• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemuksia Shark kypäristä ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luukas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ostin pari vuotta sitten Evoline Series 2 -kypärän, sellasen "monitoimi"kypärän. Olen ollut erittäin tyytyväinen, pikkusen on painava, mutta todella monikäyttöinen.
Katso esim. tämmönen arvio:
http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-helmet/shark-evoline-series-2/

Sieltä artikkelin lopusta lainaus: "It's comfortable, well-built and has everything you'd need in a helmet, along with the Shark 5-year warranty, for what is actually a reasonable price when all things are considered. The Series 2 has become my favorite helmet and I've been wearing it almost every day. I can highly recommend it."

Täältä löytyy Speed-R tuolla musta-harmaa-puna Sauer grafiikalla. Omaan päähän sopii hyvin ja muutenkin varsin kelpo potta. Ainoa mikä tuossa kypärässä on ollut niin se alempi tuuletusventtiili tahtoo jähmiä joskus - ajossa mahdoton sulkea.

Henkar sanoi:
Visiiri onkin ollut oikein hyvä, en saanut alkuperäistä visiiriä huuruun viileässä kaatosateessakaan, ja jälkeen päin ostettu peilivisiiri on nyt vasta useamman vuoden jälkeen alkanut vähän huurtumaan läähättämisestä liikennevaloissa.
Mulla taas Speed-R kohdalla päinvastaiset kokemukset, mukana tullut kirkas visiiri huurtu jo kevyestä hönkimisestä (mukana tullut Pinlock tosin ratkaisi ongelman) mutta taas jälkikäteen ostettua mustaa visiiriä ei tunnu hönkimisellä ja hengittelyllä saavan huuruun millään.

Bodine sanoi:
Mulla taas Speed-R kohdalla päinvastaiset kokemukset, mukana tullut kirkas visiiri huurtu jo kevyestä hönkimisestä (mukana tullut Pinlock tosin ratkaisi ongelman) mutta taas jälkikäteen ostettua mustaa visiiriä ei tunnu hönkimisellä ja hengittelyllä saavan huuruun millään.

Ettei tuossa kypärän mukana kuuluisi olla 2 eri visiiriä va mikä on ns pinlock-visiiri kun kalvo mainitaan erikseen? :blink:

Youtuubi

Minullakin on kokemusta Shark S800 kypärästä, jota nyt myymässä, ilmoitus eilen laitettu myyntipalstalle. Hyvä kypärä on. Ainut miinus vain, että aurinkovisiiriä ei ole. Ostin kypärä jossa on aurinkovisiiri, mutta Sharkin verraten uusi kypärä on äänekkäämpi.

3 kautta S900 mallisella shark kypärällä ajelleena, suosittelen.
Linkissä ollut kypärä näyttää olevan aika samanlainen.
Kypärä oli lämmin, Vesitiivis ja kohtalaisen hiljainen.

Ajanmittaan visiirin tiiviste kovettui ja meluisuus lisääntyi. tosin tähän meni 3 ajokautta.

verrokkina hjc rhpa 10 (uusi kypärä) erittäin viileä, tai hyvin ilmastoitu.
sekä nitro (mopo kypärä) meluisa.

Henkar sanoi:
Ettei tuossa kypärän mukana kuuluisi olla 2 eri visiiriä va mikä on ns pinlock-visiiri kun kalvo mainitaan erikseen? :blink:

Youtuubi

Siis kypärän mukana tulee vain yksi varsinainen visiiri, kirkas. Siihen tulee pakkauksen mukana lisäksi erillinen Pinlock -kalvo (Googlaa jos ei termi kerro mitään). Kypärässähän on integroitu "aurinkovisiiri" lisäksi mutta mä tarkoitin yllä olevalla viestillä näitä varsinaisia visiirejä.

Minä ostin viime kesänä Shark EVO3:n avattavan "umpikypärän" ja on todella jämäkkä ja hiljainen jopa avopottana.
Netissä kun rekisteröi kypärän, niin saa 5v:n takuun.
Uskallan suositella jopa kavereille

Tuo rekisteröitymällä saavutettava 5v:n takuu on kyllä hyvä. Käytännössä siis kypärän suositellun eliniän mittainen takuu.

Takuusta en taas sano muuten mitään kun en ole joutunu vielä sitä käyttämään (tuo renaava alaventtiili jos ei käytössä ala herkistymään niin sit joutunee käyttämään takuuta).
Takuitakin kun on käytännössä kahdenlaisia, sellaisia joissa joutuu vääntämään kättä ilmiselvistäkin asioista ja on taas sellaisia takuita jotka toimii vaivatta ja nopeasti.

M.I Boor sanoi:
Minä ostin viime kesänä Shark EVO3:n avattavan "umpikypärän" ja on todella jämäkkä ja hiljainen jopa avopottana.
Netissä kun rekisteröi kypärän, niin saa 5v:n takuun.
Uskallan suositella jopa kavereille

Tälle vankka komppi! Sopii myös mulle hyvin koska silmälasit. Saa hyvin päähän ilman rillien riisumista. Ainoa miinus mitä keksin on toi huurtuminen kylmällä. Tiedä sitten saako ko pottaan mitään pinlockeja. Äänekkyydestä en osaa sanoa kun toistaiseksi ainoa potta jota olen käyttänyt. Pidemmillä maantierupeamilla olen käyttänyt tulppia koska pyörässä ei juurikaan mitään katteita ole...

Toissa päivänä menin ostamaan Sharkin Raw kypärän kun halusin jotain avopotan olosta.

Laadusta en vielä osaa sanoa mitään, enkä muutenkaan paitsi että koko oli aika reiluhko koska
normaalisti käytän XL kokoja tässä mallissa meni L kokokin ihan nätisti ilman puristuksia.

Ehkä huomenna pääsen jo tienpäälle kokeileen miten kypärä toimii.

niin Sharkithan ovat valmistettu Thaimaassa eli sieltä saa hieman halvemmalla kuin suomesta jos lomailee.

Back