittävästi. Sisusta on myös irrotettavissa.

Olen tavannut radalla Sheepin pukuja varsin huonossa kunnossa, mutta jos uudistusten taso pitää paikkaansa, niin ne voivat olla ihan OK, ainakin hintaansa nähden.

Tiimillämme ei ole huonoja kokemuksia muista kuin Richan puvuista. Pikkuveli putosi Alastaron kisassa kyljelleen ja puku repesi kyljen saumoista. Asfaltti-ihottuma oli melkoinen, eikä arpi ole vieläkään parantunut kokonaan. Se opetti, että hyvä puku voi olla hintansa arvoinen. Oma IXS:äni ei ole ikinä antanut periksi. Ensi kesänä testataan Arlen Nessiä. Kengurupuku tuntuu päällä erinomaiselta.

Noista kyljen saumoista...

On muuten nahkavermeen valmistajalle erinomaisen hankala neuloa puku, jossa ei ole sivulla saumoja. Sellaiset puvut, kuten Dainesen uusi SUKHOI, maksavat paljon, mutta niissä ei ole saumaa sivulla. Sukhoi on lisäksi tehty 5:stä nahankappaleesta, eli siinä on minimoitu saumojen määrä.

No, miksei kaikkia pukuja tehdä mahdollisimman vähäisestä määrästä nahanpaloja?

Vastaus siihen on neulontatyön hankaluus, puvuista ei tule oikean mallisia ja käytännössä vain parhaat pukumallit voidaan tehdä kallista käsityötä käyttäen.

Pelottavalta kuulostaa tuo Richa-juttu, huh...

Joku halpispuku saattaa kestää aivan saman kuin kallein Dainese/Alpinestar, mutta riski siihen, että puku pettää on kyllä yleensä suurempi Sweepin/Richan kohdalla...

En halua mitenkään väheksyä Richan/Sweepin tuotteita, niistä löytyy varmasti oikea tuote oikealle käyttäjälle. Ainoastaan, mikäli kuljettaja haluaa maksimoida turvallisuuden, silloin ainakin itse siirtyisin katselemaan Dainesea.

Noista kyljen saumoista...

On muuten nahkavermeen valmistajalle erinomaisen hankala neuloa puku, jossa ei ole sivulla saumoja. Sellaiset puvut, kuten Dainesen uusi SUKHOI, maksavat paljon, mutta niissä ei ole saumaa sivulla. Sukhoi on lisäksi tehty 5:stä nahankappaleesta, eli siinä on minimoitu saumojen määrä.

Vastaus siihen on neulontatyön hankaluus, puvuista ei tule oikean mallisia ja käytännössä vain parhaat pukumallit voidaan tehdä kallista käsityötä käyttäen.

Pelottavalta kuulostaa tuo Richa-juttu, huh...

Joku halpispuku saattaa kestää aivan saman kuin kallein Dainese/Alpinestar, mutta riski siihen, että puku pettää on kyllä yleensä suurempi Sweepin/Richan kohdalla...

En halua mitenkään väheksyä Richan/Sweepin tuotteita, niistä löytyy varmasti oikea tuote oikealle käyttäjälle. Ainoastaan, mikäli kuljettaja haluaa maksimoida turvallisuuden, silloin ainakin itse siirtyisin katselemaan Dainesea.
hmm..

Ilmeisesti sm-tason kuskeilla on melkoinen luottamus taitoihinsa, koska ensi kaudella useammalla kuskilla on päällään sweepin nahkapuku. Jyrin kirjoituksista päätellen niistä kun ei ole mihinkään..
wink.gif

btw, Jyri aikaisemmassa topicissa oli puhetta sinun suhteesta stormiin, vastaappa nyt suoraan oletko/oletko ollut stormilla töissä ? Ko. firma toimii mielestäni hyvin, mutta hehkutus jokaisessa mahdollisessa topicissa vaan ihmetyttää..

Ilmeisesti sm-tason kuskeilla on melkoinen luottamus taitoihinsa, koska ensi kaudella useammalla kuskilla on päällään sweepin nahkapuku. Jyrin kirjoituksista päätellen niistä kun ei ole mihinkään..  
wink.gif
Oliskohan sitten sponsseilla, tai kustannustasolla mitään tekemistä asian kanssa.. Tiedä niistä.

Stormilta on omat molemmat Daineset peräisin.. hyvää palvelua ainakin olen itse saanut, joten en ihmettele että Suomen kahdesta Dainesen jälleenmyyjästä tuo Storm mainitaan usein..

wink.gif

btw, Jyri aikaisemmassa topicissa oli puhetta sinun suhteesta stormiin, vastaappa nyt suoraan oletko/oletko ollut stormilla töissä ? Ko. firma toimii mielestäni hyvin, mutta hehkutus jokaisessa mahdollisessa topicissa vaan ihmetyttää..
Olen ollut joskus osa-aikaisena kesäapulaisena Stormilla, mutta EN EDUSTA ko. yritystä millään tavalla enkä missään muodossa tällä foorumilla. En ole hehkuttanut Stormia sen enempää, yhdestäkään kirjoituksestani ei löydy mielipiteitä tyyliin "Stormi on paras" tms. Olen ainoastaan maininnut Stormin silloin, kun tiedän siellä olevan myynnissä jotakin tuotetta mitä joku muu kyselee. Usein esim. Dainesen kohdalla (omistan siis paljon Dainesen tuotteita), mainitsen myös toisen Dainesen jälleenmyyjän suomessa, joka on BW. Saksassa mainio paikka on lisäksi mlol.

Tänne kirjoitetut kommentit ovat täysin omia mielipiteitäni, EIVÄT minkään yrityksen mielipiteitä tai mainoksia. Tässäkin ketjussa olevissa teksteissäni ei ole Stormin tai BW:n mainoksia, vaikka ne tekstissä mainitsen, vaan ilmaisin ne ainoastaan mahdollisina hankintapaikkoina.

Edellä on luettavissa mm. nimimerkki "johtajan" teksti, jossa hän mainitsee hänelle tulleesta soitosta, jossa Sweepin edustaja yritti saada JAM-Racingia ajamaan Sweepin puvulla, eli kyse on selkeästi sponssista. Koska olen ollut tekemisissä Dainesen asusteiden kanssa tavallista enemmän, tiedän sen, että Dainese_ei_sponsoroi_suomalaisia_kansallisen_tason_kuljettajia.

Jokainen tehköön itse valintansa, oma mielipiteeni puvuista perustuu siihen, että noita tapauksia kun Sweep tms on ratkennut ikävässä tilanteessa on olemassa. Siksi itse luotan laatuvalmistajiin, joilla on nimeä ja mainetta henkilösuojauksen saralla. Ehkä mielipiteeni voi olla jopa jollekulle arvokas, kun miettii miksi maksaa enemmän jostain puvusta kuin toisesta. Ja en siis ole itse täällä mikään myyjä/kauppias tahi sellaisen edustaja, joten en itse hyödy mitään, mikäli joku hankkii esim. Dainesen puvun.

Tänään sovitin tuota sweepin s2r:ää ja ihan hyvältä puvulta tuntui. Koitin tutkaila työnlaatua eikä siinäkään hirveästi huomauttamista ollut, toki varmaan parasta vertailua olisi saanut jos olisi ollut vieressä esim dainesen pukine mihin olisi voinut verrata.

Vakavasti harkintalistalla tuo vielä on...

Saumojen tekoa tulee "tilkkutäkissä" itse asiassa enemmän. Kyse on nahan laadusta, eli naudan ja muidenkin elukoiden nahassa on aina erilaisia laatuvirheitä joita aiheuttavat piikkilanka, hyönteiset ym. tekijät jo elukan ollessa elossa. Täysin virheettömiä vuotia ei ole, ja kun nahkaa ostetaan tehtaalle niin sellaiset vuodat jossa on vähiten virheitä ovat kalleimpia.

Siksi halvemmissa nahkapuvuissa on tyypillisesti enemmän saumoja ja pienempiä nahanpaloja kuin kalliimmissa. Ompelun voi tehdä aina vielä vähän halvemmassa maassa, mutta laadukas nahka josta saa isoja virheettömiä paloja maksaa aina enemmän.

Back